Groepen, segmenten en tags

Groepen, segmenten en tags gaat over Audience management. Dit is de basis van e-mailstrategie.


groepen, segmenten en tags

Voorkennis

Je kunt een technisch goede nieuwsbrief maken. Als je dit niet kunt combineer deze training dan met de basiscursus Mailchimp.

Mailchimp partner

Groepen, segmenten en tags

Groepen, segmenten en tags: om strategisch te kunnen mailen heb je toestemming en een goed georganiseerd publiek nodig. Als één van deze factoren ontbreekt kun je geen goede strategie opzetten.

In deze een-op-een e-mailstrategietraining van een halve dag leer ik je alles over groepen, segmenten en tags:

  • wat zijn het precies?
  • wanneer kies je voor groepen, wanneer voor tags en wanneer gebruik je segmenten?
  • hoe maak je ze?
  • hoe zorg je dat groepen of tags aan de profielen van je abonnees worden toegevoegd?
  • verzending naar een groep, segment of tag
  • automation laten reageren op het toevoegen van een tag of het instromen in een groep.

Wat leer je?

We gaan een indeling maken in je lijst. Als je nu meerdere lijsten hebt, dan gaan we ze samenvoegen tot een georganiseerd audience.

Een georganiseerd audience heeft heel veel voordelen, want dan hebben al je abonnees één profiel en dan kun je dus ook zien hoe actief of inactief je lezers zijn. Dat kun je niet zien als je je adressen verspreid hebt staan over meerdere lijsten. Want dan kunnen ze in het ene audience inactief zijn, maar juist vreselijk actief in het andere audience.

Gericht mailen

En door je adressen goed te organiseren kun je je lezers ook gericht mailen. Je kunt je marketingboodschap aanpassen aan hun interesses.

Audience management

Daarom is audience management met groepen, segmenten en tags de basis van e-mail strategie. Als je audience niet goed georganiseerd is kun je strategisch mailen gewoon vergeten. Dan doe je zomaar iets. Je schiet dan met een schot hagel en je hoopt dat je raak schiet. Maar eigenlijk ervaar je dat e-mail marketing niet zoveel oplevert.

350 euro
Groepen, segmenten en tags was last modified: by

Aan Corona aangepaste annuleringsvoorwaarden


Audience management

Groepen

  • Wanneer kies je ervoor om groepen aan te maken?
  • Hoe zorg je ervoor dat je abonnees bij inschrijving vanzelf in een groep komen.
  • Hoe mail je naar een groep?
  • Hoe stuur je een Automation serie naar een groep?
  • Wanneer is het onhandig om te kiezen voor groepen?

Tags

  • Wanneer kies je ervoor tags aan te maken?
  • Ervoor zorgen dat je abonnees bij inschrijving vanzelf een tag krijgen.
  • Hoe mail naar een tag?
  • Hoe stuur je Automation naar een tag?
  • Wanneer moet je beslist niet kiezen voor een tag?

Segmenten

  • Enkelvoudige en samengestelde segmenten maken.
  • Mailen naar een segment.
  • Segmenten insluiten en uitsluiten als je via Automation mailt.

Groepen, segmenten en tags

Hoe je dit allemaal doet leer ik je in een individuele training van een halve dag.

3 uur individueel les in mijn werkruimte in Heiloo

een boekje met een samenvatting en uitleg van alles wat we besproken hebben

een week e-mailsupport achteraf voor al je nagekomen vragen

en natuurlijk zijn koffie, thee en koekje inbegrepen


Voor wie niet

Dit is de basis en dus eigenlijk heel hard nodig voor iedereen die z’n e-mailmarketing met Mailchimp serieus neemt.

De enige vereiste is dat je een Mailchimp account hebt, want je gaat hands on in je eigen account werken.


Locatie

Mijn werktruimte is in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo.

Goed bereikbaar per auto en trein en op loopafstand van station NS Heiloo (waar ook de intercity treinen stoppen).

Hier kun je alles lezen over deze locatie.

Willibrordus Business Centrum Training Mailchimp

 Wanneer

Omdat dit een een-op-een training is kunnen we dit doen wanneer je maar wilt. Als jij kunt en ik kan, dan kan het. In mijn agenda kun je zien wanneer ik kan en als je dat wilt kun je dan ook gelijk reserveren.

Wil je liever eerst even met me praten of heb je nog vragen? Reserveer dan even een kennismakingsgesprek.

En als je deze training liever wilt combineren met een andere training en een hele dag wilt komen, lees dan hier verder.

Mailchimp partner
Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Aangepaste annuleringsvoorwaarden

Het Corona-virus raakt ons allemaal, dus ook de nare gevolgen vangen we samen op. Als je door angst, verkoudheid, snotteren, hoesten liever niet komt uit veiligheid voor je zelf en voor ons, geef een seintje en we annuleren in overleg zonder kosten. Als de wereld weer ‘terug naar normaal’ is, geldt de onderstaande regeling pas weer.

Annulering

Annuleren van een gereserveerde training kan kosteloos tot uiterlijk drie weken voor de dag van de training. Annulering tot één week voor de dag van de training kost je 50% van de overeengekomen prijs in verband met de voorbereidingen die dan al gemaakt zijn.

Bij annulering in de week vóór een training of op de dag zelf, ben je het gehele overeengekomen cursusbedrag verschuldigd. In deze situaties van drie weken tot aan de training mag je ook iemand (bijvoorbeeld een collega of partner) in jouw plaats sturen.

Groepen, segmenten en tags was last modified: by

Je bent hier: Home » E-mail expert » Mailchimp expert » Strategisch mailen met Mailchimp » Groepen, segmenten en tags
Groepen, segmenten en tags was last modified: by