De content studio van Mailchimp

content studio van Mailchimp
Je bent hier: Home » Blog » Mailchimp Specialist » Mailchimp nieuwsbrieven » De content studio van Mailchimp

De content studio van Mailchimp heette vroeger de File manager. Het is een plaats waar je je materialen kunt bewaren: je logo, afbeeldingen, documenten en PDF’s. Vanuit de content studio kun je je materialen gebruiken om nieuwsbrieven te maken, landingspagina’s te maken, maar ook voor advertenties en organische social posts.

Hierdoor kun je makkelijk samenwerken met anderen, je kunt er tijd door besparen en door alles bij elkaar te houden is het veel gemakkelijker om een consistent merk op te bouwen.


Content studio van Mailchimp

Soorten afbeeldingen die je op Mailchimp kunt gebruiken

Je kunt de volgende bestanden uploaden naar Mailchimp:

  • JPG
  • JPE
  • JPEG
  • GIF-
  • PNG
  • BMP

Elk bestand kan maximaal 1 MB groot zijn.


Content studio van Mailchimp

Er zijn meerdere manieren om afbeeldingen naar deze plaats te krijgen. Dus: hoe komen de afbeeldingen in de content studio?

Uploaden

Je kunt afbeeldingen natuurlijk gewoon uploaden.

Importeren via URL

Je kunt ook afbeeldingen gebruiken die elders op het web gehost zijn. Hierbij moet je natuurlijk wel aan het auteursrecht denken en alleen afbeeldingen kiezen die je ook echt mag gebruiken. Als je afbeeldingen wilt gebruiken die ergens anders staan dan kun je die importeren door de URL in te voeren.

  • Kijk onder Brand (bovenste menu)
  • Kies voor Content Studio
  • Rechts boven staat een knop: Upload. Hier staat een pijltje naast waarmee je een menu kunt openen. Kies in dit menu voor Import from URL.

Content van Instagram

Als je Instagram gekoppeld hebt aan Mailchimp (dat doe je via je Facebookpagina) dan staan de afbeeldingen die je op Instagram gepubliceerd hebt in de Instagram sectie van de content studio.

Ga hiervoor naar de content studio, de Instagram sectie vind je links in de inhoudsopgave.

De giphy bibliotheek

Hier vind je massa’s animaties. In het zoekveld kun je een zoekterm invoeren (in het Engels) je je krijgt stapels afbeeldingen die je alleen maar aan hoeft te klikken.

Via een design tool

Je kunt ook een design tool zoals bijvoorbeeld Canva integreren. En dan kun je rechtstreeks vanuit je design tool de afbeeldingen naar Mailchimp sturen.

Productafbeeldingen uit je shop

En als je je shop verbonden hebt met Mailchimp, dan kun je ook productafbeeldingen gebruiken.

  • Ga hiervoor naar de content studio
  • En klik in de inhoudsopgave links op Products

Als je een shop hebt vind ik dat wel aan te raden, want hierdoor weet je zeker dat je in je shop dezelfde afbeeldingen gebruikt als in je e-mails, social posts en advertenties.

Een verbinding met een cloud service

En binnenkort kun je ook een verbinding maken met een cloud service om je afbeeldingen op te halen. Dat is er nog niet, maar je kunt al wel aanklikken welke cloud service je zou gaan gebruiken.

  • Google Drive
  • Dropbox
  • OneDrive
  • Box
  • FileThis
  • Een andere


Standaard logo instellen

Een standaard logo instellen is ook een goed idee. Dat standaard logo verschijnt dan vanzelf als je een nieuwsbrief, landingspagina of wat dan ook wilt maken. Als je geen standaard logo instelt dan staat op die plaats de placeholder van je logo.


Standaard logo in Mailchimp instellen

Essentials Standard Premium


Hoe je een standaard logo instelt in Mailchimp

  1. Log in in Mailchimp

    Gewoon zoals je dat altijd doet.

  2. Ga naar Brand in het bovenste menu

    En kies hier voor de Content Studio

  3. My Logo

    Kies nu in de inhoudsopgave (links) voor My Logo en zet je logo daar neer.

Doe dat vooral want dan hoef je er niet meer naar te zoeken.


Het zijn dit soort kleine dingetjes die allemaal een klein beetje tijd besparen en die je marketing een klein beetje makkelijker maken. Maar als je al die kleine dingetjes optelt, dan krijg je veel meer werk verzet in dezelfde tijd.

Wat ook kan helpen is de Mailchimp handleiding waarin ik beschrijf hoe Mailchimp werkt.


Meer over Mailchimp

pijltje
De content studio van Mailchimp was last modified: by

Ik ben een erkende Mailchimp specialist en ik kan je ondersteunen met Mailchimp.

Judith de Vries

Judith de Vries

Gecertificeerde Mailchimp expert en Mailchimp trainer.

Mailchimp erkend sinds januari 2015

Betalen in WordPress Content marketing Google Analytics Google Panda Leads opvolgen Mailchimp account Mailchimp audiences Mailchimp automation Mailchimp betaald Mailchimp integraties Mailchimp merge tags Mailchimp nieuwsbrieven Mailchimp Specialist Mailchimp statistieken MailerLite Automation MailerLite nieuwsbrieven MailerLite Specialist Marketing voor diensten Niche kiezen Pijplijn vullen SEO verbeteren SEO voor dienstverleners Social media Uitgelicht Verkopen WordPress Zonder categorie


De content studio van Mailchimp was last modified: by
De content studio van Mailchimp was last modified: by