Emails: Aflevering nieuwsbrief

De aflevering van je nieuwsbrief is helaas niet vanzelfsprekend want er zijn wezenlijke verschillen tussen gewone persoonlijke e-mails en bulk e-mails.

Dit menu bestaat niet of heeft geen items

divider

aflevering nieuwsbrief

divider

Aflevering nieuwsbrief

De aflevering van je nieuwsbrief is bij geen enkel platform vanzelfsprekend. Want de servers geven je nieuwsbrief “spampunten” en als je genoeg verzameld hebt dan gaat je nieuwsbrief naar de spamfilters.

divider

En de volgende stap is dat je nieuwsbrieven helemaal niet meer aan komen.  In deze serie zet ik de meest voorkomende oorzaken waardoor nieuwsbrieven niet afgeleverd worden op een rijtje.

divider

Voor een goede aflevering van je nieuwsbrief kun je zelf heel veel doen. Denk hierbij aan de technische kant van je nieuwsbrief: afbeeldingen op formaat, geen vervuilde HTML.

divider

Onderhoud van je lijst

Denk ook aan het onderhoud van je lijst. Vraag netjes toestemming aan al je adressen. Verwijder adressen van mensen die niet meer geïnteresseerd zijn en mail minstens eens per 30 dagen.

divider

Tegenwoordig moet je er ook aan denken dat je niet te vaak mailt, want dan komen je nieuwsbrieven ook niet aan. En dit kan vooral van belang zijn als je een fout in je nieuwsbrief hebt staan en direct daarna een gecorrigeerde versie wilt versturen.

divider

Aflevering nieuwsbrief

Zo zijn er tal van zaken die een goede aflevering van je nieuwsbrief in de weg kunnen staan. Maar dit wel allemaal zaken waar je zelf bij bent en waar je dus ook zelf iets aan kunt doen.

divider

Als jouw nieuwsbrief niet goed aankomt en je hebt geen flauw idee hoe dat komt, dan kan deze rubriek uitkomst bieden.

divider

En als je het na het lezen van deze rubriek nog niet weet, dan kun je overwegen een spam onderzoek te laten doen.

divider

click rate verhogen

Click rate verhogen

Als je nieuwsbrief goed is opgebouwd, dan vertelt de click rate je iets over en engagement. En de click rate vertelt je ook of je je onderwerpen wel goed kiest. Maar als je vindt dat de click rate erg laag is, controleer dan eerst of je verwachtingen wel kloppen. In dit artikel vertel ik je …

Click rate verhogen Lees meer »

open rate verhogen

Open rate verhogen

De open rate van je nieuwsbrief hangt af van een aantal factoren. En als je nadenkt over die factoren, dan weet je ook wat je moet doen om een hogere open rate te realiseren.In dit artikel benoem ik de factoren die bepalen of je nieuwsbrief geopend wordt of niet. En ik vertel je ook wat …

Open rate verhogen Lees meer »