Grens aan zoekopdrachten

Grens aan zoekopdrachten

In mei 2015 heeft LinkedIn een grens aan zoekopdrachten gesteld voor mensen die een gratis account hebben. Als je niet heel erg veel aan het zoeken bent heb je dat waarschijnlijk niet gemerkt, maar als je wel een keertje flink gaat zoeken zul je het wel merken.


Grens aan zoekopdrachten

Deze grens aan zoekopdrachten is speciaal voor mensen die heel veel aan het zoeken zijn. Als je veel zoekt gaat LinkedIn ervan uit dat je daar een doel mee hebt. LinkedIn denk dan bijvoorbeeld dat je een recruiter bent of dat je een ander commercieel doel hebt.

Je mag dan best verder zoeken, maar dan moet je premium-account nemen of je moet genoegen nemen met veel minder zoekresultaten.

Hoe weet je of je veel zoekt

Als je zoveel zoekt dat deze limiet voor zoekopdrachten in zicht komt, dan hoor je een waarschuwing te krijgen.  Je eerste waarschuwing hoor je te krijgen als je 70% van je toegestane zoekopdrachten opgebruikt hebt.

Daarna hoor je na iedere 5% extra die je hebt opgebruikt opnieuw een waarschuwing te krijgen. Dat hoort zo, maar LinkedIn belooft niet dat dit ook altijd gebeurt. Zwak puntje van dit zakelijke netwerk.


Grens aan zoekopdrachten: de zonzijde

Dit is allemaal niet zo erg, want er is ook een zonnige kant.

In het verleden kreeg je als je een gratis account had niet alle profielen compleet te zien. Dat is ook veranderd: je krijgt nu complete profielen te zien van 1e, 2e en 3e graad contacten. Het maakt hierbij niet uit of je een connectie met deze mensen hebt.

En zelfs als je de limiet voor zoekopdrachten bereikt hebt, zelfs dan kun je nog verder zoeken, maar dan krijg je minder zoekresultaten te zien.

Maandelijks krijg je een nieuw zoekkrediet, de boel wordt gereset en je mag weer met een schone lei beginnen. Dit gebeurt op de 1e van iedere maand.

Waar ligt de grens aan zoekopdrachten?

De vraag is nu natuurlijk: hoeveel mag je nou eigenlijk zoeken voordat je de grens bereikt? Dat is helaas geheim, dat merk je vanzelf als je flink gaat zoeken en ineens ontdekt dat je een waarschuwing krijgt dat je 70% van je zoekkrediet hebt opgebruikt.

Tenminste … als het werkt. LinkedIn garandeert niet dat de waarschuwing altijd getoond wordt. Het kan dus gebeuren dat je ineens ontdekt dat je nog maar mondjesmaat zoekresultaten krijgt.


Upgraden

Je kunt in dat geval natuurlijk upgraden maar dat kost geld en dat is dus iets om rekening mee te houden. In situaties die niet veel haast hebben kan het mogelijk aantrekkelijker te zijn om de zoekopdracht in stukjes te verdelen zodat je binnen de limiet voor zoekopdrachten blijft.

Als je wilt upgraden met als doel nog een poosje door te kunnen zoeken, dan moet je kiezen voor Business Plus, Recruiter of Sales Navigator.

Het heeft geen zin om te upgraden naar Job Seeker, want dat helpt niet om de limiet voor zoekopdrachten op te heffen. Job Seeker is het goedkoopste abonnement.

Je kunt de tarieven van LinkedIn Premium hier vinden (als je ingelogd bent bij LinkedIn).


Klanten werven

Get clients now facilitator

Klanten krijgen lijkt heel moeilijk. Maar het is makkelijker dan je nu denkt.

Er zijn een paar dingen die je ervoor moet doen. En die moet je consequent doen.

Schrijf je hier in en leer wat je moet doen.

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Je bent hier: Home » Social media » Grens aan zoekopdrachten
Grens aan zoekopdrachten was last modified: by
Credits
  • Dit is onder mijn aandacht gebracht door Elisabeth Nadler die hierover een berichtje gedeeld heeft in een groep op LinkedIn.
  • Grens aan zoekopdrachten: met dank aan Gordon Johnson voor het beeldmateriaal in de uitgelichte afbeelding.
Grens aan zoekopdrachten was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *