Je bent hier: Home » Get Clients Now!™ facilitator » Kies je niche

Kies je niche

Get Clients Now!™Kies je nicheMaak je marketingplanHoud het volMaak een afspraak
Niche bepalen
Get clients now facilitator

Kies je niche

Een niche is een doelgroep en het kiezen van een niche is de allerbelangrijkste stap in je marketing. En juist deze stap slaan mensen vaak over.

Veel startende ondernemers denken dat het kiezen van een niche hun kansen op klanten vermindert. En als ze kiezen, dan doen ze dat vaak zonder gedegen onderzoek.

En dat zijn fouten waardoor je alles veel moeilijker maakt dan het eigenlijk is.

Niche kiezen

Zonder niche ben je niet herkenbaar voor je doelgroep. En als je niet herkenbaar bent, dan kunnen mensen niet voor je kiezen want ze weten niet of ze het wel goed doen.

En zonder niche kunnen je vrienden niet naar je gaan verwijzen, want ze weten niet wie ze zouden moeten verwijzen. Ze begrijpen vaak helemaal niet wat je doet.

Maar zonder niche loop je ook voortdurend achter de feiten aan. Want telkens opnieuw zul je tegenkomen dat je kennis tekort schiet. Want juist die ene klant die je hebt aangetrokken, juist die klant heeft net iets anders nodig dan je vooraf gedacht had. Waardoor je je heel snel moet bijscholen. Of zoiets, je snapt het vast wel.

Specialiseren

Dat soort narigheid los je allemaal op door je te specialiseren waardoor je precies weet wat je toekomstige klanten nodig hebben. Want als je je klant kent, dan weet je ook wat de behoeften van die klant zijn.

En doordat je weet wat de behoeften van je klant zijn, kun je dat ook aanbieden. En reken er maar op dat je klant zal herkennen dat jouw aanbod precies past bij zijn of haar probleem.

Kies je niche

Als ik je ga helpen je niche te kiezen, dan doen we dat in 2 stappen met een periode daar tussen:

  1. Ik ga je precies vertellen wat je moet weten om een goede niche te kiezen.
  2. Daar ga je zelf mee aan de slag.
  3. Als je denkt dat je je niche gevonden hebt vertel je dit aan mij en ik ga me inspannen om te bewijzen dat dit niets kan worden.

Doordat ik me serieus ga inspannen om je plan onderuit te halen, kun je erop rekenen dat als me dit niet lukt, dat je dan echt een goede niche hebt.


Mijn niche staat nu als een bunker

Ann van den Assem

Bleef maar twijfelen of ik de juiste doelgroep heb gekozen, want ik had het eigenlijk nooit goed onderzocht. En wist ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Door dit aan te kaarten bij Judith kon ze me hierover goede informatie gegeven en een aantal kritische vragen stellen.

Nu blijkt dat ik helemaal op de juiste weg ben – mijn niche staat als een bunker en tijdens het gesprek heb ik ook mijn ‘waarom’ weer helder gekregen. Het is me weer duidelijk wat de reden was dat ik deze weg ingeslagen ben en welk doel ik hiermee nastreef. Gerichte acties uitvoeren gaat nu weer bijna vanzelf.

Ann van den Assem

Marketing voor dienstverleners

Get Clients Now!™, het eenvoudigste en effectiefste marketingplan

Naar dienstenmarketing

Ik ben een gecertificeerde Get Clients Now!™ facilitator en ik wil je graag helpen met het kiezen van je niche. Ondertussen: je kunt me hier vinden op LinkedIn.

Artikelen over het kiezen van een niche vind je hier.

Kies je niche

Bepalen aan wie je je diensten wilt aanbieden is de eerste stap bij het ...

Lees meer

Maak je marketingplan

En dan maak je een plan waarin je strategieën opneemt die echt voor je w...

Lees meer

Houd het vol

En dan is het zaak om door te gaan! Om het makkelijker te maken vol te h...

Lees meer
Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert