Lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen. Dat ziet er niet zo ernstig uit. Je zou gemakkelijk kunnen denken dat dit niet erg is want ook als mensen je nieuwsbrief niet openen is het best mogelijk dat ze je naam wel in hun inbox zien. Je kunt gemakkelijk denken dat de titel van je nieuwsbrief misschien interesse opwekt. En dat het daarom zinvol is je nieuwsbrief te blijven sturen, ook als hij niet geopend wordt. Lees verder

Dedicated IP adres

Een dedicated IP adres is een IP-adres voor jou alleen. Als je denkt dat je nieuwsbrieven niet aankomen doordat je een IP-adres met anderen deelt, dan moet je dit artikel beslist lezen. Want je hebt geen dedicated IP-adres nodig. Je hebt een goede reputatie als verzender nodig. Als je Mailchimp Pro gebruikt krijg je inzage in je verzendreputatie. Lees verder

Plain text is noodzaak

Plain text nieuwsbrief: als je je inschrijfformulieren maakt, kun je aanvinken dat mensen kunnen kiezen of ze de HTML-versie of de plain text-versie van je nieuwsbrief willen ontvangen. Als je mensen hierin zelf laat kiezen, dan staat op je formulier de keuze voor HTML al aangevinkt, want dat is voor je lezer een mooiere nieuwsbrief en voor jou is het verzenden van een HTML nieuwsbrief interessanter. Lees verder

Vervuilde HTML opschonen

Vervuilde HTML kan er de oorzaak van zijn dat je nieuwsbrief  “raar” doet. Als je nieuwsbrief raar doet, dan is de oorzaak eigenlijk meestal: vervuilde HTML. Vervuilde HTML betekent dat er code in je nieuwsbrief staat die er niet in hoort. Je geeft als het ware gelijktijdig meerdere instructies over hoe je nieuwsbrief getoond moet worden. Lees verder

Phishing elementen

Zonder dat je het beseft kun je phishing elementen in je nieuwsbrief verwerken. Dit veroorzaakt dat de servers je nieuwsbrief ook als een phishing nieuwsbrief gaan behandelen. Hoe dit precies zit kun je in dit artikel lezen. Als je de plain-text versie van je nieuwsbrief bekijkt dan zie je dat de aanklikbare elementen in je nieuwsbrief allemaal een rare lange URL gekregen hebben. Lees verder

Geen eigen domein

Geen eigen domein hebben geeft tegenwoordig problemen als je nieuwsbrieven wilt versturen want je nieuwsbrief komt dan niet aan. E-mailmarketing is nieuwsbrieven versturen. Als je nieuwsbrieven wilt versturen, heb je een e-mailadres nodig om als afzender op te geven. Maar niet iedere afzender wordt door iedere inbox geaccepteerd. Lees verder

Spamfilters vermijden

Spamfilters vermijden: als je een nieuwsbrief rondstuurt kun je ontdekken dat je nieuwsbrief niet aan komt. Hier kun je lezen hoe dit waarschijnlijk komt en wat je kunt doen om dit te voorkomen. Het is heel erg belangrijk om spamfilters te vermijden en niet gerapporteerd te worden als spammer. Als je door slechts een handjevol mensen gerapporteerd wordt als spammer, kan dit grote gevolgen hebben voor jouw marketing. Lees verder