Nieuwsbrief in spam

nieuwsbrief in spam onderzoek

Wanneer zinvol?

  • Hoor je van je abonnees en je klanten dat ze je nieuwsbrief niet ontvangen?
  • Zie je in je statistieken een grafiek die ineens scherp daalt?
  • Of heb je een andere reden om te vermoeden dat het grootste deel van je nieuwsbrieven in de spamfilters komt?

Dat kan waar zijn. Begin eens met te lezen over de meestvoorkomende oorzaken. Kijk eens of je iets herkent want misschien doe je iets waardoor je de spamfilters triggert.

Kijk ook even of de grafiek van de open rate van je nieuwsbrieven er ongeveer zo uitziet:

statistiek spamfilters

Als je de grafiek hierboven herkent en het vermoeden hebt dat je nieuwsbrief in spam komt, dan kan ik een onderzoek voor je doen.

Daarna weet je of je vermoeden klopt en ik leer je dan ook wat je moet veranderen om te zorgen dat je nieuwsbrief weer gewoon in de mailbox komt.

Wanneer een nieuwsbrief in spam onderzoek?

Als je de grafiek van de open rate van je nieuwsbrief die je hierboven ziet staan ongeveer herkent en je niets herkent van de meestvoorkomende oorzaken waardoor een nieuwsbrief in spam komt, dan is er iets aan de hand en dan is een spam onderzoek zinvol.

nieuwsbrief in spam: voor
Voor het spam onderzoek
nieuwsbrief in spam: na verbeteringen
Na implementatie van de verbeteringen

Als je nieuwsbrief incidenteel in spam komt is een onderzoek is niet nodig. Zoiets doe je alleen als je serieuze redenen hebt om te denken dat een groot deel van je nieuwsbrieven in spam komt komt terwijl daar geen duidelijke oorzaken voor aan te wijzen zijn zoals een slechte verzendreputatie of een amateuristisch gemaakte nieuwsbrief.

Nieuwsbrief in spam

Oorzaak vinden

Als je de oorzaak niet kunt vinden, dan kan ik je helpen met het opsporen van de oorzaak. Deze hulp bestaat uit een spam onderzoek.

Ik ga dan een nieuwsbrief zoals jij ‘m gewoonlijk maakt versturen naar een speciaal geselecteerde lijst met adressen en onderzoeken of ze aankomen, of ze in spam komen of niet. En als ze niet in de mailbox aankomen maar naar de spamfilters gaan, dan ga ik na wat hier de oorzaak van is.

Resultaat van het onderzoek

Na dit onderzoek kan ik je precies vertellen:

  • of je nieuwsbrieven aankomen
  • waar ze aankomen: in spam, in een reclamefolder etc.
  • en vooral: wat je zou moeten veranderen om het probleem op te lossen.

Deze nieuwsbrief

Belangrijk: dit is een technisch onderzoek dat je vertelt wat je in deze ene nieuwsbrief fout hebt gedaan. We moeten hier dus een nieuwsbrief voor nemen die representatief is voor hoe jij je nieuwsbrieven gewoonlijk maakt.

Wanneer niet

Maar als je je mailinglijst verwaarloosd hebt dan kan dit er ook een oorzaak van zijn dat je nieuwsbrief in de spamfilters komt. Het onderzoek laat deze oorzaak niet zien. Dus als je denkt dat dit een oorzaak kan zijn, vertel me dit dan direct.

En als je in het verleden zonder toestemming hebt gemaild en hierdoor spammeldingen hebt gekregen, dan is je verzendreputatie beschadigd. Dit onderzoek helpt dan niet.

Wat kost een nieuwsbrief in spam onderzoek

 

Tarief

Neem contact met me op als je je probleem hiermee voor eens en voor altijd wilt verhelpen.

Dan ga ik je eerst een paar vagen stellen om zeker te weten dat dit onderzoek zinvol is.

Contact opnemen schept dus nog geen verplichtingen.

€225 euro excl. btw

Mailchimp partner badge
MailerLite expert

Wat krijg je bij een nieuwsbrief in spam onderzoek?

Als je oorzaken en oplossingen laat onderzoeken voor een nieuwsbrief in spam dan krijg je:

  • Verdwenen nieuwsbrieven: ik kijk bij welke e-mailadressen je nieuwsbrief helemaal niet arriveert.
  • Spam: ik ga uitzoeken of je nieuwsbrief in de spamfilters komt en bij welk type e-mailadressen hij in de spamfilters komt.
  • Rapportage en uitleg: daarna krijg je een rapportage en een uitleg over wat je verkeerd doet en wat je wel zou moeten doen. Als dat nodig is doen we een korte sessie met vergadersoftware waarbij je meekijkt op mijn scherm zodat ik je iets kan demonstreren.
  • Nazorg: een goed gemaakte nieuwsbrief die verzonden wordt vanaf een account met een normale tot goede verzendreputatie zou niet in spam moeten komen. Als dit toch gebeurt dan gaan we praten met je platform.

Herhaal onderzoek

Maar eerst gaan we een controle uitvoeren door het onderzoek te herhalen. Dit gaan we doen nadat je de verbeteringen hebt doorgevoerd en 2 tot 3 verbeterde nieuwsbrieven hebt verstuurd. Dan kom je bij me terug en dan doen we het onderzoek opnieuw om het verschil te kunnen meten.

Hoe het werkt

Mailchimp in spam

Als Mailchimp in spam komt kan ik het hele onderzoek voor je doen, want ik ben een erkende Mailchimp Pro partner en ik weet dus uitstekend de weg in Mailchimp.

MailerLite in spam

MailerLite is in een groot vergelijkend onderzoek als beste uit de bus gekomen, dus het zal niet snel gebeuren dat je me nodig hebt omdat MailerLite in spam zou komen. Maar als het gebeurt weet ik ook in MailerLite uitstekend de weg, want ik ben een erkende MailerLite expert.

Ander platform in spam

Bij andere platforms weet ik niet zo heel goed de weg. Dus als Active Campaign in spam komt, of GetResponse, of Constant Contact, Aweber, Hubspot, Mailjet of noem je platform maar, dan moet jij me een klein beetje helpen.

Ik vraag je dan om een klein lijstje met adressen te uploaden en een tracking code in een nieuwsbrief te zetten en die nieuwsbrief te verzenden.

Meer hoef je er niet aan te doen, want de rest kan ik dan aan mijn kant doen.

Als je twijfelt

Nieuwsbrief in spam onderzoek

Als je twijfelt of je dit onderzoek zou moeten laten doen dan kan mijn artikel over honeypot-adressen je waarschijnlijk helpen hier helderheid over te krijgen. Lees dat dus even, want jij weet precies hoe vaak je gemaild hebt, hoe je aan de adressen bent gekomen, of je er veel adressen op je lijst staan die niet openen. Het artikel geeft daar betekenis aan.

Soms is een spamonderzoek helemaal niet nodig. En als je de grafiek hierboven helemaal niet herkent, dan is het misschien allemaal niet zo ernstig. Op het blog staat rubriek over wat je zelf allemaal kunt doen om te voorkomen dat je nieuwsbrief in spam komt.

Reviews

geweldig geholpen

Geweldig geholpen

Judith heeft mij geweldig geholpen met Mailchimp. Ik gebruik Mailchimp al een aantal jaren, maar merkte regelmatig dat enkele klanten de mail niet kregen. Ze heeft alles nagezien en tips gegeven zodat ik zelf ermee aan de slag kon. Fijn dat ik het uiteindelijk zelf moest doen. Heb er weer veel van geleerd. Ze is …

Geweldig geholpen Lees verder »

muziek

Snel, accuraat en oh zo duidelijk

Ik ben geweldig geholpen met het vinden van het probleem, dat een leek als ik met geen mogelijkheid voor elkaar zou krijgen. Alle stappen die je moet zetten worden duidelijk aangegeven, waardoor het juiste resultaat niet kan missen. Dank je wel Judith! Titia ten Bosch *Als je nieuwsbrief in spam komt en je de oorzaak …

Snel, accuraat en oh zo duidelijk Lees verder »

Ik ben zowel door Mailchimp als door MailerLite erkend als e-mail expert. Dus ik weet hoe je een nieuwsbrief in spam krijgt, maar ook hoe je ‘m er weer uithaalt.

Als je andere problemen hebt en daar hulp bij wilt, dan kun je hier de ingang vinden voor Mailchimp hulp en hier de ingang voor MailerLite hulp.

Judith de Vries

Judith de Vries

Helpt met marketing

Mailchimp PRO partner, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en ook nog goed in SEO.