Home » Mailchimp blog » Mailchimp audiences » Mailchimp segmenten

Emails: Mailchimp segmenten

Mailchimp segmenten gebruik je in allerlei situaties. Bijvoorbeeld als je een nieuwsbrief naar 1 persoon wilt versturen.
divider

mailchimp segmenten

divider  Maar ook als je adressen die je niet meer gebruikt gaat archiveren. Dat is overigens een aanrader, want door adressen te archiveren ga je minder aan Mailchimp betalen. divider En misschien heb je tags gebruikt die ineens niet helemaal voldoen, omdat je een nieuwsbrief naar meerdere tags tegelijk wilt sturen. dividerZo zijn er talloze situaties waarin je een – vaak tijdelijk – segment maakt om adressen die gemeenschappelijke kenmerken hebben te selecteren. divider Het is daarom belangrijk dat je leert te “spelen” met Mailchimp segmenten. Want o.a. door het maken van segmenten heb je genoeg aan 1 lijst en hoef je geen nieuwe lijst te maken als je een keer een nieuwsbrief na wilt sturen.

divider

zinvol segmenteren

Zinvol segmenteren

Zinvol segmenteren is een nuttige vorm van personaliseren. Een manier waardoor je je lezer echt kunt aanspreken. Zinvol segmenteren betekent dat je op zoek gaat naar subgroepen binnen je audience: mensen met gemeenschappelijke kenmerken. En dan ga je natuurlijk heel gericht mailen naar die mensen, zodat ze e-mails krijgen die passen bij hun interesses. En …

Zinvol segmenteren Lees verder »

Mailchimp groepen

Mailchimp groepen

Groepen in Mailchimp helpen je om al je adressen op dezelfde lijst te zetten en ze toch goed te organiseren. Groepen in Mailchimp waren er eerder dan tags en in sommige opzichten bieden ze ook meer mogelijkheden. Denk er bijvoorbeeld aan dat je groepen zichtbaar kunt maken, waardoor je abonnees zelf hun interesses aan kunnen …

Mailchimp groepen Lees verder »