fantastische e-mail

Fantastische e-mail maken

Een fantastische e-mail maken met Mailchimp of MailerLite. Een fantastische e-mail is een e-mail die doet waar je ‘m voor gemaakt hebt. Als hij niet doet waar je ‘m voor gemaakt hebt, dan kan hij er nog zo leuk uitzien, maar dan is het geen fantastische e-mail.

Om een fantastische e-mail te kunnen maken begin je dus met doelen te stellen. Je maakt een plan. Daarna voer je dat plan uit. En dan ga je meten in welke mate je je doelen bereikt hebt.

Je gaat niet meer zomaar op de gok een leuke e-mail sturen, je zelf aan het roer zitten en leren ervoor zorgen dat die e-mail doet wat hij doen moet.


fantastische e-mail

Fantastische e-mail

E-mailstrategie is onafhankelijk van het platform dat je gebruikt.

Online

I.v.m. corona kunnen alle trainingen ook online met vergadersoftware Meet. Dit doen we in blokken van anderhalf uur met een pauze tussen de blokken.

Fantastische e-mail maken was last modified: by

Doelen stellen

Een fantastische e-mail maken betekent dus dat je eerst moet verzinnen wat die e-mail precies moet gaan doen. Je stelt een doel voor die e-mail.

Misschien moet je zelfs nog een stap terug: waarom kies je eigenlijk voor een e-mail om die specifieke boodschap over te brengen? Want je kunt ook andere dingen kiezen om een boodschap over te brengen: je kunt een advertentie plaatsen, je op een zeepkist op de markt gaan staan, je kunt een bill board langs de snelweg hangen of nog iets heel anders doen.

Maar je kiest ervoor om een e-mail te sturen. Dat lijkt mij een prima keuze, ik doe dat zelf ook vaak, maar zorg wel dat je weet waarom je dat doet.


Wat moet je fantastische e-mail doen?

En dan moet je bedenken wat die fantastische e-mail voor je moet doen:

  • moet hij iets voor je verkopen?
  • of wil je slapende abonnees heractiveren?
  • of wil je gewoon dat je lezers je niet vergeten?

Zo zijn er talloze doelen voor een e-mail te bedenken. En het doel dat je kiest gaat bepalen hoe het verder moet.

Dat gaat niet “vanzelf” en er is geen “magische formule”. Er zijn wel best practices en die kun je volgen. Maar dat betekent niet automatisch dat jouw nieuwsbrief het geweldig gaat doen.

E-mailstrategie staat of valt bij testen en meten. Dus dat ga je ook doen. En na deze training weet je wat de aandachtspunten zijn bij het testen en meten.


Fantastische e-mail

Een fantastische e-mail kun je natuurlijk maken met ieder platform. Ik kan het je in een halve dag leren. Maar eerst moet je de basis in orde maken: je account moet goed ingericht zijn.

Mailchimp partner

Als je met Mailchimp werkt dan is het goed inrichten van je account echt wel even een klusje. Met alle adressen op dezelfde lijst en goed georganiseerd met groepen en tags. Volg daarom eerst de training over groepen, segmenten en tags.

MailerLite expert

Als je met MailerLite werkt moet je account ook goed ingericht zijn. Maar dat is minder ingewikkeld. Daarom kun je wat mijn betreft direct instappen in deze training. Het is wel belangrijk dat je al mailt met MailerLite en weet hoe je een e-mail maakt.

e-mailmarketing

Als je een ander platform gebruikt is het belangrijk dat je weet hoe je in jouw platform kunt segmenteren.

Deze training kun je gewoon doen, want deze training over een fantastische e-mail gaat over het stellen van doelen en het meten of je die doelen hebt bereikt.

Hoe je een fantastische e-mail maakt is een e-mailstrategie training van een halve dag en onafhankelijk van het platform dat je gebruikt.


Fantastische e-mail

Vervolgtraining van een halve dag (volgt op de Mailchimp training over groepen, segmenten en tags).

Je kunt modules combineren tot een dagtraining e-mail strategie.

En je kunt deze training ook als losse training volgen.

Deze training bied ik je in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo.

Aan Corona aangepaste annuleringsvoorwaarden

350 euro
Per module
Fantastische e-mail maken was last modified: by

Wat leer je?

We gaan in deze training een enkele e-mail helemaal uitdiepen en analyseren. Daarna weet je precies wat je aan het doen bent en waarom je hiervoor kiest.

En je weet hoe je kunt bepalen of je of je e-mail ook echt doet wat hij doen moet.

Als je Mailchimp gebruikt is het noodzakelijk dat je kunt werken met groepen, segmenten en tags. Voor MailerLite is het voldoende als je een nieuwsbrief kunt maken.

Mijn profiel in de expert directory van Mailchimp kun je hier vinden.

En gebruik je MailerLite, dan kun je mijn profiel hier vinden.


Mailchimp partner
MailerLite coach
Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Het Corona-virus raakt ons allemaal, dus ook de nare gevolgen vangen we samen op. Als je door angst, verkoudheid, snotteren, hoesten liever niet komt uit veiligheid voor je zelf en voor ons, geef een seintje en we annuleren in overleg zonder kosten. Als de wereld weer ‘terug naar normaal’ is, geldt de onderstaande regeling pas weer.

Annulering, normale voorwaarden

Annuleren van een gereserveerde training kan kosteloos tot uiterlijk drie weken voor de dag van de training. Annulering tot één week voor de dag van de training kost je 50% van de overeengekomen prijs in verband met de voorbereidingen die dan al gemaakt zijn.

Bij annulering in de week vóór een training of op de dag zelf, ben je het gehele overeengekomen cursusbedrag verschuldigd. In deze situaties van drie weken tot aan de training mag je ook iemand (bijvoorbeeld een collega of partner) in jouw plaats sturen.

Fantastische e-mail maken was last modified: by
Je bent hier: Home » E-mail expert » Fantastische e-mail maken
Fantastische e-mail maken was last modified: by