Van RSS naar e-mail

Van RSS naar e-mail

Je bent hier: Home » E-mail specialist » Van RSS naar e-mail


Van RSS naar e-mail betekent dat je een RSS-feed laat “ombouwen” tot een e-mail. Je platform maakt er een e-mail van en je platform zorgt ook voor de verzending, zonder dat jij daar iets aan hoeft te doen.


Waarom van RSS naar e-mail

Er zijn meerdere redenen waarom je voor een RSS naar e-mail nieuwsbrief zou kunnen kiezen:

  • Onhandigheid met software
  • Tijdbesparing
  • Gericht mailen

Van RSS naar e-mail

Onhandigheid

Als je onhandig bent met software dan kan het een hele kluif zijn om te leren om te gaan met een e-mail platform. Terwijl het misschien te prijzig voor je is om je e-mailmarketing uit te besteden.

Als je nieuwsbrieven als voornaamste inhoud je nieuwste blogpost hebben, dan kun je kiezen voor een van RSS naar e-mail nieuwsbrief.

Die kan ik voor je klaarzetten en jij hoeft dan niets te kunnen en niet te leren hoe je nieuwsbrieven maakt. Terwijl je ook geen kapitaal kwijt bent aan het laten maken van je nieuwsbrieven.

Een van RSS naar e-mail nieuwsbrief is interessant als je onhandig bent met software omdat dit type nieuwsbrief zichzelf maakt en zichzelf verstuurt.


Terwijl je anderszijds nog steeds de mogelijkheid hebt om stukjes toe te voegen. Zoals een stukje over je zelf, of een promotie voor een workshop. Of een aanbieding. Dat zijn relatief eenvoudige aanpassingen. Als de nieuwbrief eenmaal staat kan ik je snel leren hoe je dergelijke extra afbeeldingen en teksten toevoegt.


Van RSS naar e-mail

Tijdbesparing

Een andere goede reden om te kiezen voor een van RSS naar e-mail nieuwsbrief is tijdbesparing.

Als je wekelijks een nieuwsbrief verstuurt en je hebt ongeveer 2 uur nodig om die nieuwsbrief te maken, dan kun je op jaarbasis 104 uur besparen door te kiezen voor een van RSS naar e-mail nieuwsbrief.

met Mailchimp kun je mooie RSS nieuwsbrieven maken. Grote bedrijven weten dat en doen het ook. Maar juist voor kleine bedrijven zou dit ook erg interessant kunnen zijn.

Voor een RSS naar e-mail automatisering kies je meestal omdat je óf tijd wilt besparen óf heel gericht wilt gaan mailen. Hiervoor is dit type nieuwsbrief ideaal.

Als je gewend bent om wekelijks je blog rond te sturen kun je op jaarbasis rond 104 uur tijd besparen door je e-mailmarketing op deze manier te automatiseren. Als je werkdagen gemiddeld 8 uur zijn bespaar je dus 13 werkdagen per jaar.

Met een van RSS naar e-mail nieuwsbrief kun je zoveel tijd besparen dat je je een extra vakantie kunt nemen. Of gewoon 104 werkdagen per jaar tijd hebt voor andere vormen van marketing.




Van RSS naar e-mail

van rss naar e-mail gericht maken

Gericht mailen

Maar naast tijd besparen met RSS is er nog een erg goede reden om hiervoor te kiezen. Als je gericht wilt mailen dan stuur je je abonnees alleen nieuwsbrieven over onderwerpen waar ze graag over lezen. En dat lukt het beste als je je abonnees zelf laat kiezen over welke onderwerpen je ze mailt.

Ook dan is RSS een erg goede oplossing want je kunt meerdere nieuwsbrieven maken van verschillende feeds. Op je website regel je dat door je artikelen in te delen met behulp van categorieën en tags. Als het goed is doe je dat nu ook al. En als je dat nog niet doet, begin daar dan mee want dat helpt ook bij het verbeteren van de vindbaarheid van je website.

Je RSS nieuwsbrieven gaan dan allemaal over een eigen onderwerp. En het maken van de eerste RSS nieuwsbrief kost tijd, maar extra nieuwsbrieven maken kost heel weinig tijd als je dezelfde lay-out aanhoudt. Dus je kunt zoveel RSS nieuwsbrieven maken als je maar wilt. Voor elk onderwerp waar je op je website over schrijft een eigen RSS.

Als je gericht wilt mailen met RSS dan is het enige waar je voor moet zorgen: deel je artikelen goed in op je blog.

Grote bedrijven

Dit is de manier waarop grote bedrijven zoals Hubspot het voor elkaar krijgen om je telkens opnieuw nieuwsbrieven te sturen die een inhoud hebben die precies bij je interesses past. Je denkt toch niet dat ze deze nieuwsbrieven op maat telkens opnieuw maken? Vergeet het! De nieuwsbrieven op maat die deze grote bedrijven versturen zijn gewoon van RSS naar e-mail nieuwsbrieven.



Van RSS naar e-mail

Mailchimp

Makkelijkste nieuwsbrief Marjolijn Engelhard

Mailerlite

rss met mailerlite

Waardering: 5 uit 5.

Dankbaar voor de geweldige begeleiding

RSS nieuwsbrief maken

Ik heb een fantastische goede middag gehad met Judith. Als eerste kwam ik voor het opzetten van het RSS nieuwsbrieven systeem, dat was al heel snel geregeld. Daarnaast heeft Judith me ook nog geholpen met allerlei achterstallige chaos op te ruimen in mijn mailing systeem waardoor ik nu gemakkelijk verder kan. Ik ben heel dankbaar voor haar deskundige begeleiding en geduld.

Ik heb nu eindelijk zin om er mee aan de slag te gaan. :-) Ik kan iedereen Judith de Vries aanraden.

Caroline Schaay, Caroline Schaay Lifecoaching en Healing
Caroline Schaay
Van RSS naar e-mail was last modified: by

Goede adviezen, kwaliteit en service!

Judith doet niet alleen het afgesproken werk snel en vakkundig – ze geeft goede tips en adviezen – een fijne sparringpartner en mentor voor de dienstverlenende zzp-er.

Ann van den Assem, Je keuzes voluit leven | Oud zeer de baas
Ann van den Assem
Van RSS naar e-mail was last modified: by


Van RSS naar e-mail

Verschillende interessegroepen

Als verschillende interessegroepen bedient heb je eigenlijk geen andere optie dan RSS gebruiken, want anders kost het veel te veel tijd of je mailt veel te weinig.


RSS naar e-mail, voor wie?

RSS nieuwsbrieven zijn niet voor iedereen geschikt. Maar voor veel mensen zijn ze heel erg geschikt. De voorwaarden zijn:

  • je hebt een blog met een RSS feed zodat je nieuwste blogposts opgehaald kunnen worden
  • en je hebt content marketing als marketing strategie, ofwel je publiceert regelmatig een nieuwe blogpost (ook goed voor de vindbaarheid van je website).

Geldt dit voor jou? Gefeliciteerd, dan kun je gigantisch veel tijd besparen.


RSS, hoe regel je dit?

Laten doen

Je kunt een RSS laten instellen. Dan maak ik ‘m en als jij ‘m hebt goedgekeurd leer ik je daarna hoe je ‘m beheert:

  • Hoe zet je ‘m aan en uit.
  • Hoe verander je het verzendschema.
  • En hoe ze je er extra stukjes tekst in.

Dat kan ik je allemaal leren in een les van een uur en je krijgt ook nog een handleiding van me om alles na te kunnen kijken.

Zelf doen

En je kunt het ook zelf doen. Als je handig bent met software probeer je het eerst gewoon zelf en misschien lukt het. Ben je minder handig met software dan kun je het ook eerst zelf proberen en dan een uur coaching reserveren om ‘m nog een beetje te stylen.

En als je Mailchimp gebruikt kun je ook een basistraining van een dagdeel reserveren, dan bouwen we ‘m van de grond af aan op en dan weet je ook precies wat je aan het doen bent.



Ik ben zowel door Mailchimp als door MailerLite erkend als e-mail specialist en ik kan je zowel met Mailchimp als met MailerLite uitstekend helpen.

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Helpt dienstverleners met marketing

Get Clients Now!™ facilitator, Mailchimp expert, MailerLite expert, goed in SEO en je kunt nog met me lachen ook.

Van RSS naar e-mail was last modified: by