Home » Blog » Organische zoekresultaten » Hoog in Google
hoog in google

Hoog in Google

Hoog in Google is tegenwoordig onlosmakelijk verbonden met kwaliteit. Dus als jouw website niet hoog in Google staat, dan is het tijd om eens te kijken naar de kwaliteit van je website. Er is geen andere manier om stevig bovenaan in de organische zoekresultaten te komen. Dus de enige manier om zonder kwaliteit te leveren bovenaan te komen is adverteren.

Hoog in Google

Vergeet ieder idee dat je hoog in Google kunt komen door het toepassen van trucjes, want dat lukte 10 jaar geleden wel, maar nu niet meer. En als een trucje misschien tijdelijk nog heel even werkt, dan heb je door datzelfde trucje straks een penalty. Maar als je vandaag gaat focussen op topkwaliteit, dan sta je straks bovenaan in Google.

Focus op kwaliteit

Daarom: focus op de kwaliteit van je website:

  • Voegt je website iets toe aan het web?
  • Onderscheidt je website zich op de een of andere manier van andere websites die over hetzelfde onderwerp gaan?
  • Gaan je artikelen over je diensten, of schrijf je over tuinieren terwijl je heel andere diensten biedt omdat je bang bent dat je klanten alles zelf kunnen als je goede tips geeft?
  • Zijn je artikelen compleet, of heb je belangrijke details achter gehouden omdat je bang bent dat je anders geen klanten krijgt?
  • Heb je je bronnen vermeld of heb je dat maar niet gedaan omdat je bang bent dat je concurrent dan ook kan wat jij kunt?

Vormgeving en structuur

Is de navigatie op je website een beetje makkelijk of moeten mensen de pijltjes in hun browser gebruiken?

Zijn je artikelen gerubriceerd en zijn je categorieën ook zichtbaar op je blog? Of vond je designer dat niet mooi en is de hele interne navigatie daarom onzichtbaar gemaakt?

Gebruik je kopjes of weet je niet hoe dat moet en heb je daarom alleen een vette letter gebruikt?

Is je website ingericht alsof het een boek is met de homepage als kaft? Of heb je er rekening mee gehouden dat je bezoekers op iedere pagina van je website kunnen landen? Kan iemand die op een willekeurig artikel van je blog landt daar ook naar andere pagina’s zonder het hoofdmenu te gebruiken?

Hoog in Google: inhoud

Als mensen vanuit de zoekresultaten op je website komen, gaan ze dan direct geboeid lezen? Of moeten ze zich door een eindeloze inleiding heen ploeteren voordat ze krijgen waarvoor ze gekomen zijn?

Weet je heel zeker dat je voor je lezers schrijft? Of staan je artikelen vol met vaktermen die erg interessant zijn voor je collega’s en je concurrenten? Kunnen je lezers je artikelen wel gemakkelijk begrijpen? Is je uitleg duidelijk of hebben je lezers een woordenboek nodig bij het lezen van jouw teksten?

Moeten je lezers een zin eerst helemaal uitlezen voor ze ‘m kunnen begrijpen?

Is de content op je blog behulpzaam voor je lezers? Hebben ze er echt iets aan? Of vertel je maar een klein stukje waar ze eigenlijk niet verder mee komen?

Dit zijn allemaal zaken die van belang zijn als je hoog in Google wilt komen. Stop daarom met het zoeken naar snelle oplossingen, want die zijn er niet. Gebruik je tijd liever aan het opbouwen van een sterk blog.

seo 200

Gratis checklist SEO

Eerst een checklist, dan een gouden tip van Google zelf en daarna blogupdates als ik iets nieuws publiceer.

Als je nou echt iets wilt met SEO, dan moet je natuurlijk inschrijven!

Gepubliceerd op: 24-11-2022
Voor het laatst bijgewerkt op: 30-10-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *