Geef je marketing handen en voeten

geef je marketing handen en voeten

Geef je marketing handen en voeten want anders kan marketing een echt drama zijn:

  • Vreselijk veel moeite doen om klanten te krijgen
  • Laag uurtarief
  • Niet genoeg werk of piekbelasting.
  • Nauwelijks zichtbaarheid.
  • Faalangst.
  • Geen richting.
  • Je hebt een hekel aan verkoop en marketing.
  • Koud bellen en nauwelijks resultaat.
  • Eindeloze netwerkevenementen die ook niets opleveren.
  • Geen geld om te investeren
  • Bang dat je bedrijf mislukt terwijl terug naar loondienst het ook niet is.

Geef je marketing handen en voeten

Marketing zonder systeem is niet aantrekkelijk, maar toch doen veel ondernemers het zo. Voor veel ondernemers is bovenstaande lijst de dagelijkse werkelijkheid. Maar het kan echt anders.

Grootste fout

Grootste fout die je dan maakt is: alles willen zijn voor alle mensen. Geen niche dus. Geen specifieke doelen, geen doelgroep om je mee te verbinden. Op deze manier kun je geen goede klanten aantrekken die je graag willen betalen. En als je niet weet wie je klanten zijn, kun je ook geen strategie ontwikkelen en opbouwen.

  • Je valt niet op.
  • Hierdoor krijg je klanten die weinig betalen en moet je een prijsvechter zijn want je concurreert met iedereen.

Als je alles voor iedereen wilt zijn, dan is het probleem dat je je klant niet echt kent. Want je klant kan iedereen zijn. Maar hoe beter je je klanten kent, hoe beter je ze kunt bereiken.

Hoe beter je je klanten kent, hoe beter je ze kunt bereiken en kunt aanspreken in een taal die ze herkennen.

Maar dat niet alleen. Als je je klanten kiest – en dat doe je als je een niche kiest – dan kun je je diensten aanbieden in de vorm waarin je klanten je diensten willen kopen. En dat kan niet als je alles voor iedereen wilt zijn.

Een niche kiezen heeft als gevolg dat je gespecialiseerde diensten kunt aanbieden die precies bij de behoeften van je klanten passen.


Heb je klanten die helemaal niet bij je horen?

Heb je klanten die niet je klant zouden moeten zijn? Klanten die je niet als klant zou accepteren als je het je zou kunnen permitteren “nee” tegen ze te zeggen?

  • Klanten die teveel tijd vragen?
  • Die de waarde van je werk niet zien?
  • Of die niet op tijd betalen?
  • Misschien niet helder communiceren en van jou verwachten dat je altijd aan een half woord genoeg hebt?
  • Klanten die botsen met je karakter?

Dat is heel erg vervelend. Maar dit is wel wat er gebeurt als je geen niche kiest. Als jij niet kiest en gewoon maar ziet wie er naar je toekomen, dan kan dat iedereen zijn. Meestal heb je dan lang niet genoeg klanten en de klanten die je hebt zijn niet je ideale klanten met wie je fijn werkt.

Het maakt deel uit van het creëren van een welvarende niche dat je stopt met werken met deze mensen, en dat je leert hoe je van ze af kunt komen en ze niet meer aantrekt.

Ik zeg niet dat je ze nu allemaal ineens weg moet sturen. Beslist niet want soms is de situatie zo dat een half ei beter is dan een lege dop. Een koerswijziging kan ook geleidelijk gaan, zonder direct al je schepen achter je te verbranden. Maar je moet de koers wel gaan wijzigen.


Niche kiezen

Een niche kiezen gaat in feite over werken op je eigen voorwaarden. En diensten ontwikkelen die zo goed bij je doelgroep passen dat het logischer voor je doelgroep wordt om “ja” te zeggen dan “nee” te zeggen. Het gaat over professionaliteit.


Geef je marketing handen en voeten

  • Je hebt een systeem nodig om een doorgaande stroom van passende klanten aan te trekken.
  • Die mensen moet je bereiken op een efficiënte en kosteneffectieve manier die bij jou past.

Get Clients Now!™ is zo’n systeem. Marketing hoort geen drama te zijn, het hoort een goed doordacht systeem te zijn. En met een goed doordacht systeem weet je ook wat je moet doen als je te weinig leads hebt. Dan probeer je niet zomaar iets, dan weet je wat je moet doen. En dan heeft je marketing handen en voeten.

In een systeem heeft alles z’n plaats en een logische volgorde waarin je de dingen doet. Want bij alles wat je nu doet zitten waarschijnlijk een heleboel goede stukken. Maar het totaal kan niet voor je werken als het losse onderdelen zijn.

  • Je kunt bekend worden om je werk zodat mensen je gaan zoeken.
  • En je kunt een marketingstrategie op maat voor jezelf ontwikkelen. Niet een heleboel strategieën, maar eentje of misschien twee. Strategieën die echt bij je passen zodat ze ook graag doet.

En dan heeft je marketing handen en voeten.

Je kunt hieronder inschrijven om een voorproefje te krijgen.


Klanten werven

Get clients now facilitator

Klanten krijgen lijkt heel moeilijk. Maar het is makkelijker dan je nu denkt.

Er zijn een paar dingen die je ervoor moet doen. En die moet je consequent doen.

Schrijf je hier in en leer wat je moet doen.

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Je bent hier: Home » Marketing » Geef je marketing handen en voeten
Geef je marketing handen en voeten was last modified: by
Geef je marketing handen en voeten was last modified: by