Groepen, segmenten en tags

Groepen en segmenten in MailChimp: waar dienen ze toe en hoe gebruik je ze? Daar gaan we deze middag op in. Voor dienstverleners die op dit moment meerdere lijsten in hun account hebben staan. Niet voor eigenaren van webshops.

Afmeldproces nader bekeken

Afmeldproces bij MailChimp: hoe werkt het, welke mogelijkheden zijn er en wat als iemand zich vergist? Deze vraag kreeg ik van iemand die bang was dat mensen zich per ongeluk afmelden en die daarom graag zou willen dat MailChimp iets zou vragen als “weet je het zeker?”

Ik vind deze vraag een goede reden om eens in te gaan op het afmeldproces want iets dergelijks kan nauwelijks gebeuren. En er zijn ook minder bekende mogelijkheden voor een gedeeltelijke afmelding. Het is ook wel eens leuk de mogelijkheden voor een gedeeltelijke afmelding te bespreken.  Lees verder

Adressen ontdubbelen

Adressen ontdubbelen voor het uploaden van je mailinglijst is niet nodig, op voorwaarde dat je alle adressen in dezelfde lijst zet. Maar het is sowieso een goed idee om alle adressen in dezelfde lijst te zetten, want dat scheelt in de kosten.

Als je de betaalde versie van MailChimp gebruikt dan is het belangrijk dat je adressen niet tweemaal in je account staan, want als dat wel zo is dan kun je gemakkelijk in een hoger tarief vallen dan nodig is. Lees verder

Mailchimp merge tag voornaam

Mailchimp merge tag voornaam: op het inschrijfformulier van je nieuwsbrief kun je vragen om de voornaam. Als je dat doet kun je die voornaam ook in je nieuwsbrief gebruiken met behulp van de Mailchimp merge tag voornaam.

Dan kun je een persoonlijke nieuwsbrief maken. Door het gebruik van de merge tag voornaam het lijkt net alsof je je nieuwsbrief speciaal voor die ene lezer geschreven hebt. Lees verder