strategietraining mailchimp

Strategisch mailen met Mailchimp

Als we het over strategisch mailen hebben, dan hebben we het over personalisatie: de juiste content op de juiste tijd naar de juiste persoon. Dat is e-mailstrategie.

De juiste content op de juiste tijd naar je juiste persoon sturen kun je voor elkaar krijgen door een goed ingericht account en testen en meten.


strategietraining mailchimp

Strategisch mailen

  • Groepen, segmenten en tags
  • Fantastische e-mail
  • Betaalde e-mailseries
Mailchimp partner

Strategisch mailen met Mailchimp

Strategisch mailen stopt nooit. Het is nooit zo dat je helemaal voor elkaar hebt en er niets meer te testen, te meten en te verbeteren valt.

En strategisch mailen kan in principe met iedere versie van Mailchimp. Als je de gratis versie gebruikt hoeft dit je niet verhinderen om strategisch te mailen. Absoluut niet. Alles gaat makkelijker met de betaalde versies van Mailchimp. Maar ik heb zelf jaren strategisch gemaild met de gratis versie, dus dat zou jij ook kunnen doen.


E-mail strategie trainingen

Deze e-mail strategie trainingen zijn individuele een-op-een trainingen. Ik heb ze ingedeeld in modules van een halve dag die naadloos op elkaar aan kunnen sluiten. Je kunt een halve dag boeken, maar je kunt ook een hele dag komen en dan 2 trainingen volgen die op elkaar aansluiten.

Maar e-mail strategie staat of valt met de bereikbaarheid van je lezers, daarom is een goed ingericht account de basis voor alle modules. De volgorde is deze:

  1. Basiscursus Mailchimp: hierin leer je hoe je een technisch goede nieuwsbrief maakt die niet in spam komt.
  2. Groepen, segmenten en tags: in deze training leer je hoe je je audience goed indeelt en hoe je mailt naar specifieke doelgroepen.
  3. Daarna maakt het niet uit, als je bovenstaande vaardigheden beheerst kun je daarna iedere module kiezen die je maar wilt.

Je hoeft deze 2 modules natuurlijk niet bij mij gevolgd te hebben (hoewel dat wel handig is), waar het om gaat is dat je de vaardigheden hebt want daar gaan we op voortbouwen in de volgende modules.


5 sterren

Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen!

Judith heeft mij enorm goed geholpen om ons Mailchimp account zo efficiënt mogelijk in te zetten in ons marketingplan. Ze kan enorm goed passend advies geven, luistert goed naar jouw wensen en legt helder uit. Ik kan iedereen aanbevelen om een cursus bij Judith te volgen!

Robin Driehuijs, Andalusië Fietsreizen
Robin Driehuijs
Strategisch mailen met Mailchimp was last modified: by

Strategietraining Mailchimp halve dag

Wanneer zou je voor deze trainingen moeten kiezen?

Deze dag is voor jou als je meer wilt weten, dieper wilt gaan en echt strategisch wilt personaliseren.

En natuurlijk ook als je nieuwsbrieven voor derden maakt en je een uitgebreide kennis van Mailchimp nodig hebt. Want je kunt maar nooit weten wat je klant van je gaat vragen.

  • 350 euro per module voor een halve dag.
  • Basiscursus 300 euro voor een halve dag
  • Hele dag 700 euro inclusief lunch of 650 euro als de basiscursus deel uitmaakt van je pakket.
  • Aan Corona aangepaste aannuleringsvoorwaarden.
  • Incl. e-mailsupport achteraf: een week support per module, dus 2 modules = 14 dagen support.
350 euro
Per module

Eerst kennismaken?

Alle trainingen zijn een-op-een


Voor wie niet

Deze dag is niet voor jou als je zonder toestemming mailt. Want strategisch mailen begint met een audience dat helemaal in orde is.

Het is niet erg als je een rommeltje van je audience hebt gemaakt, bijvoorbeeld door bergen tags aan te maken waarvan je niet meer weet waar ze toe dienen. Want je audience zo indelen dat het bruikbaar is om strategisch te mailen gaan we deze dag ook doen.

Maar de toestemming om te mailen moet in orde zijn. Want ik kan niet toveren en dat heb je eigenlijk wel nodig als je strategisch wilt gaan mailen maar geen toestemming hebt.


Stel jezelf eens deze vragen:

Dit gezegd hebbende zou je jezelf eens deze vragen moeten stellen:

  • Is er iets te verbeteren?
  • Hoe kun je het optimaliseren?
  • Kun je er meer uithalen?

Of ben je helemaal tevreden met de resultaten? Waarom eigenlijk?

  • Heb je voldoende informatie om heel specifiek te kunnen mailen?
  • Of mist er informatie om dit te kunnen doen? 
  • Wat zijn de doelen die je hebt met e-mailmarketing?
  • Kun je die doelen zo benoemen dat we een pad naar die doelen uit kunnen zetten? 

Inbegrepen bij deze Mailchimp strategietraining

De praktijk leert dat de vragen niet tijdens de training, maar na de training bij je naar boven borrelen. Daarom krijg je bij deze training ook nazorg.

  • Voorbespreking: dit is een training op maat waarin jij precies gaat leren wat voor jou belangrijk is. Daarom hebben we een voorbespreking zodat ik weet wat ik je leren moet. Neem dit niet te zwaar. Vaak vraag ik je om me een recente nieuwsbrief te sturen zodat ik kan zien wat je op dit moment doet en kunt.
  • Samenvatting: je krijgt een beknopte samenvatting van de zaken die je geleerd hebt. Die samenvatting staat in een klein boekje of je krijgt links naar online documenten die ik ook bij kan werken als Mailchimp verandert.
  • E-mailsupport: en je krijgt per module een week e-mailsupport over de behandelde stof. Bij een training van een halve dag krijg je een week support, bij een training van een hele dag krijg je 2 weken support om al je nagekomen vragen over de behandelde stof te stellen.
  • Lunch: we gaan lunchen in restaurant Keuken met Karakter. Dit restaurant ligt op loopafstand op het landgoed waar mijn kantoor is.
  • Koffie en thee: en natuurlijk zijn koffie en thee tijdens de training ook inbegrepen.

Strategisch mailen: wat gaan we doen?

Vooraf: Als je voor deze trainingen ga ik ervan uit dat je al weet hoe je een e-mail maakt die technisch in orde is, dat je weet naar wie je mag mailen en hoe je kunt voorkomen dat je e-mail in spam komt.

Als je dat nog niet weet, combineer een van onderstaande trainingen dan met de basiscursus Mailchimp.


groepen, segmenten en tags - strategisch mailen

Groepen, segmenten en tags

De basis van e-mailstrategie

Als we het over serieuze e-mail strategie hebben, dan moet je in de eerste plaats denken aan het in orde maken van de basis. En de basis is je Audience:

  • Alle adressen in hetzelfde audience.
  • Met toestemming verkregen.
  • Goed georganiseerd zodat je mensen kunt aanspreken op hun interesses.

Het audience is zelden echt goed in orde. Als dat bij jou wel zo is, vertel me dat dan want dan hoeven we daar geen tijd aan te besteden. Maar meestal gaan eerst dit in orde brengen. En als je dat wilt kun je de training over groepen, segmenten en tags ook los volgen. Hij neemt een dagdeel in beslag.

Als je er niet zeker van bent dat je e-mails technisch in orde zijn, dan kun je me ook (in overleg) een nieuwsbrief sturen. En als ik je dan gelijk moet geven, combineer deze training dan met de basiscursus Mailchimp.


Fantastische e-mail maken

Fantastische e-mail

Die doet wat hij moet doen

Als je account goed is ingericht en de basis van je e-mailmarketing dus in orde is, dan ben je klaar voor de volgende stap in strategisch mailen: een fantastische e-mail maken!

Ook dit is een training van een halve dag en je kunt ‘m prima samenvoegen met de training over groepen, segmenten en tags en er een training van een dag van maken.


Betaalde e-mailserie

Betaalde e-mail series

Met Mailchimp en Paytium

Een betaalde e-mailserie maken. We maken een betaalformulier met Paytium. De e-mail serie vertuur je met Mailchimp. En je reikt direct een factuur uit met Paytium Pro.

Voor deze training is het noodzakelijk dat je kunt werken met Mailchimp groepen. En je kunt ‘m samenvoegen met de training over Mailchimp groepen.

Strategisch mailen met Mailchimp was last modified: by

Waar doen we deze e-mail strategie training?

Ik heb een kantoor in Heiloo in het Willibrordus Business Centrum. En dat is geen kantorenpakhuis, maar een Nationaal Monument.

Hier gaan we dat doen. En op het terrein staat een leuk restaurant waar we gaan lunchen.

In mijn kantoor staan 2 tafels tegen elkaar aan met een plexiglas scherm tussen ons in. Over deze Corona maatregelen kun je hier meer lezen.

Willibrordus Business Centrum Training Mailchimp - strategisch mailen
Mailchimp partner
Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Het Corona-virus raakt ons allemaal, dus ook de nare gevolgen vangen we samen op. Als je door angst, verkoudheid, snotteren, hoesten liever niet komt uit veiligheid voor je zelf en voor ons, geef een seintje en we annuleren in overleg zonder kosten. Als de wereld weer ‘terug naar normaal’ is, geldt de onderstaande regeling pas weer.

Annulering

Annuleren van een gereserveerde training kan kosteloos tot uiterlijk drie weken voor de dag van de training. Annulering tot één week voor de dag van de training kost je 50% van de overeengekomen prijs in verband met de voorbereidingen die dan al gemaakt zijn.

Bij annulering in de week vóór een training of op de dag zelf, ben je het gehele overeengekomen cursusbedrag verschuldigd. In deze situaties van drie weken tot aan de training mag je ook iemand (bijvoorbeeld een collega of partner) in jouw plaats sturen.

Strategisch mailen met Mailchimp was last modified: by

Hier vind je de website van Mailchimp


Je bent hier: Home » E-mail expert » Mailchimp expert » Strategisch mailen met Mailchimp
Strategisch mailen met Mailchimp was last modified: by