Geen resultaten met zoektermen

Geen resultaten met zoektermen

Geen resultaten met zoektermen kan betekenen dat je de verkeerde zoektermen gebruikt. Verkeerde zoektermen zijn zoektermen die jij op je website gebruikt, terwijl mensen ze niet als zoekopdracht gebruiken.

Maar het kan ook betekenen dat je op je website zoektermen gebruikt die wel degelijk door mensen gebruikt worden als ze ergens naar op zoek zijn. Als je dan toch geen resultaten ziet, dan komt dat doordat je website niet op iedere zoekterm zal scoren.


Geen resultaten met zoektermen

Als je geen resultaten hebt moet je een beetje huiswerk doen voor je gaat schrijven.

Geen resultaten met zoektermen: waar zoeken mensen naar

Voor je gaat schrijven moet je eerst uitzoeken of je prospects wel zoeken naar de onderwerpen waar jij over schrijft. Dat kun je doen op answerthepublic.com (zorg dat je de taal goed instelt).

Daar kun je zien welke vragen mensen aan de zoekmachines stellen. Als jij nou zorgt voor een sterk inhoudelijk antwoord op zo’n vraag, dan is de kans dat je website wordt aangeboden behoorlijk groot.

Geen resultaten met zoektermen: hoe noemen ze het

Maar eerst nog iets anders: hoe noemen je prospects datgene waar je over schrijft?

Ook dat kun je uitzoeken. Daar zijn prachtige tools voor, maar het gebruik hiervan is ook vaak erg prijzig. Gelukkig is er ook een gratis tool die je hiervoor kunt gebruiken. Die vind je hier: https://neilpatel.com/nl/ubersuggest/.

Let hier vooral ook op het zoekvolume, want dat vertelt je of de focus zoekterm van jouw artikel ook regelmatig door mensen gebruikt wordt.

Denk daarnaast ook aan je doelgroep. Want ook als iedereen in je doelgroep gewoon Nederlands spreekt, ook dan kunnen ze dezelfde zaken totaal verschillend noemen.

Op deze manier kun je een geschikte zoekterm vinden: een antwoord op een vraag die door echte mensen gesteld wordt en een hoog zoekvolume.

Maar daarmee ben je er nog niet helemaal. Want als iedereen die zoekterm gebruikt, dan heb je te maken met heel veel concurrentie.


Concurrentie

Concurrentie is onvermijdelijk als je een sterke zoekterm gebruikt en dat is ook helemaal niet erg: het is het bewijs dat je een goede zoekterm gevonden hebt.

Maar te veel concurrentie maakt het heel erg moeilijk om een hoge positie in de zoekresultaten te verwerven.

Geen resultaten met zoektermen: incognito-venster

Daarom open je een incognito-venster en dan ga naar de echte organische zoekresultaten kijken om te zien of alles klopt.

  • Hoeveel documenten staan er op het web met die zoekterm? Als er heel veel documenten zijn met die zoekterm, dan kan het lastig worden.
  • Staat er een advertentie boven? Dat is mooi, want mensen die adverteren doen vaak uitgebreid zoektermen onderzoek, dus dit is een bewijs dat je zoekterm wel eens veel voor je kan gaan doen.
  • Staan er heel veel advertenties boven? Dat is minder gunstig, want advertenties staan boven de organische zoekresultaten. Daar kom je dus nooit tussen.

Review van Site structuur optimaliseren

… Ik krijg precies de informatie die ik nodig heb, Judith legt alles helder en geduldig uit en ze heeft een hele praktische, haalbare aanpak van SEO.

Het is super om zo hulp op maat te krijgen.

Fenny Brandsma, Tekstpaleis
Fenny Brandsma
Geen resultaten met zoektermen was last modified: by

Oudere blogposts

Misschien wist je dit allemaal niet en heb je al wel een groot blog volgeschreven. Dan is er geen man overboord, want je kunt dit alsnog doen. Gewoon goed zoeken waar mensen naar zoeken.

En als je dan een goede zoekterm gevonden hebt, dan kun je je huidige zoekterm en de URL van je blogpost aanpassen. Zorg dan wel dat je een redirect maakt.


Als dit een nieuw idee voor je was

Als dit een nieuw idee voor je was en je nu heel veel moet doen om je website te verbeteren, dan is er meestal nog veel meer te verbeteren. Het kan dan een goed idee zijn om een dagdeel les te nemen.

Want die andere verbeteringen kun je in dezelfde handeling doen. Dus als je direct weet wat je nog meer moet doen, dan gaat je website sneller stijgen terwijl het je minder tijd kost.

Lees ook: Dunne contentfilter Panda

Vrijdagmiddag SEO tips

geen technische kennis nodig

Geen resultaten met zoektermen was last modified: by

Geen resultaten met zoektermen: met dank aan OpenClipart-Vectors voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Geen resultaten met zoektermen was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.