Je bent hier: Home » E-mail specialist

E-mail specialist

E-mail specialistMailerLite expertMailchimp expertNieuwsbrief in spamOmnivoreDynamische content
e-mail specialist
Mailchimp partner badge
MailerLite expert

Een e-mail specialist is iemand die heel veel weet over e-mailmarketing en e-mailstrategie. En die dat niet alleen zelf vindt, maar die dat liefst ook door anderen heeft laten bevestigen. En dan niet zomaar “anderen”, maar mensen die het weten kunnen. En gecertificeerd uiteraard.

Virtueel Present

Erkend als e-mail specialist door Mailchimp en MailerLite.

E-mailspecialist

Mailchimp expert partner badge

Mailchimp expert

Sinds januari 2015 ben ik door Mailchimp erkend als expert op het gebied van hun software.

MailerLite expert

MailerLite expert

Ik wil de er graag een platform bij hebben en in 2018 ben ik door Mailerlite vrij snel erkend als expert.

Verschil

Deze platforms verschillen uiteraard, maar bij e-mailmarketing heb je veel meer te maken dan alleen het platform dat je gebruikt. Want iedere e-mail moet in de mailbox aankomen. Je hebt dus ook te maken met talloze soorten mailboxen en een heleboel soorten spamfilters.

E-mailstrategie

Natuurlijk kan ik je helpen met de technische kant van deze platforms. Maar weten hoe de techniek werkt is natuurlijk niet genoeg om resultaten met e-mailmarketing te behalen. Om resultaten met e-mailmarketing te halen heb je een strategisch plan nodig. Zonder strategisch plan en zonder doelen weet je niet waar je op moet sturen. En dan weet je ook niet of je e-mail goed presteert of niet.

Ik heb daarom massa’s cursussen gevolgd over e-mailstrategie. En ik test zelf ook alles wat los en vast zit. Want een e-mail of e-mail funnel beter te laten presteren in relatie tot je doelen is natuurlijk een heerlijke uitdaging.

Strategisch mailen

E-mailstrategie houdt in dat je vooraf een doel stelt voor je e-mail en dat je achteraf gaat meten of je dat doel behaald hebt.

En als je je doel niet behaald hebt, dan ga je in je statistieken kijken welk deel van je nieuwsbrief hier verantwoordelijk voor is, zodat je juist dit deel kunt gaan verbeteren. Je gaat dus testen en uitvinden wat bij jouw doelgroep werkt, en wat niet werkt.

Als het om e-mailstrategie gaat maakt het in principe niet uit welk platform je gebruikt. Een goede e-mailstrategie uitzetten kan met ieder platform. Want daar zijn die platforms voor gemaakt.

Het is wel zo dat e-mail platforms onderling verschillen: wat met het ene platform heel gemakkelijk kan, is veel moeilijker bij een ander platform. En andersom natuurlijk.

Uitbesteden

Als je meer uit je e-mailmarketing wilt halen dan kun je dit aan me uitbesteden. Dat kan zowel voor Mailchimp als voor MailerLite.

Eventueel met extra opties zoals een juridische screening (als je over gezondheid schrijft) of met voorwaardelijke content.

Cursussen

Als je liever zelf wilt leren strategisch te mailen dan heb ik ook cursussen voor je.

Al mijn cursussen zijn een-op-een, dus de inhoud kunnen we samen bepalen.

Projecten

En ik kan je natuurlijk ook helpen met projecten: zaken met een kop en een staart waar je tijdelijk hulp mee wilt.

Problemen

Of met problemen zoals een nieuwsbrief die alsmaar in spam komt, of problemen met Mailchimp Omnivore.

Als je nieuwsbrief in spam komt

Als je denkt dat je nieuwsbrief in spam komt, kijk dan op de pagina van het spamonderzoek. En kijk naar deze grafiek van een nieuwsbrief die naar spam gaat.

Als jouw grafiek lijkt op die grafiek, dan gaat je nieuwsbrief waarschijnlijk naar spam en dan kan ik voor je onderzoeken wat de oorzaak is en je vertellen wat je er aan kunt doen.

statistiek spamfilters

Hoe weet je zeker dat iemand een e-mail specialist is?

Als je zelf moet gaan uitvinden of iemand een echte specialist is, dan ben je daar natuurlijk veel tijd aan kwijt. Je kunt hierbij niet helemaal bouwen op Google. Want Google rangschikt de zoekresultaten niet alleen naar autoriteit, maar ook naar populariteit. En een echte vakidioot zoals een e-mailspecialist is meestal niet zo populair. Want een specialist hangt niet zoveel rond op de social media. Hij of zij is voortdurend met zijn of haar vak bezig.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon uitproberen, maar daar zit een risico aan.

Het is veel handiger voor vooraf te verifiëren dat iemand een expert is dan achteraf te ontdekken dat het toch niet helemaal goed gaat.

Als het gaat om Mailchimp en MailerLite is het heel gemakkelijk om te ontdekken of iemand een specialist is, want beide platforms hebben een experts directory met profielen van mensen van wie ze het werk gecontroleerd hebben. Hier vind je mijn profiel bij Mailchimp en hier bij MailerLite.

E-mailstrategie en afleverbaarheid op het blog

Op het blog staan zowel een rubriek over e-mailstrategie als een rubriek over de afleverbaarheid van je e-mails. Een paar artikelen uit deze rubrieken vind je hier onder.


E-mailstrategie

wat vraag je op het inschrijfformulier

Wat vraag je op een inschrijfformulier?

Vragen op het inschrijfformulier van je nieuwsbrief. Het is vanuit marketingoogpunt aantrekkelijk om zoveel mogelijk te vragen zodat je een goed beeld van je abonnee krijgt. Maar is het ook wijs om dit te doen?

open rate verhogen

Open rate verhogen

De open rate van je nieuwsbrief hangt af van een aantal factoren. En als je nadenkt over die factoren, dan weet je ook wat je moet doen om een hogere open rate te realiseren.

winactie in je nieuwsbrief

Winactie in je nieuwsbrief

Een winactie in je nieuwsbrief is veel handiger dan een winactie op Facebook met telkens wisselende regels.

En evengoed kun je er daarna aandacht aan besteden op Facebook.

Afleverbaarheid

spamval of honeypot

Spamval of honeypot

Een spamval of honeypotadres is een e-mailadres dat alleen bestaat om jou in de val te laten lopen. En je kunt ze op je mailinglijst krijgen terwijl je te goeder trouw bent. Maar evengoed heb je dan iets niet goed gedaan. Besef dat toestemming om te mailen niet eindeloos geldig is. Als je abonnee z’n …

Spamval of honeypot Lees verder »

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails: nieuwsbrieven die je via een platform verstuurt aan veel mensen tegelijk zijn bulk e-mails. Dergelijke bulk e-mails mag je niet versturen via de Gmail adres. En het is belangrijk te beseffen dat het nooit vanzelfsprekend is dat e-mails ook werkelijk in de mailbox aankomen en voor bulk e-mails is dat …

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails Lees verder »

shorts urls in je nieuwsbrief

Short URLs in je nieuwsbrief

Short URLs in je nieuwsbrief, is dat een goed idee of juist niet? Het lijkt in elk geval wel een goed idee en daarom doen sommige mensen dat ook. Maar hoe zit het nou echt? Met een short URL in je nieuwsbrief krijg je statistieken en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je dit …

Short URLs in je nieuwsbrief Lees verder »

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

Mailchimp partner
MailerLite coach