Exclusieve tips in je nieuwsbrief

Exclusieve tips in je nieuwsbrief als strategie om je abonnees te binden. Heb je daar wel eens aan gedacht? Je kunt alle teksten die je ooit gepubliceerd hebt via je nieuwsbrief rondsturen en veel mensen doen dat ook. Maar is er een noodzaak om een abonnement te nemen als alles ook te lezen is op je blog?

Alles op je blog

Je lezers kunnen alles wat je ooit geschreven hebt op je blog vinden. En ze weten dat je alles wat je ooit nog gaan schrijven waarschijnlijk ook op je blog zult gaan plaatsen.

Hierdoor is het eigenlijk niet nodig om een abonnement op je nieuwsbrief te nemen. Een abonnement nemen heeft dan – vanuit het perspectief van je lezers – slechts twee voordelen:

  • ze krijgen je weggever
  • ze krijgen je nieuwste tips gemakkelijk thuisgestuurd

Dit laatste voordeel zien je lezers echter vaak als een nadeel: ze willen niet nog méér nieuwsbrieven. En dat betekent dat je een ijzersterke weggever nodig hebt om je lezers te verleiden zich in te schrijven.

IJzersterke weggever

Dat je een ijzersterke weggever nodig hebt om je lezers te verleiden zich in te schrijven is een duidelijke zaak.

Maar er is nog iets dat je kunt doen om lezers te verleiden zich in te schrijven.

Exclusieve tips

Je hoeft niet al je tips op je blog te zetten!

Met exclusieve tips die uitsluitend voor abonnees zijn kun je je nieuwsbrief aantrekkelijker maken. Met exclusieve tips vergroot je de noodzaak om in te schrijven en geabonneerd te blijven.

Je kunt ervoor zorgen dat je lezers een deel van je tips uitsluitend kunnen krijgen door zich te abonneren op je nieuwsbrief, gewoon omdat er geen andere manier is om die tips te krijgen.

En dit helpt niet alleen om meer inschrijvingen te krijgen, het helpt ook om je abonnees te houden!

Je hoeft het niet eens in iedere nieuwsbrief te doen. De angst voor verlies is veel groter dan het verlangen naar winst: zorg ervoor dat mensen die zich niet inschrijven en mensen die zich afmelden een serieus risico hebben iets te missen.

Het hoeven ook geen lange en uitgebreide tips te zijn (mag wel!). Het gaat gewoon om iets extra dat mensen uitsluitend kunnen krijgen door zich te abonneren en geabonneerd te blijven.

Een deel op je blog zetten

Alles wat je uitsluitend in je nieuwsbrief zet en niet op je blog, helpt niet om beter gevonden te worden.

Als je tips hebt die je graag exclusief wilt houden terwijl je er evengoed graag op gevonden wilt worden, kun je het eerste deel op je blog zetten, met “lees meer” waarna je lezer een inschrijfformulier moet invullen.

Zorg dan wel dat je minimaal 300 woorden op je blog plaatst, want anders kun je niet gemakkelijk gevonden worden. Je lezer krijgt dan via je nieuwsbrief de complete versie. Hier heb je Automation voor nodig.

Als je dit wilt of als je op een andere manier ondersteuning wilt bij e-mailmarketing, weet dan dat ik je graag help. Neem gerust contact met me op. En als je hulp wilt bij het bedenken van een goede strategie, overweeg dan een gesprek over jouw e-mailstrategie.

checklist voor nieuwsbrieven

Checklist voor Mailchimp nieuwsbrieven

Een checklist waardoor het maken van je nieuwsbrieven veel gemakkelijker gaat en je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet voor je op de verzendknop klikt.

In deze checklist noem ik de punten die je beslist moet controleren. En sommige van deze punten zouden wel eens nieuw voor je kunnen zijn.

Je kunt deze checklist hier gratis ophalen.

mailchimp logo

Exclusieve tips in je nieuwsbrief was last modified: by

Credits

Met dank aan Clker-Free-Vector-Images voor de uitgelichte afbeelding.

Exclusieve tips in je nieuwsbrief was last modified: by