Mailchimp Automation event

Mailchimp Automation event. Een erg handige workflow is een Automation workflow op basis van datum. Dit is een workflow waarbij alle e-mails gegroepeerd zijn rond een specifieke datum. Deze workflow is handig als je een eenmalig event organiseert. Maar hij is nog veel handiger als je een regelmatig terugkerend event hebt. Bijvoorbeeld een cursus die je regelmatig herhaalt. Lees verder

Lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen. Dat ziet er niet zo ernstig uit. Je zou gemakkelijk kunnen denken dat dit niet erg is want ook als mensen je nieuwsbrief niet openen is het best mogelijk dat ze je naam wel in hun inbox zien. Je kunt gemakkelijk denken dat de titel van je nieuwsbrief misschien interesse opwekt. En dat het daarom zinvol is je nieuwsbrief te blijven sturen, ook als hij niet geopend wordt. Lees verder

Afmelden voor een serie e-mails

Afmelden voor een serie e-mails maar toch gewoon op de mailinglijst blijven. Dit is een functie van Mailchimp Automation die lang niet iedereen kent. Vanuit het perspectief van de 7 tot 10 contacten die gemiddeld nodig zijn voordat iemand je klant wordt lijkt het een erg goed idee om een nieuwe abonnee te verwelkomen met een grote serie e-mails. Lees verder

Blinden als doelgroep

Blinden als doelgroep: in dit artikel wil ik ingaan op de vraag aan welke voorwaarden een nieuwsbrief moet voldoen als je doelgroep uit blinden bestaat. Ik neem blinden en slechtzienden nadrukkelijk niet als één groep, want blinden hebben als het om nieuwsbrieven gaat iets wezenlijk anders nodig dan slechtzienden. Lees verder