Groepen, segmenten en tags

Workshop over werken met groepen en segmenten

Werken met groepen en segmenten

28 september 14:00 – 17:00 uur

Of privé les wanneer je maar wilt

Groepen en segmenten

Groepen zijn in MailChimp dé manier om abonnees te managen zonder dat je dubbele adressen in je account krijgt te staan. Maar dan moet je wel weten hoe je dit aan moet pakken. Op deze middag gaan we hierop in.

Segmenten

Segmenteren is een geweldig manier om gericht te mailen en in te spelen op omstandigheden en specifieke interesses van je abonnees.

Tags

Met tags kun je informatie over je abonnees vastleggen om die informatie te gebruiken voor gerichte persoonlijke e-mails.

Je leert:
  • waarom het beter is te werken met een groep dan te werken met een extra lijst
  • hoe je een groep maakt
  • hoe je naar een groep kunt mailen
  • en hoe je een Automation workflow kunt triggeren die uitsluitend verstuurt naar de groep van je keuze
  • hoe je segmenten zinvol kunt gebruiken
  • en hoe je tags handig kunt inzetten

Voor wie

  • Deze middag is voor mensen die een WordPress website hebben zonder shop. Als je shop hebt met een dingetje dat je via de shop verkoopt dan kun wel meedoen. Maar als de kern van je website een shop is dan heeft MailChimp andere mogelijkheden die ik deze middag niet ga bespreken.
  • Je mailt al regelmatig met MailChimp en je account is niet handig ingericht. Misschien ben je regelmatig aan het hannesen met lijsten.

Wanneer

Deze workshop volg je in een groepje van maximaal 4 deelnemers

DatumTijd
28 september14:00 - 17:00 uur

Je gaat naar mijn agenda

Prijs 65 euro excl. btw

Privacy beleid

 

Privé les

Een workshop voor jou alleen

Wanneer je maar wilt

MailChimp workshops in Heiloo privé training

Privé workshop

Als je een workshop over een heel ander onderwerp wilt of als het nog lang duurt voor er een workshop over jouw onderwerp komt, dan kun je ook een privé workshop reserveren.

Een privé workshop is een-op-een, alleen voor jou, een privé workshop duurt 2 uur en kost 150 euro excl. btw. Neem contact met me op als je dit wilt, dan gaan we een datum prikken.

Hier kun je nog meer workshops vinden.

Credits

Met dank aan MoteOo voor de groep in de uitgelichte afbeelding.

Segmenten in Mailchimp

Segmenten in Mailchimp maak je niet zelf, ze zijn het resultaat van condities. Een segment voldoet aan een aantal specifieke voorwaarden. Om segmenten te maken in Mailchimp gebruik je de functies “Any” en “All”. En als die verkeerd gebruikt dan maak je een verkeerd segment. Hier kun je lezen hoe je Any & All instelt en je kunt hier een voorbeeld vinden.  Lees verder

Inactieve abonnees selecteren en heractiveren

Inactieve abonnees kunnen problemen gaan geven. Daarom is het een goed idee als je probeert deze inactieve abonnees te heractiveren. Ook als je heel erg leuke nieuwsbrieven schrijft waar je lezers heel erg veel aan hebben, ook dan zul je na verloop van tijd ontdekken dat er adressen op je lijst staan waar je nieuwsbrief al tijden niet geopend is. Lees verder