MailChimp template maken

Workshop MailChimp template maken in een middag. Als je weer naar huis gaat heb je een goed template: mooi en technisch in orde zodat het de spamfilters niet triggert. Responsive zodat het goed leesbaar is op ieder device. We werken met een kleine groep van maximaal 6 deelnemers en we doen dit in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo. Lees hier verder om de agenda te zien.

Privé workshop MailChimp in Heiloo

Privé workshop MailChimp over het onderwerp dat jij kiest of als basiscursus. Jij bepaalt de inhoud, wanneer we dit doen bepalen we in overleg. Lees er hier meer over.

Vormgeving nieuwsbrief

Over de vormgeving van je nieuwsbrief.

Er is op het web een heleboel geschreven over de effecten van kleurgebruik in je marketing. Sommige verhalen hiervan snijden hout, andere zijn niet goed onderbouwd waardoor de gevonden effecten ook andere oorzaken kunnen hebben,  maar dat kleuren effecten hebben, dat weten we allemaal ook zonder onderbouwing.

Ik wil het hier hebben over de vormgeving van je nieuwsbrief: kleurgebruik, contrasten en uitlijning en de effecten hiervan. Lees verder

Design nieuwsbrief belangrijk

In dit artikel wil ik eens ingaan op het belang van het design van je nieuwsbrief.

Ik kan het me goed voorstellen dat je denkt dat een nieuwsbrief “mooi” moet zijn. Maar waarom eigenlijk? Helpt “mooi” bij het bereiken van de doelen die je met je nieuwsbrief hebt? Lees verder

Kleurenblindheid in je doelgroep

Kleurenblindheid komt behoorlijk vaak voor, met name bij mannen. Tenzij je uitsluitend voor vrouwen schrijft is er daarom alle reden om te verwachten dat ongeveer 8% van je doelgroep aan een vorm van kleurenblindheid lijdt.

Dat heeft consequenties voor de opmaak van je nieuwsbrief en van je website, want als je de aanklikbaarheid van links uitsluitend aangeeft d.m.v. een afwijkende kleur riskeer je dat een deel van je doelgroep niet ziet dat het om een aanklikbare link gaat. Lees verder

Kijkrichting en afbeeldingen spiegelen

De kijkrichting van de plaatjes op je blog beïnvloedt de kijkrichting van je bezoekers.

Mensen hebben de neiging om met hun ogen de kijkrichting van personen die op de afbeelding staan te volgen. Mensen volgen met hun ogen ook de richting waarin pijlen en schuine lijnen wijzen. Lees verder