Event vol krijgen

event vol krijgen

Een event vol krijgen: als je een event organiseert en 500 tickets moet verkopen dan kun je daar pijn in je buik van krijgen. Maar ook als je een workshop met 10 mensen vol moet krijgen kun je daar buikpijn van krijgen, want dat is heus niet zo gemakkelijk.

Een kenmerk van een event is dat het een deadline heeft. En hoe eerder je event vol zit, hoe minder buikpijn je hoeft te hebben. Maar anderzijds: als je te vroeg gaat promoten dan duurt het nog zo lang dat mensen de inschrijving uit gaan stellen. En misschien wel gaan afstellen.

Een poosje geleden heb ik iemand op heel leuke manier een event zien promoten. Hoe dat ging wil ik nu met je delen.


Event vol krijgen

Dit was een opvallende marketingactie uit verschillende elementen bestond:

  • vroegboekkorting
  • winactie
  • troostprijs

Vroegboekkorting

Een vroegboekkorting zal duidelijk zijn: hoe eerder het event vol is, hoe minder buikpijn. En om mensen zover te krijgen dat ze vroegtijdig gaan boeken moet je ze iets aanbieden dat vroeg boeken de moeite waard maakt. Een forse korting dus.


Winactie

De winactie trok echter mijn aandacht en is er de oorzaak van dat ik er nu over schrijf.

De winactie zag er zo uit:

  • win een gratis ticket
  • door een specifieke afbeelding op de website te zoeken en te vinden
  • klik op de afbeelding en laat je naam en e-mailadres achter
  • onder de inzendingen wordt een gratis ticket verloot

Gratis ticket

Een gratis ticket is geen kleine prijs en een kans er eentje te winnen is een flinke prikkel om mee te doen met de actie. En ook als je eigenlijk niet van plan was om naar het event te gaan ga je toch even naar dat plaatje zoeken, want dat is een uitdaging.


Afbeelding

En bedenk eens even dat Google in de gaten houdt hoeveel je website bezocht wordt en hoeveel pagina’s mensen bezoeken. Als een heleboel mensen naar een specifieke afbeelding zoeken op je website weet hij niet dat ze zoeken naar een afbeelding omdat er een winactie is. Hij weet alleen dat ze heel veel pagina’s bezoeken en niet weg gaan.

Dat plaatje stond natuurlijk ergens achteraf op het blog, ergens helemaal onderaan. en al dat zoeken van die mensen zal de website geen schade hebben gedaan.


Klik op de afbeelding

Klik op de afbeelding en geef je naam en je e-mailadres. Zie je het gebeuren: lijstgroei! Want natuurlijk kwam iedereen die meedeed op de mailinglijst.

Als je dit nadoet, zorg dan wel dat mensen weten dat ze inschrijven voor je nieuwsbrief. Want anders mag je ze alleen mailen over het event en verder niet.


Verloting

De verloting van die ene ticket was op video opgenomen en compleet transparant, waardoor iedereen wist dat het er eerlijk aan toe ging. Reken maar dat zo’n video een hoge kijkdichtheid heeft.


Troostprijs

Ik had niet gewonnen en dacht dat het toen klaar was. Maar nee, toen begon het pas :) Als klap op de vuurpijl werd deze indrukwekkende marketingactie besloten met een e-mail waarin alle verliezers een troostprijs kregen. Die troostprijs bestond natuurlijk uit een korting voor een ticket voor het event.


Event vol krijgen

Als je nu even terug gaat naar het begin, dan realiseer je je dat er heel waarschijnlijk flink veel mensen hebben meegedaan die helemaal niet van plan waren om naar het event te gaan.

Maar die mensen kregen een “lekker spannend” gevoel van de winactie. Door mee te doen met de winactie waren die mensen mentaal al een beetje aanwezig bij het event.

Toen kregen ze een teleurstelling: niet gewonnen, niet gratis naar het event. Terwijl ze die teleurstelling nog moesten verwerken kwam er een nieuwsbrief met de troostprijs: toch naar het event en met korting.

Ik vond dit een indrukwekkende marketingactie die ik niet vergeten ben. Ik was een deelnemer aan deze actie en heb dus geen harde cijfers die vertellen in welke mate deze opvallende actie succesvol was. Maar ik kan het me niet voorstellen dat dit event niet vol was.


Wat heb je nodig om dit na te doen

Je hebt wel iets nodig om dit na te kunnen doen: een grote en relevante adressenlijst. Je moet een groep mensen hebben die genoeg in je diensten geïnteresseerd zijn om al veel eerder ingeschreven te hebben voor je lijst. Zolang je geen grote lijst hebt hebt moet je dit niet gaan doen.

Maar als je wel een flinke lijst met geïnteresseerden hebt, voel je dan vrij om dit na te doen.



Klanten werven

Get clients now facilitator

Klanten krijgen lijkt heel moeilijk. Maar het is makkelijker dan je nu denkt.

Er zijn een paar dingen die je ervoor moet doen. En die moet je consequent doen.

Schrijf je hier in en leer wat je moet doen.


Je bent hier: Home » Marketing » Verkopen » Event vol krijgen

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Event vol krijgen was last modified: by

De afbeelding heb ik gemaakt met canva.com

Event vol krijgen was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *