Bijgewerkt op 12 september 2023
Geavanceerde segmenten in Mailchimp Standard
Geavanceerde segmenten zijn segmenten waarbij je de “any” logica en de “all” logica kunt combineren. Tot dusver kon dat alleen bij Mailchimp Premium. Maar vanaf juli 2023 kan dit ook met Mailchimp Standard.
Segmenteren
Je kunt in iedere versie van Mailchimp segmenten aanmaken. Maar de segmenten die je in de andere versies van Mailchimp kunt maken zijn altijd gebaseerd op de “any” logica of op de “all” logica. Nooit allebei tegelijk. Zo was dit ook in Mailchimp Standard.

Met Mailchimp Premium en nu ook met Mailchimp Standard kun je de “any” en de “all” logica combineren. Hierdoor kun je uiterst geavanceerd segmenteren. In Mailchimp Standard kun je segmenteren met maximaal 5 condities. In Mailchimp Premium kan het met een onbeperkt aantal condities.
Voorbeeld van geavanceerde segmentatie
Een gewoon segment is bijvoorbeeld dit:
- alle mensen met rood haar
- en alle mensen met zwart haar
En daar kun je nog 3 haarkleuren bij bedenken, want je hebt maximaal 5 condities.
Geavanceerd segment
- een selectie van mensen met rood haar
- en een selectie van mensen met zwart haar
- of alle mensen die tussen 30 en 40 jaar zijn
Dit is dus vreselijk complex en daarom heet het ook een geavanceerd segment.