Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen

Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen?

Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen voor je nieuwsbrief? Ofwel: doe je het wel goed? Krijg je wel genoeg inschrijvingen? Dat wil ik in dit artikel eens met je nagaan.


Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen?

Een grote drukke webshop zal waarschijnlijk meer inschrijvingen krijgen dan een klein dienstverlenend bedrijf.

En als je al een reputatie hebt opgebouwd, dan zul je waarschijnlijk ook meer inschrijvingen krijgen dan wanneer je net begint.

Plus: is je website goed vindbaar? Als je website goed vindbaar is krijg je meer bezoekers, dus dan zou je ook meer inschrijvingen moeten krijgen.


Hoe moet je meten

De vraag is dus: hoe moet je meten om te weten of je genoeg inschrijvingen krijgt? Dat kun je het beste meten door te kijken naar de conversie van je inschrijfpagina. Als je voor je inschrijvingen een landingspagina gebruikt, dan vertelt je landingspagina wat de conversie is.

Je landingspagina telt hoeveel bezoekers er zijn geweest. En hij telt hoeveel van die bezoekers zich hebben ingeschreven. En dan geeft hij je de verhouding als een percentage.


Hoe hoog zou de conversie moeten zijn?

Nu komen we ergens. Als je de conversie van je landingspagina als uitgangspunt neemt, dan maakt het niet uit of je een groot of een klein bedrijf hebt en dan maakt het ook niet uit of je net gestart bent of dat je bedrijf al heel lang bestaat.

De conversie van je landingspagina zou je daarom moeten gebruiken om te meten of je voldoende inschrijvingen krijgt. Want anders zou het zomaar kunnen gebeuren dat je iets gaat verbeteren dat al goed is. En dat lukt meestal niet.

Lees ook:  Nieuwsbrief is een werktitel

Conversie vergelijken

We willen weten of je het goed doet, daarom gaan we nu de conversie van je landingspagina vergelijken met een benchmark. In dit geval Hubspot.

Hubspot vertelt in hun cursus over e-mailmarketing dat zij op hun landingspagina’s nooit een hogere conversie gehaald hebben dan 20%. Dat is heel erg hoog, maar kennelijk is het haalbaar.

Om deze hoge conversie te halen doen ze heel veel: ze geven er een complete cursus voor. Met examen en een certificaat met een beperkte geldigheidsduur. Ze geven dus een enorme waarde en dat vertaalt zich in een hoge conversie op hun landingspagina’s.


Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen?

De conversie op jouw landingspagina is waarschijnlijk een stuk lager. Maar het goede nieuws is dat je dat kunt veranderen.

Het leuke van een landingspagina is nou juist de meetbaarheid. Verander eens iets en kijk dan of de conversie verandert. Voeg waarde toe aan je aanbod en kijk wat er gebeurt. Beschouw je landingspagina als een uitdaging en probeer eens langdurig boven die 20% van Hubspot te komen.

Vind je het lastig om een landingspagina te maken? Daar kan ik je mee helpen.

Meer over een korte cursus Mailchimp

Mailchimp cursus

Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen? was last modified: by

Lees ook: Graymail is geen spam

Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen: met dank aan Geralt voor de beelden in de uitgelicht afbeelding.

Hoeveel inschrijvingen zou je moeten krijgen? was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.