Exclusieve tips in je nieuwsbrief

exclusieve tips in je nieuwsbrief
Je bent hier: Home » Blog » Mailchimp Specialist » Mailchimp nieuwsbrieven » Exclusieve tips in je nieuwsbrief


Exclusieve tips in je nieuwsbrief als strategie om je abonnees te binden. Heb je daar wel eens aan gedacht? Je kunt alle teksten die je ooit gepubliceerd hebt via je nieuwsbrief rondsturen en veel mensen doen dat ook. Maar is er een noodzaak om een abonnement te nemen als alles ook te lezen is op je blog?


Alles op je blog

Je lezers kunnen alles wat je ooit geschreven hebt op je blog vinden. En ze weten dat je alles wat je ooit nog gaan schrijven waarschijnlijk ook op je blog zult gaan plaatsen.

Hierdoor is het eigenlijk niet nodig om een abonnement op je nieuwsbrief te nemen. Een abonnement nemen heeft dan – vanuit het perspectief van je lezers – slechts twee voordelen:

  • ze krijgen je weggever
  • ze krijgen je nieuwste tips gemakkelijk thuisgestuurd

Dit laatste voordeel zien je lezers echter vaak als een nadeel: ze willen niet nog méér nieuwsbrieven. En dat betekent dat je een ijzersterke weggever nodig hebt om je lezers te verleiden zich in te schrijven.

IJzersterke weggever

Dat je een ijzersterke weggever nodig hebt om je lezers te verleiden zich in te schrijven is een duidelijke zaak.

Maar er is nog iets dat je kunt doen om lezers te verleiden zich in te schrijven.


Exclusieve tips

Je hoeft niet al je tips op je blog te zetten!

Met exclusieve tips die uitsluitend voor abonnees zijn kun je je nieuwsbrief aantrekkelijker maken. Met exclusieve tips vergroot je de noodzaak om in te schrijven en geabonneerd te blijven.

Je kunt ervoor zorgen dat je lezers een deel van je tips uitsluitend kunnen krijgen door zich te abonneren op je nieuwsbrief, gewoon omdat er geen andere manier is om die tips te krijgen.

En dit helpt niet alleen om meer inschrijvingen te krijgen, het helpt ook om je abonnees te houden!

Je hoeft het niet eens in iedere nieuwsbrief te doen. De angst voor verlies is veel groter dan het verlangen naar winst: zorg ervoor dat mensen die zich niet inschrijven en mensen die zich afmelden een serieus risico hebben iets te missen.

Het hoeven ook geen lange en uitgebreide tips te zijn (mag wel!). Het gaat gewoon om iets extra dat mensen uitsluitend kunnen krijgen door zich te abonneren en geabonneerd te blijven.

Exclusieve tips in je nieuwsbrief

Er is een verschil tussen abonnees aantrekken en verleiden om zich in te schrijven en abonnees houden. Om mensen aan te trekken moet je allerlei boeiende zaken op je blog zetten. Maar als je die mensen na hun inschrijving ook wilt houden, dan moet ze daarvoor heel moeilijk op een andere manier kunnen krijgen.

Besef dat een abonnement op een nieuwsbrief een verkoop is. En als je iets verkocht hebt dan moet je ook iets afleveren. Door exclusieve tips te bieden is het een stuk interessanter voor mensen om zich in te schrijven. En je maakt het moeilijker voor ze om zich weer uit te schrijven. Want ze zouden iets kunnen missen. En de angst voor verlies is groter dan het verlangen naar winst.


Meer over e-mailstrategie

pijltje
Exclusieve tips in je nieuwsbrief was last modified: by

Zowel door Mailchimp als door MailerLite ben ik erkend als e-mail expert.

Aanklikbare links Adressen organiseren Adverteren Aflevering nieuwsbrief Aftersales Conversie Design Diensten Doelen Facebook Financieel Formulieren Gmail Google Search Console Inbound marketing Inschrijven bij MailerLite Instagram Juridisch Klantperspectief Legacy versie LinkedIn Mailchimp archief Mailchimp Premium Mailchimp problemen Mailchimp Standard Mailchimp support MailerLite groepen Media in Mailchimp Meten Naamsbekendheid Netwerken Online vindbaarheid Pagina's en berichten Segmenten SEO voor beginners Stappenplannen Structuur website Succes ingrediënten Technische SEO Time management Twitter zakelijk WordPress media WordPress plugins YouTube Zichtbaarheid

Exclusieve tips in je nieuwsbrief was last modified: by
Exclusieve tips in je nieuwsbrief was last modified: by