Home » Blog » Marketing blog » Marketing voor dienstverleners » Focus in je marketing
Focus in je marketing

Focus in je marketing

Geschatte leestijd: 4 minuten

Focus in je marketing

Focus in je marketing levert meer op dan van alles proberen.

Als het bijvoorbeeld om je doelgroep gaat, dan bereik je meer als je 1 duidelijke doelgroep kiest. Met 1 duidelijke doelgroep kun je je specialiseren in de problemen en de oplossingen voor deze ene doelgroep.

En dan ga je je automatisch specialiseren en daardoor ga je je ook onderscheiden. Want jij weet alles over deze ene doelgroep. Door een niche te kiezen zul je meer klanten werven.

Focus in je social media

Als je een duidelijke doelgroep hebt gekozen, dan hoef je ook niet op alle social platforms te zijn. Kies er gewoon eentje waar je doelgroep zit. Leer alles over dat ene platform en plaats er content van hoge kwaliteit.

Het is veel beter om een ​​goed gesprek te hebben met één persoon die je graag zou willen kennen dan een bericht uit te zenden naar duizenden, van wie de meesten niet luisteren.

Zorg dat je elke dag iets post op dat ene platform waar je doelgroep zit en ga gesprekken aan met de mensen uit je niche. Dan word je duidelijk zichtbaar. Niet voor iedereen natuurlijk, maar wel voor je niche. Probeer die mensen op je mailinglijst te krijgen.

Dit geldt voor iedere vorm van marketing. Zorg dat je heel goed wordt in een vorm van marketing. Het maakt niet uit wat dat is, volg hierin je voorkeur want dan word je er makkelijker goed in. Zorg dat je goed wordt in bellen, in bloggen, het maken van video’s of podcasts, het maakt allemaal niet uit als je het maar consequent doet.

Hoe meer manieren je kiest, hoe ingewikkelder het wordt en hoe meer jij moet kunnen en je kunt nou eenmaal niet overal goed in zijn. Dat kan niemand.

Claudia van Wezel

Kansen om te ondernemen!

In de workshop doelgericht netwerken die ik bij Judith volgde ben ik netwerken heel anders in gaan zetten. Ik ben anders gaan aankijken tegen vragen en reacties van mensen die ik eerder als “lastig” kon ervaren. Nu zie ik deze juist als kansen om te ondernemen! Claudia van Wezel, Praktijk de Groeisprong De workshop waar …

Kansen om te ondernemen! Lees meer »

Focus in je dienstenpakket

Dit geldt natuurlijk ook voor je dienstenpakket. Met focus in je dienstenpakket lukt het beter om klanten aan te trekken dan wanneer je een heleboel diensten voor een heleboel soorten mensen aanbiedt. Als je dat wilt veranderen dan zou je ook moeten beginnen met een doelgroep te kiezen.

Want als je dat gedaan hebt dan heb je een groep mensen met gemeenschappelijke kenmerken en gemeenschappelijke behoeften. En daar vloeit uit voort dat je een dienstenpakket kunt samenstellen dat bij de behoeften van deze mensen past.

Maar andersom kan ook. Begin dan met je diensten in kaart te brengen en kijk dan welke doelgroep daar logisch uit voortvloeit.

Orde scheppen in je diensten

Hier zie je een bloem staan met een aantal bloemblaadjes met in het midden het hart van de bloem.

focus in je dienstenpakket

De vraag is nu:

  • Wat is de kern van je diensten? Schrijf dat in het hart.
  • En wat zijn je andere diensten? Geef elke dienst een bloemblaadje.

Waarschijnlijk heb je nu nog het e.e.a. aan diensten “over”. Dingen die je graag doet en waar je goed in bent, maar die eigenlijk niet bij de kern passen.

Focus in je dienstenpakket

Als je focus in je dienstenpakket wilt aanbrengen dan zou je deze diensten die “er niet bij horen” moeten laten vallen. Want dan kun je de rest samenvoegen tot een logisch geheel waar je ook echt mee uit de voeten kunt. Zo simpel is het.

Ik ben een gecertificeerde Get Clients Now!™ facilitator en ik kan je helpen met marketing.

Marketing voor diensten

Ik stuur regelmatig tips rond over dienstenmarketing. Hier kun je je inschrijven en dan krijg je als eerste 5 makkelijk toepasbare tips om meer klanten te krijgen.

Gepubliceerd op: 18-7-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 20-7-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?