Gmail reclame naar primair

Gmail reclame naar primair: hoe verplaats je een e-mail van de reclamefolder in Gmail naar je primaire inbox. Hier vind je een heldere uitleg met screenshots waardoor je dit zo voor elkaar hebt.

gmail reclame naar primair

Gmail reclame naar primair: waarom en hoe.

Als je een nieuwsbrief stuurt naar mensen die Gmail gebruiken, dan komt je nieuwsbrief in een speciale map voor nieuwsbrieven en andere reclame.

Dat is niet gunstig voor je, want e-mails die in een dergelijke map met lage prioriteit komen worden minder vaak geopend dan e-mails die in tussen alle andere e-mails staan.

En, als de ontvanger zich hier niet bewust van is, kan het gebeuren dat de aanmelding niet bevestigd wordt doordat ook de bevestigingslink in de reclame-map komt.

En dit laatste is nog veel zorgelijker.

Gmail reclame naar primair

Nieuwe abonnees die hun e-mail via Gmail ontvangen kun je hierover informeren.

Dat moet je natuurlijk doen vóórdat de e-mail waarin ze hun aanmelding moeten bevestigen in de reclame-map verdwijnt.

Als je MailChimp gebruikt kun je op de Signup “Thank you” page je nieuwe abonnees vertellen dat als ze Gmail gebruiken:

  • de bevestingingslink waarschijnlijk in de reclame-map te vinden is
  • dat ze kunnen zorgen dat je nieuwsbrief niet in de reclame-map komt door ‘m te verplaatsen naar Primair

Gmail reclame naar primair

Gmail reclame naar primair verhuizen doe je als volgt:

  • Ga naar de reclamefolder
  • Open het bericht niet, maar ga er met je muis op staan
  • Klik met rechts

Er opent dan een popup waarin je ziet staan: verplaatsen naar tabblad. Ga dan met je muis naar het pijltje.

gmail reclame naar primair verplaatsen naar tabblad

Vervolgens opent er een nieuwe popup waarin je kunt kiezen voor Primair.

gmail reclame naar primair tabblad primair

Daarna opent er een popup-scherm met een vraag of ze toekomstige berichten ook in Primair willen ontvangen. En als ze daar ja op zeggen, is het probleem opgelost.

Leg dit uit aan je lezers zodat ze weten wat ze er zelf aan kunnen doen én zodat ze weten waar ze de e-mail met de bevestigingslink kunnen vinden.

Huidige abonnees

Als je ontdekt dat je huidige abonnees die Gmail gebruiken je mail ineens veel minder vaak openen, helpt bovenstaande natuurlijk niet, je kunt dan dit doen:

Mail ze de uitleg toe vanaf je gewone e-mailadres.

Het heeft geen zin om de uitleg in je nieuwsbrief te zetten, want die komt in de reclame-map en wordt niet gelezen …

Direct verder lezen over Gmail: Volle inbox snel leeg.

Of direct verder lezen over MailChimp: Cleaned adressen.

pijltje

De vijf fouten

Bijna iedereen die net met e-mailmarketing begint maakt 5 fouten.

Deze 5 fouten zijn funest voor je succes met e-mailmarketing, maar bijna iedereen maakt ze.

Waarschijnlijk maak jij ze ook. En als je leest welke fouten dat zijn dan begrijp je het direct.

Stel je succes niet langer uit! Neem deze serie mee.

vijf fouten met e-mailmarketing

Gmail reclame naar primair was last modified: by
Gmail reclame naar primair was last modified: by

Auteur: Judith de Vries

Ik kan je helpen met online marketing en met de vindbaarheid van je website: SEO, MailChimp en socialmediamarketing. Erkend door MailChimp. Yoast en Hubspot gecertificeerd.