MailChimp template maken

Workshop MailChimp template maken in een middag. Als je weer naar huis gaat heb je een goed template: mooi en technisch in orde zodat het de spamfilters niet triggert. Responsive zodat het goed leesbaar is op ieder device. We werken met een kleine groep van maximaal 6 deelnemers en we doen dit in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo. Lees hier verder om de agenda te zien.

Vormgeving nieuwsbrief

Over de vormgeving van je nieuwsbrief.

Er is op het web een heleboel geschreven over de effecten van kleurgebruik in je marketing. Sommige verhalen hiervan snijden hout, andere zijn niet goed onderbouwd waardoor de gevonden effecten ook andere oorzaken kunnen hebben,  maar dat kleuren effecten hebben, dat weten we allemaal ook zonder onderbouwing.

Ik wil het hier hebben over de vormgeving van je nieuwsbrief: kleurgebruik, contrasten en uitlijning en de effecten hiervan. Lees verder

Kleurenblindheid in je doelgroep

Kleurenblindheid komt behoorlijk vaak voor, met name bij mannen. Tenzij je uitsluitend voor vrouwen schrijft is er daarom alle reden om te verwachten dat ongeveer 8% van je doelgroep aan een vorm van kleurenblindheid lijdt.

Dat heeft consequenties voor de opmaak van je nieuwsbrief en van je website, want als je de aanklikbaarheid van links uitsluitend aangeeft d.m.v. een afwijkende kleur riskeer je dat een deel van je doelgroep niet ziet dat het om een aanklikbare link gaat. Lees verder