E-mails automatiseren

E-mails automatiseren

E-mails automatiseren is een praktische manier om met je tijd om te gaan of om heel gericht te maken.

Bij het automatiseren van e-mails denk je snel aan Automation. En je denkt minder snel aan RSS. Maar als je actuele content wilt versturen naar een deel van je doelgroep dan kan RSS een prachtige oplossing zijn.

E-mails automatiseren met Automation

E-mails automatiseren met Automation kan op talloze manieren. Van een simpele “welkom” e-mail tot een ingewikkelde funnel die onder voorwaarden verstuurd moet worden.

RSS is een oplossing voor mensen met een blog. Als je regelmatig je nieuwste blogpost rondstuurt, dan kun je heel veel tijd besparen door dit anders aan te pakken. En dan kun je ook nog heel gericht mailen.

Met uitzondering van echte grote bedrijven zoals Hubspot zie ik niet vaak RSS nieuwsbrieven langs komen, omdat de meeste mensen niet weten hoe je een RSS nieuwsbrief mooi kunt maken. Maar dat kan ik voor je oplossen. Zowel voor Mailchimp als voor MailerLite kan ik een mooie RSS nieuwsbrief voor je opzetten.


funnels in Mailchimp of MailerLite

Automation

series en funnels

Ik maak Automation funnels met Mailchimp en met Mailerlite voor je.

Dat is een eenmalige gebeurtenis, want als een Automation workflow eenmaal draait, dan gaat hij daar gewoon mee door.

Verder lezen bij Mailchimp

Verder lezen bij MailerLite


Voordeel van Automation funnels

Funnels met Automation laten maken: een serie e-mails die elkaar opvolgen en die aansluiten bij de interesses van je lezers.

Zodat je je lezers geleidelijk aan de voordelen van je dienst kunt laten zien. Waardoor de kans dat ze uiteindelijk je klant worden enorm toeneemt.

En dat is niet je enige voordeel: doordat je dezelfde e-mails telkens weer opnieuw verstuurt naar telkens andere mensen, kun je heel goed zien hoe een e-mail presteert. Het wordt glashelder welke e-mails je moet verbeteren. En daardoor gaat je funnel als geheel steeds beter presteren.

En denk ook aan salesfunnels. Salesfunnels hebben als belangrijk kenmerk dat je verstuurt tot mensen gekocht hebben. En daarna niet meer, dan ga je ze iets anders sturen.


RSS

Van RSS naar e-mail

Bijzondere vorm van automatiseren

Er is ook een bijzondere vorm van automatiseren die veel mensen niet kennen. Dat is een RSS naar e-mail nieuwsbrief. Deze vorm van automatiseren vind ik zelf heel erg handig. Hij niet geschikt voor iedereen, maar vaak wel voor dienstverleners.

Als jij een blog hebt voor je marketing en dat blog regelmatig rondstuurt naar de adressen op je mailinglijst, dan moet je hier zeker even over gaan lezen. Want als je iedere week een nieuwsbrief verstuurt, dan deze vorm van automatiseren je 13 werkdagen per jaar schelen. Dat meen ik serieus. Nog sterker: als je op een blog schrijft en daarnaast ook een nieuwsbrief maakt, dan zit je eigenlijk dubbel werk te doen.

Met uitzondering van echte grote bedrijven zoals Hubspot zie ik niet vaak RSS nieuwsbrieven langs komen, omdat de meeste mensen niet weten hoe je een RSS nieuwsbrief mooi kunt maken. Maar dat kan ik voor je oplossen. Zowel voor Mailchimp als voor MailerLite kan ik een mooie RSS nieuwsbrief voor je opzetten.

Van RSS naar e-mail >>

Mailchimp partner
MailerLite coach
Je bent hier: Home » E-mail expert » E-mails automatiseren
E-mails automatiseren was last modified: by
Pages ( 1 of 4 ): 1 234Volgende »