Je bent hier: Home » Blog » Marketing zelf doen » Marketing cyclus » Niche kiezen » Focus in je dienstenpakket
focus in je dienstenpakket

Focus in je dienstenpakket

Geschatte leestijd: 2 minuten

Focus in je dienstenpakket

Met focus in je dienstenpakket lukt het beter om klanten aan te trekken dan wanneer je een heleboel diensten voor een heleboel soorten mensen aanbiedt. Als je dat wilt veranderen dan zou je moeten beginnen met een doelgroep te kiezen.

Want als je dat gedaan hebt dan heb je een groep mensen met gemeenschappelijke kenmerken en gemeenschappelijke behoeften. En daar vloeit uit voort dat je een dienstenpakket kunt samenstellen dat bij de behoeften van deze mensen past.

Maar andersom kan ook. Begin dan met je diensten in kaart te brengen en kijk dan welke doelgroep daar logisch uit voortvloeit.

Marketing voor dienstverleners

Get Clients Now!™, het eenvoudigste en effectiefste marketingplan

Naar dienstenmarketing


Focus in je dienstenpakket

Hier zie je een bloem staan met een aantal bloemblaadjes met in het midden het hart van de bloem.

focus in je dienstenpakket

De vraag is nu:

  • Wat is de kern van je diensten? Schrijf dat in het hart.
  • En wat zijn je andere diensten? Geef elke dienst een bloemblaadje.

Waarschijnlijk heb je nu nog het e.e.a. aan diensten “over”. Dingen die je graag doet en waar je goed in bent, maar die eigenlijk niet bij de kern passen.

Lees ook:  Links onderstrepen voor kleurenblinden


Focus in je dienstenpakket

Als je focus in je dienstenpakket wilt aanbrengen dan zou je deze diensten die “er niet bijhoren” moeten laten vallen. Want dan kun je de rest samenvoegen tot een logisch geheel waar je ook echt mee uit de voeten kunt. Zo simpel is het.


Niche kiezen

Maar ook als je een dienstenpakket hebt met zaken die bij elkaar horen en die elkaar versterken, ook dan kan het nog mis gaan met je bedrijf. Want je hebt ook een doelgroep nodig die je diensten gaat kopen.

Dus dan ga je kijken of je een doelgroep kunt vinden die behoefte heeft aan je dienstenpakket, en die bereid en in staat is ervoor te betalen.

Ik ben een gecertificeerde Get Clients Now!™ facilitator en ik kan je helpen met marketing. En als je wilt linken op LinkedIn vind ik dat leuk.

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Gepubliceerd op: 9-8-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 24-10-2021