Tagarchief: Juridisch

In de serie juridisch vind je artikelen over de juridische kant van online marketing: wat mag wel en wat mag niet.

E-mailmarketing juridisch

En er zijn veel ondernemers die vinden dat de wetgeving rond e-mailmarketing ze beperkingen oplegt. En dat ze hierdoor nog nauwelijks zaken kunnen doen. Dit kun je ook heel anders zien.

Hoe je dit ook kunt zien kun je lezen in het artikel de wetgeving rond e-mailmarketing. Als je niet bekend bent met de wetgeving rond e-mailmarketing raad ik je dringend aan dit artikel te lezen, want het zou van doorslaggevend belang kunnen zijn voor je succes.

Freelancers

Als je als freelancer nieuwsbrieven voor derden maakt hebt je ook te maken met de juridische kant van  e-mailmarketing, Serieus: degene die op de verzendknop klikt kan ook als afzender aangemerkt worden. Een aanmerkelijk bedrijfsrisico!

Medische claims

Daarnaast is de juridische kant van e-mailmarketing in het bijzonder van belang voor mensen die schrijven over onderwerpen die met gezondheid te maken hebben. En ditzelfde geldt voor artikelen op je blog.

E-mailmarketing juridisch wordt vaak verwaarloosd. Ik wil je op het hart drukken aandacht te schenken aan de juridische kant van e-mailmarketing. Deze rubriek is niet groot, maar wel belangrijk! In de rubriek over de GDPR of AVG kun je hier nog meer over vinden.