Emails: Aflevering nieuwsbrief
De aflevering van je nieuwsbrief is helaas niet vanzelfsprekend.



Aflevering nieuwsbrief
Bij geen enkel platform.Want de servers geven je nieuwsbrief “spampunten” en als je genoeg verzameld hebt dan gaat je nieuwsbrief naar de spamfilters.

En de volgende stap is dat je nieuwsbrieven helemaal niet meer aan komen. In deze serie zet ik de meest voorkomende oorzaken waardoor nieuwsbrieven niet afgeleverd worden op een rijtje.

Voor een goede aflevering van je nieuwsbrief kun je zelf heel veel doen. Denk hierbij aan de technische kant van je nieuwsbrief: afbeeldingen op formaat, geen vervuilde HTML.

Aflevering van je nieuwsbrief
Denk ook aan het onderhoud van je lijst. Vraag netjes toestemming aan al je adressen. Verwijder adressen van mensen die niet meer geïnteresseerd zijn en mail minstens eens per 30 dagen.

Tegenwoordig moet je er ook aan denken dat je niet te vaak mailt, want dan komen je nieuwsbrieven ook niet aan. En dit kan vooral van belang zijn als je een fout in je nieuwsbrief hebt staan en direct daarna een gecorrigeerde versie wilt versturen.

Zorg voor een goede aflevering van je nieuwsbrief
Zo zijn er tal van zaken die een goede aflevering van je nieuwsbrief in de weg kunnen staan. Maar dit wel allemaal zaken waar je zelf bij bent en waar je dus ook zelf iets aan kunt doen.

Als jouw nieuwsbrief niet goed aankomt en je hebt geen flauw idee hoe dat komt, dan kan deze rubriek uitkomst bieden.

En als je het na het lezen van deze rubriek nog niet weet, dan kun je overwegen een spam onderzoek te laten doen.

Rubrieken over e-mailmarketing
Gerelateerde tag: Verzendreputatie
Hoe goed je nieuwsbrieven worden bezorgd hangt af van het aantal spampunten dat je verzamelt. En of je nieuwsbrieven ook werkelijk aankomen is een vraag die veel belangrijker is dan hoe ze eruitzien. Daarom: kijk eens hoe het zit met jouw spampunten. Want het slechte nieuws is dat iedere nieuwsbrief wel een paar spampunten krijgt, gewoon doordat hij herkenbaar is als nieuwsbrief. Maar er is ook veel dat je kunt doen.
Als we het hebben het over e-mailmarketing dan praten we over mailen met toestemming. Dit gaat over mensen die er vrijwillig en goed geïnformeerd ermee akkoord zijn gegaan dat je ze op regelmatige basis e-mails gaat sturen. Als die toestemming ontbreekt, dan heb je het niet over e-mailmarketing maar over spammen. Hier ga ik in over wat “toestemming” precies is en wat de consequenties zijn van mailen zonder toestemming.
Hoe belangrijk is de open rate eigenlijk? Je zou denken dat de open rate van je nieuwsbrief het allerbelangrijkste is. Want als je lezers niet openen, dan kunnen ze verder ook niets doen. Maar dit ligt toch genuanceerder. Want als je bijvoorbeeld iets wilt verkopen, hoe belangrijk is het dan als mensen die niet willen …
Hoe belangrijk is de open rate? Lees verder »
De luxe van Mailchimp Premium bestaat uit allerlei handige zaken die je werk veel gemakkelijker maken. Je krijgt in deze versie alles wat je ook in de andere versies van Mailchimp krijgt. Maar daarnaast krijg je een aantal extra dingen die juist bij grote Audiences heel erg interessant zijn, zoals bijvoorbeeld multi variate testen. Op …
Mailchimp Premium, geavanceerde oplossingen Lees verder »
Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie heel erg belangrijk, want je verzendreputatie bepaalt of je nieuwsbrief aan komt in de mailbox en of hij in de spamfilters komt. Daarom is het belangrijk je verzendreputatie te bewaken. Want met een goede verzendreputatie gaat alles veel makkelijker. Maar hoe weet je je verzendreputatie en hoe verbeter je ‘m? …
Verbeter je verzendreputatie Lees verder »
Spammeldingen moet je voorkomen, want ze zijn vreselijk slecht voor je verzendreputatie. En een slechte verzendreputatie kan als gevolg hebben dat toekomstige e-mails naar spam gaan. Ook naar mensen die nu nog niet eens op je lijst staan. Je kunt niet alles in het leven voorkomen, maar je kunt er wel je best voor doen. …
Spam meldingen voorkomen Lees verder »
Laatst kreeg ik een vraag over een nieuwsbrief die niet goed arriveerde. De ontvangers van de nieuwsbrief kregen een griezelige waarschuwing dat de nieuwsbrief misleidende inhoud had. En de verzender was zich van geen kwaad bewust. Die misleidende inhoud bleek een affiliate link te zijn. En dat is een link met een omleiding er in. …
Affiliate links in een nieuwsbrief Lees verder »
Zie je dat steeds minder mensen je nieuwsbrief openen? Dat kan komen doordat het tijd is voor onderhoud. Besef dat niet iedereen die z’n interesse kwijt is zich af zal melden. Sommige mensen doen helemaal niets, maar openen gewoon niet meer. En als je die mensen blijft mailen dan schaad je je verzendreputatie. En dat …
Mailinglijst onderhouden Lees verder »
Je test e-mail komt niet aan. Dat ziet er verontrustend uit, maar meestal is er niet veel aan de hand. Lees hier de oorzaken en wat je kunt doen. Het is niet zo dat als je test mail niet aankomt, je erop kunt rekenen dat de rest van je e-mails dan ook niet aan zal …
Test mail komt niet aan Lees verder »
Er is een fout die heel veel mensen maken als ze een nieuwsbrief maken. En als je deze fout maakt, dan ziet je nieuwsbrief er voor de servers uit als een phishing e-mail. Dus dan gaat je nieuwsbrief naar spam. Dit is echt “een weetje” en als je dit niet weet kun je blijven zoeken …
Phishing e-mails per ongeluk maken Lees verder »