Emails: MailerLite audience
Je MailerLite audience kun je indelen in groepen. Groepen zijn de kern van MailerLite. Door je adressen in groepen in te delen kun je gericht mailen.



MailerLite audience
Het indelen in groepen is in MailerLite niet moeilijk, want je kunt aan ieder inschrijfformulier en aan iedere landingspagina een of meerdere groepen koppelen. En je kunt ook een link trigger maken om adressen naar een groep te sturen.

Ook dynamisch mailen is gebaseerd op groepen.

Alles in MailerLite is gecentreerd rond groepen en je kunt zoveel groepen aanmaken als je maar wilt.

En als je MailerLite websites, landingspagina’s of formulieren gebruikt dan is het een fluitje van een cent om adressen goed in te laten stromen zodat je ze gericht kunt mailen.
Dit is een subrubriek over MailerLite, het startpunt vind je hier. En als je MailerLite gebruikt zijn nog meer rubrieken interessant voor je. Dat zijn e-mailmarketing, e-mailstrategie en de rubriek over de aflevering van je nieuwsbrief.

Inactieve abonnees uitschrijven bij MailerLite is wel heel erg gemakkelijk. MailerLite heeft daar een ingebouwde mogelijkheid voor. Je kunt die mogelijkheid vinden in het menu van MailerLite. Maar ik vind het een beetje ruig om inactieve abonnees zomaar uit te schrijven. In dit artikel lees je hoe je inactieve abonnees een gewone e-mail kunt sturen en hoe je het hele heractivatieproces kunt automatiseren.
In MailerLite kun je een heleboel custom fields en variabelen gebruiken. Die gebruik je om je nieuwsbrief te personaliseren. In MailerLite kun je natuurlijk de voornaam van je abonnee zetten als variabele. Maar MailerLite heeft veel meer variabelen. En er zijn ook custom fields waarmee je je eigen variabelen kunt maken. In dit artikel vertel …
Custom fields en variabelen in MailerLite Lees verder »
Een MailerLite inschrijfformulier op je website. Hier lees je hoe je MailerLite embedded forms maakt, hoe je ze importeert en hoe je ze op een pagina of in de zijbalk zet. Dit is niet moeilijk, als je even goed oplet kun je dit heel waarschijnlijk zelf. Maar je moet wel weten hoe het moet want …
MailerLite inschrijfformulier op je website Lees verder »
In MailerLite kun je je materialen ordenen in folders. Bijvoorbeeld de unieke afbeeldingen van je merkmateriaal zoals je logo. En dit kun je ook doen met campagnes. Dat is handig om dingen terug te vinden en overzicht te houden. Een opgeruimd account werkt gewoon prettiger en makkelijker. Hoe je je materialen ordent in MailerLite lees …
Materialen ordenen in MailerLite Lees verder »
Dubbele opt-in bij MailerLite: hoe je het aanzet en hoe je de e-mail en de bedankpagina aanpast. Bij MailerLite heeft ieder inschrijfformulier z’n eigen dubbele opt-in e-mail en z’n eigen bedankpagina. Het is belangrijk je dit te realiseren, want als je meerdere formulieren gebruikt ben je dus niet klaar als je van dat formulier de …
Dubbele opt-in bij MailerLite Lees verder »
Groepen in MailerLite zijn erg gemakkelijk te hanteren waardoor alles bijna vanzelf gaat. Maar toch zijn er een paar dingen die je wel moet begrijpen. Want hoewel alles super handig in het gebruik is, moet je ook een stap verder denken: wat gebeurt er als mensen uitschrijven? Want alle groepen in MailerLite hebben hetzelfde afmeldformulier. …
Groepen in MailerLite Lees verder »
MailerLite heeft eigen pop-ups die je met een code op je website zet. En als je een WordPress website hebt, dan biedt MailerLite je hun eigen plugin om formulieren en pop ups mee te importeren. Deze pop ups design je op het MailerLite platform. En daarna importeer je ze met behulp van de plugin op …
MailerLite pop-ups voor inschrijvingen Lees verder »
MailerLite heeft een minpuntje: mensen kunnen hun e-mailadres niet zelf wijzigen. Hier heb ik een oplossing voor bedacht. Een soort “machientje” dat je gemakkelijk zelf kunt maken. Hoe ik dat “machientje” gemaakt heb kun je hier lezen in een stappenplan. En dan kun je dat zelf ook doen. Als je het moeilijk vindt, reserveer dan …
E-mailadres wijzigen bij MailerLite Lees verder »
Met MailerLite link trigger kun je een Automation workflow laten triggeren door een klik op een link in je nieuwsbrief. Hierdoor kun je mensen op een onopvallende manier precies datgene sturen waar ze behoefte aan hebben. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf en hier zitten haken en ogen aan die je moet beseffen. Hier leg ik je …
MailerLite link trigger gebruiken Lees verder »