E-book persoonlijk afleveren

Sommige marketingacties zijn zo simpel dat je het nauwelijks kunt verzinnen. En toch kan iets heel simpels een enorme impact hebben. Neem bijvoorbeeld de persoonlijke aflevering van het e-book van Mevrouw Cha.

Mevrouw Cha

Mevrouw Cha is theesommelier. Dat is iemand die alles over thee weet en die er ook goede adviezen over kan geven. Mevrouw Cha heeft een theeproeverij en een webshop met theepakketten, thee abonnementen en wat al niet meer.


E-book persoonlijk afleveren

Het team van Mevrouw Cha heb ik in mijn kantoor mogen ontvangen om meer over Mailchimp te leren. Tot dusver niets bijzonders want ik ontvang vaker mensen die meer over Mailchimp willen leren.

En dat contact had als gevolg dat ik in de hitte van 2019 een persoonlijke e-mail kreeg met als bijlage een e-book met daarin verschillende manieren om ijsthee te maken.

Kenmerken van deze marketingactie

Let nu even heel goed op de kenmerken van deze marketingactie:

  • Dit e-book kwam als geroepen, want wie snakt er nou niet naar ijsthee tijdens een hittegolf? Het was dus heel erg relevant.
  • Het kwam niet via de makkelijke weg: een bulk e-mail. Nee, het kwam via een hoogst persoonlijke e-mail. En dat maakte het onderscheid.

E-book persoonlijk afleveren

Je mailinglijst persoonlijk mailen is heel veel werk, maar:

  • hoe hoog is de open rate van jouw nieuwsbrief?
  • en hoe hoog is de open rate van je persoonlijke e-mails?

Hoogst persoonlijke e-mails komen niet in een reclamefolder van de mailbox, ze worden rechtstreeks afgeleverd. En een persoonlijke benadering doet altijd meer voor je bedrijf dan de mooiste bulk e-mail.

Je kunt een persoonlijk ogende e-mail ook via Mailchimp of MailerLite sturen met een Simple Text template voor Mailchimp of een Rich Text template voor MailerLite. Maar dat heeft niet dezelfde impact als een echt persoonlijke e-mail. En een e-mail die je via een platform verstuurt komt evengoed in een reclamefolder in de mailbox.

Als je mensen persoonlijk mailt dan voelen ze zich speciaal en dat vinden ze leuk. En dan vinden ze jou ook gelijk leuker.

Leveranciers tot klanten maken

Besef ook dat ik een leverancier ben van Mevrouw Cha. Denk daar heel goed over na, want de meeste kleine bedrijven laten kansen liggen door niet te zien dat leveranciers ook mensen zijn aan wie je kunt verkopen.

Heb jij wel eens moeite gedaan om te verkopen aan je leveranciers? Niet? Nou, begin daar dan eens mee, want prospects zijn overal, maar dan moet je ze wel zien en inspireren natuurlijk.


Mevrouw Cha: chapeau!


E-book afleveren aan nieuwe abonnees

Ben je hier per ongeluk gekomen en zoek je eigenlijk helemaal niet naar een verhaal over dat je een e-book persoonlijk kunt afleveren? Wil je gewoon een e-book afleveren aan nieuwe abonnees? Lees dan even verder in het artikel: Hoe in Mailchimp de bijlage toevoegen. Want daar staat hoe je dat regelt.

Lees ook: Opvallen of aanpassen

Gratis: de 5 geheimen van klanten krijgen

5 geheimen

De 5 geheimen van klanten krijgen. Je leest ze in deze serie.

Marketing voor dienstverleners

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


E-book persoonlijk afleveren was last modified: by

Hier kun je meer lezen over marketing

E-book persoonlijk afleveren was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.