MailerLite erkenning: ik kreeg een vreselijk moeilijke opdracht om ingewikkelde workflows met marketing automation te maken in MailerLite. Die opdracht leek zo uitdagend, dat ik ‘m beslist wilde hebben.
Ik had natuurlijk al een enorme basis als het om e-mailmarketing gaat doordat ik al jaren een erkende Mailchimp expert was. Maar toch … Dit was erg spannend en uitdagend.
MailerLite: logisch nadenken
Dit vroeg van me heel goed en logisch na te denken. Want hoewel ik eerder met MailerLite had gewerkt, was dit toch een platform waar ik niet aan gewend was en waar ik ook niet alles van wist.
Daarnaast moest ik de content schrijven. En content schrijven doe ik eigenlijk nooit, want meestal vind ik dat helemaal geen goed en productief idee. Schrijven over een onderwerp waar ik helemaal niet zoveel over weet vind ik niet logisch. Maar dit ging over een plugin en hoe je die plugin gebruikt. Dat is uit te vinden natuurlijk.
De klant vertelde me daarna dat MailerLite ook een expert directory had. En wie niet waagt die niet wint. Dus ik heb geprobeerd een erkenning te krijgen. Zo ben ik in november 2018 een erkende MailerLite expert geworden.
MailerLite expert
Een MailerLite expert kan goed werken met de software van MailerLite. Maar niet alleen dat, als expert moet er ook het e.e.a. voor weten over e-mailstrategie. En daar weet ik ook het nodige van.
De erkenning van MailerLite levert me niets anders op dan een profiel op hun website. Hierdoor kan ik gemakkelijker gevonden worden door mensen die met MailerLite werken en die hier hulp bij willen. Maar verder levert het niets op.
Experts worden niet als expert geboren. Ze worden expert doordat hun opdrachten ze daartoe dwingen en doordat ze er in duiken! En dat vind ik vreselijk leuk!
MailerLite expert nodig?
Als je hulp nodig hebt, lees dan verder op mijn dienstenpagina over dit platform.
En ik heb natuurlijk ook een categorie op het blog over dit leuke platform. Wil je meelezen? Schrijf je dan hieronder in.
Review

Meerdere automations in MailerLite
Judith heeft voor mij een uitgebreid email marketing systeem opgezet, meerdere geautomatiseerde reeksen die ingeschakeld worden als abonnee’s interesse tonen in een bepaalde mogelijkheid van mijn product. Wil iemand bijvoorbeeld meer weten over periodieke betalingen? Dan krijgen ze geautomatiseerd een informatieve reeks daarover.
Dit heeft Judith allemaal gedaan in MailerLite, een alternatief op MailChimp wat ikzelf veel gebruikersvriendelijker vindt.
Wat ik fijn vondt aan Judith is dat ze enorm zelfstandig werkt. Als er iets moest gebeuren, ging ze zelf contact opnemen met MailerLite, in plaats van dat aan mij te vragen. Daarnaast heeft ze op basis van mijn bestaande content (blog posts en de handleiding) de content geschreven voor de emails. Dat heeft mij enorm veel tijd bespaard.
Een aanrader!

Meer MailerLite
Aflevering nieuwsbrief

Gratis: de waarde van je lijst

Hier kun je een rekentool opvragen waarmee je gemakkelijk de waarde van je lijst kunt berekenen.
En daarna krijg je ook nog goede tips voor MailerLite.
De website van MailerLite vind je hier.
