Emails: Mailchimp audiences

Mailchimp audiences: dat zijn de adressen die je verzameld hebt. Een audience omvat niet alleen je huidige abonnees, maar ook de abonnees die je ooit had en die zich hebben afgemeld of die gecleaned zijn.

Een audience is dus een mailinglijst, ook wel een e-maillijst genoemd.

divider

Mailchimp audiences

divider

Mailchimp audiences

Alles wat je weten wilt over deze adressenlijst, zoals bijvoorbeeld wat de sterren betekenen, hoe je de taal instelt en nog veel meer kun je in deze rubriek vinden.

divider

Begrijpen hoe een audience werkt is belangrijk. Zeker als je je e-mailmarketing zelf doet is het beslist de moeite waard je in de werking hiervan te verdiepen.

divider

De Mailchimp formulieren zijn voor veel mensen het stiefkindje van Mailchimp: ze kijken er nooit naar omdat ze denken dat ze de formulieren niet gebruiken.

divider

Dat is niet zo, de formulieren van Mailchimp zijn je bedrijfscorrespondentie. En die stuurt Mailchimp naar je lezers. Ook als je een formulier op je website hebt staan. En dat is genoeg reden om eens te kijken wat Mailchimp precies rondstuurt.

divider

Mailchimp audiences

Deze rubriek over Mailchimp audiences is groot, daarom heb ik ‘m voor je in stukjes gehad om makkelijker te kunnen vinden wat je zoekt. De subrubrieken vind je hieronder.

divider

Nog meer over Mailchimp vind je in de hoofdrubrieken. En als je nog iets anders zoekt dan e-mailmarketing, kijk dan in de rubriek over marketing. Want hoewel e-mailmarketing prachtig en effectief is, moet je het natuurlijk wel plaatsen in een systeem.

divider

waarom 1 audience in mailchimp

Waarom 1 audience in Mailchimp?

Waarom 1 audience in Mailchimp? Hier leg ik de structuur van een Mailchimp account uit. En als je dat begrijpt, dan begrijp je ook waarom je bij Mailchimp alle adressen in hetzelfde audience plaatst. Want met de extra’s die Mailchimp biedt zou dit niet anders kunnen. Want jij denkt dat het lastig is, maar er …

Waarom 1 audience in Mailchimp? Lees meer »

Mailchimp tags verwijderen

Mailchimp tags verwijderen

Heb je een wildgroei aan Mailchimp tags in je account? Dat werkt natuurlijk niet echt lekker. Tags zijn bedoeld om je te helpen meer overzicht te krijgen, maar dat doel bereik je niet als je er te veel hebt. Maar gelukkig kun je tags ook weer weggooien. Hier kun je lezen hoe je overtollige tags …

Mailchimp tags verwijderen Lees meer »

Mailchimp tags combineren

Mailchimp tags combineren

Mailchimp tags zijn erg handig in het gebruik. Als je een nieuwsbrief wilt versturen hoef je de tag van je keuze alleen maar aan te klikken en de zaak is al in orde. Je nieuwsbrief gaat dan alleen naar de adressen die deze ene tag hebben. Maar je kunt ook Mailchimp tags combineren. Tags combineren …

Mailchimp tags combineren Lees meer »

Mailchimp Nederlands instellen

Mailchimp Nederlands instellen

De taal in Mailchimp instellen in het Nederlands. Dat gaat anders dan je zou verwachten, want Mailchimp is zo gemaakt dat je ‘m meertalig kunt gebruiken. Je kunt zelfs gebruik maken van de taalinstellingen van de browser van je lezer. Maar of dat handig is mag je je afvragen. Hier vertel ik je hoe je …

Mailchimp Nederlands instellen Lees meer »

zinvol segmenteren

Zinvol segmenteren

Zinvol segmenteren is een nuttige vorm van personaliseren. Een manier waardoor je je lezer echt kunt aanspreken. Zinvol segmenteren betekent dat je op zoek gaat naar subgroepen binnen je audience: mensen met gemeenschappelijke kenmerken. En dan ga je natuurlijk heel gericht mailen naar die mensen, zodat ze e-mails krijgen die passen bij hun interesses. En …

Zinvol segmenteren Lees meer »

dubbele opt-in bij Mailchimp

Dubbele opt-in bij Mailchimp

Dubbele opt-in Is in Nederland niet verplicht. Maar je moet wel aan kunnen tonen dat je je abonnees mag mailen. En dat kun je alleen als je dubbele opt-in gebruikt. Daarom is het toch wel een goed idee om dubbele opt-in te gebruiken. Bovendien neemt de kwaliteit van je lijst hierdoor toe. Want gaan mensen …

Dubbele opt-in bij Mailchimp Lees meer »