Doelgroep op YouTube

Hoe zit het met het gebruik van YouTube? Zit je doelgroep op YouTube? Hieronder de cijfers door de jaren heen. 

Zit je doelgroep op YouTube

2018: in 2018 is het aantal gebruikers van YouTube toegenomen tot 8 miljoen. Maar vooral opvallend is de toenamen van het aantal mensen dat YouTube dagelijks gebruikt: 2,2 miljoen.

2017 zowel het aantal gebruikers als het aantal dagelijkse gebruikers van YouTube is in 2017 gegroeid.

2016 het aantal gebruikers van YouTube is gegroeid tot 7,2 miljoen waarvan 1,3 miljoen dagelijks op YouTube te vinden is.

2015: YouTube werd het grootste social platform na Facebook.6,8 miljoen Nederlanders maakten gebruik van YouTube, waarvan 1,2 miljoen dagelijks. Cijfers over de leeftijdsgroep heb ik nog niet gevonden.

Leeftijd gebruikers van YouTube

YouTube wordt gebruikt door alle leeftijdsgroepen, maar in het bijzonder door jongeren in de leeftijdsgroep 15-19 jaar. Dat betekent echter niet dat je hier niet hoeft te zijn als je doelgroep ouder is, want onder de gebruikers zijn alle leeftijdsgroepen goed vertegenwoordigd.

Groei van de doelgroep van gebruikers van YouTube

Jaar Aantal gebruikers Dagelijks gebruik
2015 6,8 miljoen 1,2 miljoen
2016 7,2 miljoen 1,3 miljoen
2017 7,5 miljoen 1,7 miljoen
2018 8,0 miljoen 2,2 miljoen

Doelgroep op YouTube

Als je naar deze cijfers kijkt zal het je direct duidelijk zijn: het aantal gebruikers van YouTube groeit gestaag. En zo te zien kun je verwachten dat dit ook volgend jaar het geval zal zijn.

Als je dit interessant vindt dat kun je hier meer vinden over groei en afname van het aantal gebruikers op andere social media.

Gratis tips en series over:

  • Mailchimp of MailerLite
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Marketing

Gewoon kiezen wat je hebben wilt en meenemen.

Gratis producten

Gratis producten

Doelgroep op YouTube was last modified: by

Bronnen:

Doelgroep op YouTube was last modified: by

Zit je doelgroep op YouTube: met dank aan Sohrob Tahmasebi voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Doelgroep op YouTube was last modified: by