Groepen, segmenten en tags

Groepen en segmenten in MailChimp: waar dienen ze toe en hoe gebruik je ze? Daar gaan we deze middag op in. Voor dienstverleners die op dit moment meerdere lijsten in hun account hebben staan. Niet voor eigenaren van webshops.

Segmenten in Mailchimp

Segmenten in Mailchimp maak je niet zelf, ze zijn het resultaat van condities. Een segment voldoet aan een aantal specifieke voorwaarden. Om segmenten te maken in Mailchimp gebruik je de functies “Any” en “All”. En als die verkeerd gebruikt dan maak je een verkeerd segment. Hier kun je lezen hoe je Any & All instelt en je kunt hier een voorbeeld vinden.  Lees verder

Inactieve abonnees selecteren en heractiveren

Inactieve abonnees kunnen problemen gaan geven. Daarom is het een goed idee als je probeert deze inactieve abonnees te heractiveren. Ook als je heel erg leuke nieuwsbrieven schrijft waar je lezers heel erg veel aan hebben, ook dan zul je na verloop van tijd ontdekken dat er adressen op je lijst staan waar je nieuwsbrief al tijden niet geopend is. Lees verder