Geen eigen domein

Geen eigen domein hebben geeft tegenwoordig problemen als je nieuwsbrieven wilt versturen want je nieuwsbrief komt dan niet aan. E-mailmarketing is nieuwsbrieven versturen. Als je nieuwsbrieven wilt versturen, heb je een e-mailadres nodig om als afzender op te geven. Maar niet iedere afzender wordt door iedere inbox geaccepteerd.

Stel dat jij een Yahoo-adres hebt dat je wilt gebruiken als afzender van je nieuwsbrieven. En stel dat er een aantal ontvangers zijn die ook een Yahoo-adres hebben.

Dit kan niet waar zijn

Dan heb je een probleem, want Yahoo denkt dan dat het niet waar kan zijn. Yahoo ziet dat de afzender een Yahoo-adres is, maar weet ook dat die e-mail niet verstuurd is via Yahoo.

En dat vertrouwt Yahoo niet. En omdat Yahoo dit niet vertrouwt, levert hij de e-mail niet af bij de Yahoo-adressen op je lijst. Tot dusver bestond dit probleem alleen als de afzender een Yahoo-adres had.

AOL

Het probleem heeft zich echter uitgebreid. Ook AOL vindt het eigenlijk niet kloppen als de afzender een AOL-adres zegt te hebben, terwijl de e-mail niet via AOL verstuurd is. AOL gaat daarom hetzelfde beleid toepassen als Yahoo.

Verwachting

Naar verwachting zullen gmail en hotmail binnenkort volgen. Daar heb je in dit opzicht dus ook niets aan.

Geen eigen domein

De oplossing is eenvoudig: zorg voor een e-mailadres op een eigen domein en geef dit e-mailadres op als afzender van je nieuwsbrieven. Dan heb je deze problemen niet meer.

Je kunt ook een eigen domein nemen als je geen website hebt en ook geen website wilt hebben. Je hebt dan gewoon alleen een e-mailadres op je eigen domein: jouwnaam@jouwdomein.nl.

Als je nieuwsbrieven wilt versturen en je hebt nog geen eigen domein, ga dit dan regelen want binnenkort zal geen enkele nieuwsbrief meer aankomen als het e-mailadres van de afzender niet op een eigen domein staat.

  • Als je je nieuwsbrieven door mij laat maken, dan let ik uiteraard op dergelijke zaken, zodat de kansen voor jouw nieuwsbrief om geopend en gelezen te worden zo groot mogelijk zijn.

Het probleem dat ik in dit artikel beschreven heb is nou echt weer zo’n “dingetje” dat je weten moet, maar dat weet je nooit vanzelf. Meestal kom je dat te weten doordat iemand het je vertelt of doordat je ergens leest. Je kunt die zoektocht ook bekorten door verder te lezen in de MailChimp handleiding. Daar vind je nog veel meer dingetjes die eigenlijk moet weten, maar die je meestal niet weet. Lees daar dus even verder want dan gaat alles veel makkelijker voor je.

checklist voor nieuwsbrieven

Checklist voor Mailchimp nieuwsbrieven

Een checklist waardoor het maken van je nieuwsbrieven veel gemakkelijker gaat en je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet voor je op de verzendknop klikt.

In deze checklist noem ik de punten die je beslist moet controleren. En sommige van deze punten zouden wel eens nieuw voor je kunnen zijn.

Je kunt deze checklist hier gratis ophalen.

mailchimp logo

Geen eigen domein was last modified: by
Bron
Geen eigen domein was last modified: by