Deliverability onderzoek

Een deliverability onderzoek is een onderzoek naar de aflevering van je nieuwsbrief.

Hierbij gaat het er om of je nieuwsbrief netjes in de mailbox aankomt en waar hij dan aankomt: in een spamfilter of gewoon in de mailbox.

Dit onderzoek kan ik doen voor zowel Mailchimp als MailerLite.

Deliverability onderzoek

Deliverability onderzoek

  • Hoor je van je abonnees en je klanten dat ze je nieuwsbrief niet ontvangen?
  • Zie je in je statistieken een grafiek die ineens scherp daalt?
  • Of heb je een andere reden om te vermoeden dat het grootste deel van je nieuwsbrieven in de spamfilters komt?

Dat kan waar zijn. Begin eens met te lezen over de meestvoorkomende oorzaken. Kijk eens of je iets herkent want misschien doe je iets waardoor je de spamfilters triggert.

Kijk ook even of de grafiek van de open rate van je nieuwsbrieven er ongeveer zo uitziet:

statistiek als je nieuwsbrief in de spamfilters komt
Grafiek open rate als je nieuwsbrief in de spamfilters komt

Wanneer een deliverability onderzoek

Als je deze grafiek van de open rate van je nieuwsbrief ongeveer herkent en je niets herkent van de meestvoorkomende oorzaken waardoor een nieuwsbrief in spam komt, dan is er iets aan de hand en dan is een deliverability onderzoek zinvol.

NB: ook met een goede verzendreputatie en een goed gemaakte nieuwsbrief kan je nieuwsbrief incidenteel in spam komen, maar dat is dan echt een incident en niet verontrustend.

Een onderzoek is dan niet nodig, zoiets doe je alleen als je serieuze redenen hebt om te denken dat je nieuwsbrief in spam komt terwijl daar geen duidelijke oorzaken voor aan te wijzen zijn zoals een slechte verzendreputatie of een amateuristisch gemaakte nieuwsbrief.


Deliverability onderzoek: oorzaak opsporen

Als je de oorzaak niet kunt vinden, dan kan ik je helpen met het opsporen van de oorzaak. Deze hulp bestaat uit een deliverability onderzoek.

Ik ga dan een nieuwsbrief zoals jij ‘m gewoonlijk maakt versturen naar een speciaal geselecteerde lijst met adressen en onderzoeken of ze aankomen, of ze in spam komen of niet. En als ze niet in de mailbox aankomen naar de spamfilters gaan, dan ga ik na wat hier de oorzaak van is.


Resultaat van het onderzoek

Na dit onderzoek kan ik je precies vertellen:

  • of je nieuwsbrieven aankomen
  • waar ze aankomen: in spam, in een reclamefolder etc.
  • en wat je zou moeten veranderen om het probleem op te lossen.

Snel, accuraat en oh zo duidelijk!

5,0 rating
8 januari 2019

Ik ben geweldig geholpen met het vinden van het probleem, dat een leek als ik met geen mogelijkheid voor elkaar zou krijgen. Alle stappen die je moet zetten worden duidelijk aangegeven, waardoor het juiste resultaat niet kan missen.
Dank je wel Judith!

Titia ten Bosch van Atelier Averana

Alleen deze nieuwsbrief

Belangrijk: dit is een technisch onderzoek dat je vertelt wat je in deze ene nieuwsbrief fout hebt gedaan.

Maar als je je mailinglijst verwaarloosd hebt dan kan dit er ook een oorzaak van zijn dat je nieuwsbrief in de spamfilters komt. Het onderzoek laat deze oorzaak niet zien. Dus als je denkt dat dit een oorzaak kan zijn, vertel me dit dan direct.

En als je in het verleden zonder toestemming hebt gemaild en hierdoor spammeldingen hebt gekregen, dan is je verzendreputatie beschadigd. Dit onderzoek helpt dan niet.


Deliverability onderzoek

Neem contact met me op als je je probleem hiermee voor eens en voor altijd wilt verhelpen. Dan ga ik je eerst een paar vagen stellen om zeker te weten dat dit onderzoek zinvol is. Contact opnemen schept dus nog geen verplichtingen.


Tarief

Het tarief voor een deliverability onderzoek is 97,50 excl. btw.

prijs

Wat krijg je bij een deliverability onderzoek

Als je een onderzoek laat doen naar de oorzaken en oplossingen als je nieuwsbrief in de spamfilters komt krijg je:

Vermiste nieuwsbrieven: ik kijk bij welke e-mailadressen je nieuwsbrief helemaal niet arriveert.

Spam: ik ga uitzoeken of je nieuwsbrief in de spamfilters komt en bij welk type e-mailadressen hij in de spamfilters komt.

Rapportage en uitleg: daarna krijg je een rapportage en een uitleg over wat je verkeerd doet en wat je wel zou moeten doen. Als dat nodig is doen we een korte sessie met vergadersoftware en schermdelen zodat ik je iets voor kan doen.

Nazorg: een goed gemaakte nieuwsbrief die verzonden wordt vanaf een account met een normale tot goede verzendreputatie zou niet in spam moeten komen. Als dit toch gebeurt, dan ga ik voor je overleggen met Mailchimp of met MailerLite.


Deliverability onderzoek: met dank aan mohamed Hassan voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Deliverability onderzoek was last modified: by