Home » Versie » Vanaf Mailchimp Standard

Emails: Vanaf Mailchimp Standard

Vanaf Mailchimp Standard: ik schreef het al in 2013: een verstandig bedrijf hanteert een goede prijsopbouw. En een goede prijsopbouw bestaat uit een gratis aanbod, een goedkoop aanbod, een midden aanbod en een VIP aanbod.

divider

Vanaf Mailchimp Standard

divider

Vanaf Mailchimp Standard

Mailchimp had aanvankelijk slechts 2 smaken: gratis en betaald. En bij Mailchimp was zo goed als alles gratis. Maar ze hebben daar het licht gezien en ze hebben nu een keurige prijsopbouw. Mailchimp Standard is hun midden dienst. Je midden dienst is een dienst waar je het grootste deel van je geld mee verdient.

divider

Verzendtijd optimalisatie

Het eerste dat ik zou willen noemen als een belangrijke functie van Mailchimp Standard, is verzendtijd optimalisatie. Ik vind verzendtijd optimalisatie een geweldige functie en ik zal je uitleggen hoe deze functie werkt.

divider

Er zijn heel veel mensen die Mailchimp gebruiken en daardoor zijn er ook heel veel mensen geabonneerd op nieuwsbrieven die via Mailchimp verzonden worden. Het gevolg hiervan is dat Mailchimp een enorme database heeft van e-mailadressen. En Mailchimp weet wanneer die mensen online zijn en hun e-mails openen. Deze kennis stelt Mailchimp aan jou beschikbaar via de feature verzendtijd optimalisatie.

divider

Als je je verzendtijd optimalisatie gebruikt kijkt Mailchimp wanneer jouw meest geëngageerde abonnees online zijn en op basis daarvan geeft hij je een advies voor een optimale verzendtijd. Als je dat advies opvolgt dan mag je verwachten dat je nieuwsbrief beter geopend zal worden dan wanneer je een heel andere verzendtijd kiest.

divider

Ikzelf vind het een gemiste kans om te mailen zonder verzendtijd optimalisatie, want dat scheelt gewoon in je open rate. En je mailt om mensen te bereiken. Toch? NB: verzendtijd optimalisatie heb je niet voor RSS en Automation.

divider

Dynamische segmenten

Het volgende dat ik erg aantrekkelijk vind aan Mailchimp Standard zijn de dynamische segmenten voor Customer Lifetime Value en Purchase Likelihood.

divider

Als jij Mailchimp Standard gebruikt moet je deze segmenten beslist gaan inzetten want ze gaan je omzet verhogen. Hoe leuk is het als een segment kunt mailen met daarin alleen adressen van mensen die waarschijnlijk direct gaan kopen? Dat is het dynamische segment Purchase Likelihood.

divider

Dynamische content

Mailchimp Standard en Mailchimp Premium zijn versies waarin je gemakkelijk dynamische content kunt gebruiken. Dat betekent dat je delen van de inhoud van je nieuwsbrief zichtbaar of onzichtbaar kunt maken en wat het zal zijn hangt af van de groep waarin je de ontvanger hebt geplaatst.

divider

Als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt is het niet onmogelijk om dynamische content te plaatsen, maar daar heb je veel meer vaardigheden voor nodig.

divider

Customer Journeys

Met Mailchimp Standard heb je de beschikking over de complete Customer Journey: meerdere startpunten, vertakkingen, alles.

divider

Eigen HTML

Als je niet tevreden bent met de templates en lay-outs die Mailchimp biedt, kun een eigen template laten maken.

En als je iets extra’s toe wilt voegen dat Mailchimp niet heeft, zoals bijvoorbeeld een count down timer, dan kun je ‘m toevoegen in een code blok.

divider

Time warp

En als je mailt naar een internationaal Audience heb je time warp tot je beschikking voor je gewone nieuwsbrieven. Niet voor Automation.

divider

Adverteren

Met Mailchimp Standard kun je adverteren op Facebook en Instagram en je hebt Google remarketing advertenties tot je beschikking. Dat kun je natuurlijk ook zonder Mailchimp, maar als je nou toch Mailchimp Standard neemt, dan is het wel handig als je je statistieken bij elkaar hebt.

divider

Organische social posts

Organische social posts publiceren met Mailchimp. Dit kan ook in andere versies van Mailchimp, maar vanaf Mailchimp Standard heb je er ook een planfunctie bij. Je kunt ook organische socials posts voor Instagram plannen.

divider

Vanaf Mailchimp Standard

Hier vind je artikelen over zaken die beschikbaar zijn vanaf Mailchimp Standard. Soms zijn deze functies ook beschikbaar in de legacy versie. Als dat zo is staat dit onder het artikel. En deze functies zijn ook beschikbaar in Mailchimp Premium.

divider

Twijfel je?

Twijfel je of jij in jouw situatie voordeel zou hebben van Mailchimp Standard? Dan kan het helpen als je je account laat analyseren.

divider

Dan gaan we eerst praten over hoe jij Mailchimp gebruikt en waar je naartoe wilt. Daarna analyseer ik je account. En dan gaan we praten over mogelijke verbeteringen waardoor je meer uit Mailchimp kunt halen. Daarna heb je meer inzicht en een betere basis voor je beslissing.

divider

dynamische content

Wat is dynamische content

Dynamische content is variabele content. Het is een manier om in je nieuwsbrief uitsluitend content te laten zien die echt relevant is voor je doelgroep. Je maakt niet verschillende nieuwsbrieven voor verschillende doelgroepen. In plaats daarvan maak je 1 nieuwsbrief en je verbergt sommige stukken tekst voor een deel van je doelgroep. En andere teksten …

Wat is dynamische content Lees verder »

wat zijn Mailchimp customer journeys

Wat zijn Mailchimp Customer Journeys

Mailchimp Customer Journeys: vertakte Automations voor hoogst persoonlijke e-mails. Lees hier wat je ermee kunt en wat de verschillen zijn met Classic Automations. Customer Journeys zijn beschikbaar in Mailchimp Standard en Premium en er is een kleintje beschikbaar in de legacy versie. In de andere versies van Mailchimp kun je de Customer Journeys wel zien, …

Wat zijn Mailchimp Customer Journeys Lees verder »

eigen html

Eigen HTML in je nieuwsbrief

Eigen HTML in je nieuwsbrief kan in Mailchimp Standard, Premium en de legacy versie. Maar als je een van deze versies hebt kun je wel echt iets leuks maken. Je kunt een hele nieuwsbrief (laten) coderen. Maar je kunt ook een responsive design van Mailchimp gebruiken en daar een code blok in zetten. En dan …

Eigen HTML in je nieuwsbrief Lees verder »