Home » Mailexpert » E-mailstrategie

Emails: E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt. Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen.

divider

e-mailstrategie

divider

E-mailstrategie

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

divider

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie hangen niet af van het platform. Het is wel zo dat ieder platform z’n eigen ins en outs en eigen voor- en nadelen heeft.

divider

E-mailstrategie

Je vindt hier op deze website nog veel meer over e-mailmarketing. De andere artikelen kun je bereiken via dit menu:

divider

welkom e-mails

Welkom e-mails: pak je kans

Welkom e-mails zijn geweldige kansen, want het zijn de e-mails die het best gelezen worden. Mensen vinden je nog leuk, zo direct na de start ;) Dat moet je eigenlijk gebruiken natuurlijk. De open rate van een welkom e-mail is geweldig hoog. Denk hierbij gerust aan 80% tot 90%. Een dergelijke hoge open rate zul je zelden bereiken met andere e-mails. Daarom wil ik me nu eens bezig houden met de inhoud van welkom e-mails.

indeling van je e-mail

De indeling van je e-mail

Denk je wel eens na over de indeling van je e-mail? Want het lijkt zo gewoon: een logo bovenaan, een inleiding, een verhaaltje, soms zelfs heel veel verhaaltjes, en dan een button. Nog een afsluiting en een voettekst. Zo zien de meeste e-mails eruit. Maar doen die e-mails ook wat je ervan wilt? Bereik je je doelen ermee? Of heb je geen doel voor je e-mail gesteld en ben je daarom al tevreden als een paar mensen ‘m lezen?

titel van je weggever

Titel van je weggever

De titel van je weggever kan een enorm verschil maken als het gaat om het aantal inschrijvingen. Dus als jouw lijst niet zo hard groeit terwijl je dat eigenlijk wel zou willen, kijk dan eens naar de titel van je weggever. Want je weggever zelf kan prima zijn, maar de titel kan ervoor zorgen dat mensen weggaan voor ze inschrijven. Gewoon omdat ze denken dat ze jouw weggever niet nodig hebben.

verzendreputatie verbeteren

Verbeter je verzendreputatie

Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie heel erg belangrijk, want je verzendreputatie bepaalt of je nieuwsbrief aan komt in de mailbox en of hij in de spamfilters komt. Daarom is het belangrijk je verzendreputatie te bewaken. Want met een goede verzendreputatie gaat alles veel makkelijker. Maar hoe weet je je verzendreputatie en hoe verbeter je ‘m? …

Verbeter je verzendreputatie Lees verder »

Nieuwsbrief personaliseren gaat verder dan je denkt

Nieuwsbrief personaliseren gaat verder dan je denkt

Een nieuwsbrief echt personaliseren gaat veel verder dan er een voornaam boven zetten. Een echt gepersonaliseerde nieuwsbrief heeft persoonlijke inhoud die deel uitmaakt van een gesprek en die aansluit bij een gebeurtenis of bij eerdere communicatie of die aansluit bij de interesses van je lezers. En dat is ook voor kleine bedrijven weggelegd. Dus ook …

Nieuwsbrief personaliseren gaat verder dan je denkt Lees verder »