Bijgewerkt op 17 september 2023
Contact repeats journey
De Customer Journeys hebben een vakje: Contact repeats journey. Als je dat aanvinkt dan mag je verwachten dat dezelfde adressen dezelfde Customer Journey opnieuw krijgen op het moment dat ze aan de voorwaarden voldoen. Dat vakje vind je links boven bij je journey.
Contact repeats journey: vakje aanvinken

Nu gaan we een workflow maken met het recept “Tag added” en we vinken dat vakje aan.

We maken een landingspagina waardoor we automatisch een tag kunnen toevoegen aan het adres en dan gaat de workflow draaien. En dat lukt de eerste keer allemaal goed.
Heel prettig en handig
Ik kwam er niet uit en bedacht, misschien is er een helpdesk ergens, even Googlen en ik kwam bij Judith uit die mij prompt “te woord stond” en uit de brand hielp. Vlot, vriendelijk en ook nog eens navraag doen of het gelukt was. Heel prettig en handig. Willie
Voor de 2e keer inschrijven
Contact repeats journey
Maar nu schrijft iemand voor de 2e keer in op dezelfde landingspagina en wij verwachten dat hij deze workflow opnieuw krijgt, want we hebben het vakje aangevinkt: Contact repeats journey. Maar hij krijgt niks.
Recept “Tag added”
En dat komt doordat we het recept gebruikt hebben “Tag added”. De eerste keer dat iemand deze journey kreeg voldeed hij aan de criteria. Hij had de tag nog niet, maar op het moment dat hij inschreef kreeg hij de tag. En dat is de trigger van workflow: hij krijgt de tag.
Hij heeft de tag is niet de trigger van de workflow, daarom krijgt hij bij een 2e inschrijving geen workflow.
Contact repeats journey
Dit kun je simpel oplossen door ergens in de workflow de tag die je via de landingspagina hebt toegevoegd weer te verwijderen.

Je voegt “remove tag” ergens in je workflow toe. Bijvoorbeeld na de eerste e-mail. Daarmee haal je de tag weer weg en dan is de oorspronkelijke situatie hersteld.
Als je lezer vervolgens opnieuw inschrijft voor dezelfde workflow, dan heeft hij dit tag nog niet bij zijn adres staan en daardoor kan het toevoegen van de tag weer de trigger zijn en dan krijgt hij alles wel opnieuw.
Ik ben een erkende Mailchimp expert en PRO partner en ik kan je helpen met Mailchimp.