RSS

Rss

RSS nieuwsbrieven zijn de stiefkinderen van de nieuwsbrieven. Maar is absoluut onterecht. Je kunt er op een tijdbesparende manier prachtige nieuwsbrieven mee maken.

Wat is een RSS nieuwsbrief

RSS betekent Really Simple Syndication. Je website heeft een feed, je e-mailplatform haalt de feed op en maakt er een nieuwsbrief van die volgens een vast en door jou ingesteld schema verzonden wordt.

RSS nieuwsbrief

Een RSS nieuwsbrief heeft een aantal voordelen:

  1. Tijdbesparing
  2. Eenvoudig gericht mailen

Tijdbesparing

Als je wekelijks een nieuwsbrief verstuurt en het maken van de nieuwsbrief je 2 uur kost, dan kun je 104 uur per jaar tijd besparen door een RSS nieuwsbrief te versturen. Als je 8 uur per dag werkt, dan bespaar je 13 werkdagen per jaar (!).

Dat is erg veel tijd die je beter zou kunnen besteden.

Eenvoudig gericht mailen

Als je gericht mailt neemt je conversie toe. Volgens Mailchimp neemt je conversie ongeveer 14% toe. Dat is ook logisch, want lezen liever over zaken waar ze echt geïnteresseerd in zijn dan dat ze tijd besteden om zomaar iets te lezen.

Maar gericht mailen betekent dat je regelmatig meerdere nieuwsbrieven moet maken om je hele mailinglijst te bedienen.

Dat kost nog meer tijd en tijd hebben de meeste mensen niet. Dus gericht mailen schiet er dan bij in. Maar je kunt een onbeperkt aantal RSS nieuwsbrieven maken. Die kun je koppelen aan een categorie van je blog.

Je hebt dan een heleboel nieuwsbrieven die elk naar een segment van je lijst gaan nadat je een nieuw artikel hebt geschreven in een specifieke categorie. En dat kost je geen tijd.

RSS nieuwsbrieven

Daarom zijn deze nieuwsbrieven zo interessant, want er is geen andere manier om snel en efficiënt mooie nieuwsbrieven te sturen over verschillende onderwerpen en naar verschillende doelgroepen. Dat lukt alleen door gebruik te maken van een feed.

Verwar zo’n nieuwsbrief niet met een feed. Hij is gemaakt van een feed, maar hij ziet eruit als een nieuwsbrief.

Op deze website staat ook een rubriek over RSS. In de artikelen in die rubriek kun je ook screenshots van RSS nieuwsbrieven vinden, zodat je een indruk hebt hoe ze eruitzien.


Strategisch mailen

de waarde van je mailinglijst

Al je nieuwsbrieven naar iedereen mailen is zeer beslist géén recept voor succes.

Als je werkelijk succesvol wilt gaan mailen, kom dan voor een individuele training e-mailstrategie. Dan leer ik je wat je hierover moet weten.

Lees er meer over >>


Je bent hier: Home » Uitleg » E-mailmarketing termen » RSS
RSS was last modified: by

De afbeelding heb ik gemaakt op Canva.com

RSS was last modified: by