Home » Mailexpert » Aflevering nieuwsbrief » Verzendreputatie

Emails: Verzendreputatie

Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie vreselijk belangrijk. Of je e-mail in de mailbox aankomen staat of valt met je verzendreputatie.

divider

verzendreputatie

divider

Een goede naam bij de servers kan er voor zorgen dat jouw e-mails in de mailbox aankomen. Terwijl e-mails van mensen die een slechtere naam hebben in spam komen. Ook als er hetzelfde in staat.

divider

In het artikel over het verbeteren van je verzendreputatie kun je lezen wat je kunt doen om je situatie te verbeteren.

divider

Verzendreputatie

Wat je bijvoorbeeld moet doen, is het onderhouden van je lijst. En ja, dat betekent dat je stopt met mailen naar mensen die lang niet geopend hebben. Dat is pijnlijk maar nodig. Want alleen adressen waar je e-mail geopend wordt hebben waarde.

divider

En wat je ook moet doen is zorgen dat je geen spammy titels schrijft of elementen aan je nieuwsbrief toevoegt die de spamfilters triggeren. Want als je nieuwsbrief daar eenmaal in komt, dan is het lastig om je volgende nieuwsbrieven in de mailbox te krijgen.

divider

Verzendreputatie verbeteren

Streef naar een hoge open rate en een hoge click rate. Niet alleen omdat dit fijn voor je business, maar ook omdat dit fijn is voor je verzendreputatie. Besef dat dit vooral voor je verzendreputatie belangrijk is.

divider

Want als je doel bijvoorbeeld het verkopen van een dienst is, dan is de open rate minder relevant als het gaat om mensen die bijvoorbeeld net iets dergelijks gekocht hebben.  Zorg daarom dat je deze mensen niet nog eens mailt over hetzelfde. 

divider

Besef altijd dat je e-mailmarketing staat of valt met je verzendreputatie. Die moet goed zijn en dat heeft de hoogste prioriteit.

divider

Meer e-mailmarketing

verzendreputatie verbeteren

Verbeter je verzendreputatie

Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie heel erg belangrijk, want je verzendreputatie bepaalt of je nieuwsbrief aan komt in de mailbox en of hij in de spamfilters komt. Daarom is het belangrijk je verzendreputatie te bewaken. Want met een goede verzendreputatie gaat alles veel makkelijker. Maar hoe weet je je verzendreputatie en hoe verbeter je ‘m? …

Verbeter je verzendreputatie Lees verder »

click rate verhogen

Click rate verhogen

Als je nieuwsbrief goed is opgebouwd, dan vertelt de click rate je iets over en engagement. En de click rate vertelt je ook of je je onderwerpen wel goed kiest. Maar als je vindt dat de click rate erg laag is, controleer dan eerst of je verwachtingen wel kloppen. In dit artikel vertel ik je …

Click rate verhogen Lees verder »

open rate verhogen

Open rate verhogen

De open rate van je nieuwsbrief hangt af van een aantal factoren. En als je nadenkt over die factoren, dan weet je ook wat je moet doen om een hogere open rate te realiseren.In dit artikel benoem ik de factoren die bepalen of je nieuwsbrief geopend wordt of niet. En ik vertel je ook wat …

Open rate verhogen Lees verder »