technische e-mailmarketing

Technische e-mailmarketing

Technische e-mail marketing

E-mail marketing heeft een technische kant: hoe zorg je dat je e-mails in de mailbox aankomen? En hoe zorg je dat ze niet in spam komen?

Deze cursus e-mailmarketing heb ik gevolgd bij Mettix, dat is hetzelfde als de Karel Geenen Academy. Dit bedrijf heet nu KGOM, voluit  Karel Geenen Online Marketing.

Technische e-mailmarketing

Hoe blijf je uit spam?

In deze cursus is o.a. ingegaan op de technische kant van e-mailmarketing:

  • hoe zorg je ervoor dat je nieuwsbrief niet in de spamfilters komt
  • wat moet je beslist doen als je een dedicated IP-adres gebruikt
  • en nog veel meer zaken die je eigenlijk zou moeten weten als je nieuwsbrieven verstuurt.

E-mailmarketing lijkt heel eenvoudig, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. Het lijkt zo vanzelfsprekend: je verzamelt adressen en je verstuurt een e-mail. En dan verwacht je dat die e-mail ook gewoon in de mailbox aankomt.

Maar zo eenvoudig als het lijkt is het niet, want je hebt te maken met de wetgeving, met de ontvangende servers en met spamfilters. En dan wordt het lastiger. De technische kant van e-mail marketing vraagt echt iets meer van je dan het schrijven van een leuke tekst.

certificaat emailmarketing
E-mailmarketing 2015

Technische e-mailmarketing

20-nu

Deze cursus volgde ik in 2015. Inmiddels ben ik een erkende Mailchimp expert en een erkende MailerLite expert.

Als je hulp wilt met deze platforms, ga dan naar deze pagina voor hulp met Mailchimp. En hier vind je hulp met MailerLite. Ik kan je zowel helpen met de technische kant van e-mailmarketing, met de aflevering van je nieuwsbrief, e-mailstrategie en ik geef cursussen en trainingen.

Dit is niet de enige cursus e-mailmarketing die ik gevolgd heb. Mijn eerste cursus e-mailmarketing volgde ik al in 2012 bij Aart-Jan van Erkel, dat was de cursus Onweerstaanbare e-mailmarketing. En ik heb ook cursussen gevolgd bij Hubspot, Mailchimp en MailerLite.

En, juist om mijn kennis van de technische kant van e-mails te verdiepen, heb ik ook een cursus gevolgd over hoe je een phishing e-mail maakt.

groeiversneller

De groeiversneller van je lijst

Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.

Gepubliceerd op: 7-1-2015
Voor het laatst bijgewerkt op: 7-6-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?