Je Mailchimp account goed organiseren met groepen segmenten en tags. Als je abonnees hebben dan 1 profiel en in dat profiel kun je precies zien wat ze doen en waar ze in geinteresseerd zijn. Alle adressen op dezelfde lijst.
Gericht mailen in overeenstemming met de interesses van je lezers.
Audience management
Groepen, segmenten en tags gaat over Audience management in Mailchimp. Dit is de basis van e-mailstrategie met Mailchimp. Door groepen, segmenten en tags goed te kunnen gebruiken kun je gericht mailen naar een deel van je audience.
Doordat je gericht gaat mailen met een inhoud die past bij de interesses van je doelgroep krijg je meer resultaat met je e-mails.
Training groepen segmenten en tags
Groepen, segmenten en tags
Groepen, segmenten en tags: om strategisch te kunnen mailen heb je toestemming en een goed georganiseerd publiek nodig. Als één van deze factoren ontbreekt kun je geen goede strategie opzetten.
In deze een-op-een e-mailstrategietraining van een halve dag leer ik je alles over groepen, segmenten en tags:
Voorkennis
Je kunt een technisch goede nieuwsbrief maken. Als je dit niet kunt combineer deze training dan met de basiscursus Mailchimp. Je kunt ze samen op 1 dag doen.
Online
I.v.m. corona kunnen alle trainingen ook online met vergadersoftware Meet. Dit doen we in blokken van anderhalf uur met een pauze tussen de blokken.
Groepen, segmenten en tags
- wat zijn het precies?
- wanneer kies je voor groepen, wanneer voor tags en wanneer gebruik je segmenten?
- hoe maak je ze?
- hoe zorg je dat groepen of tags aan de profielen van je abonnees worden toegevoegd?
- verzending naar een groep, segment of tag
- automation laten reageren op het toevoegen van een tag of het instromen in een groep.
Wat leer je?
We gaan een indeling maken in je lijst. Als je nu meerdere lijsten hebt, dan gaan we ze samenvoegen tot een georganiseerd audience.
Een georganiseerd audience heeft heel veel voordelen, want dan hebben al je abonnees één profiel en dan kun je dus ook zien hoe actief of inactief je lezers zijn. Dat kun je niet zien als je je adressen verspreid hebt staan over meerdere lijsten. Want dan kunnen ze in het ene audience inactief zijn, maar juist vreselijk actief in het andere audience.
Gericht mailen
En door je adressen goed te organiseren kun je je lezers ook gericht mailen. Je kunt je marketingboodschap aanpassen aan hun interesses.
Audience management
Daarom is audience management met groepen, segmenten en tags de basis van e-mail strategie. Als je audience niet goed georganiseerd is kun je strategisch mailen gewoon vergeten. Dan doe je zomaar iets. Je schiet dan met een schot hagel en je hoopt dat je raak schiet. Maar eigenlijk ervaar je dat e-mail marketing niet zoveel oplevert.



Aan Corona aangepaste annuleringsvoorwaarden
Audience management
Groepen
- Wanneer kies je ervoor om groepen aan te maken?
- Hoe zorg je ervoor dat je abonnees bij inschrijving vanzelf in een groep komen.
- En hoe mail je naar een groep?
- Hoe stuur je een Automation serie naar een groep?
- Wanneer is het onhandig om te kiezen voor groepen?
Tags
- Wanneer kies je ervoor tags aan te maken?
- Ervoor zorgen dat je abonnees bij inschrijving vanzelf een tag krijgen.
- Hoe mail naar een tag?
- Hoe stuur je Automation naar een tag?
- Wanneer moet je beslist niet kiezen voor een tag?
Segmenten
- Enkelvoudige en samengestelde segmenten maken.
- Mailen naar een segment.
- Segmenten insluiten en uitsluiten als je via Automation mailt.
Groepen, segmenten en tags
Hoe je dit allemaal doet leer ik je in een individuele training van een halve dag.
Wanneer
Omdat dit een een-op-een training is kunnen we dit doen wanneer je maar wilt. Als jij kunt en ik kan, dan kan het. In mijn agenda kun je zien wanneer ik kan en als je dat wilt kun je dan ook gelijk reserveren.
Waar is de training
Je hebt 2 mogelijkheden: in Heiloo of met vergadersoftware Meet.
Online
I.v.m. corona kunnen alle trainingen ook online met vergadersoftware Meet. Dit doen we in blokken van anderhalf uur met een pauze tussen de blokken.

Locatie
Mijn werktruimte is in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo.
Goed bereikbaar per auto en trein en op loopafstand van station NS Heiloo (waar ook de intercity treinen stoppen).
Hier kun je alles lezen over deze locatie.
Wil je liever eerst even met me praten of heb je nog vragen? Reserveer dan even een kennismakingsgesprek.

Judith de Vries
Gecertificeerde Mailchimp expert
Mailchimp erkend sinds januari 2015

Combineren met
Als je deze training wilt combineren met een andere training zodat het een dagtraining wordt, dan kun je kiezen. En wat je zou moeten kiezen hangt af van wat je nu al kunt. Als je nog niet gewend bent om nieuwsbrieven te maken en lijsten te beheren, kies dan de basistraining. Maar als je al heel veel nieuwsbrieven hebt verstuurd, dan kun je deze training combineren met de strategie training over statistieken van een fantastische e-mail.
Je krijgt voor beide trainingen een week e-mail support, die tellen we bij elkaar op, dus je krijgt 14 dagen e-mail support achteraf.
En je krijgt 50 euro korting op deze 2 trainingen samen.
Als je wilt reserveren voor beide trainingen op dezelfde dag, gebruik dan de button hieronder.