Count down timer in Mailchimp

Count down timer in Mailchimp: dat kan. Mailchimp heeft van zichzelf geen countdown timer, maar wel een “code you own” block. En in dat “code your own” block kun je een count down timer zetten. En je kunt een count down timer ook invoegen in een text block, aan de html kant Lees verder

Klanttevredenheidsonderzoek – workshop

Klanttevredenheidsonderzoek en reviews verzamelen. Workshop van een middag waarin we Automation gaan inzetten om tevreden klanten van ontevreden klanten te onderscheiden. Door het klanttevredenheidsonderzoek voorkom je dat ontevreden klanten weg gaan en door reviews te verzamelen trek je meer klanten aan. Lees hier wat we precies gaan doen. Deze middag is voor ondernemers met een dienstverlenend bedrijf.

MailChimp Automation event

MailChimp Automation event. Een erg handige workflow is een Automation workflow op basis van datum. Dit is een workflow waarbij alle e-mails gegroepeerd zijn rond een specifieke datum.

Deze workflow is handig als je een eenmalig event organiseert. Maar hij is nog veel handiger als je een regelmatig terugkerend event hebt. Bijvoorbeeld een cursus die je regelmatig herhaalt. Lees verder

Serie nieuwsbrieven als trigger

Het opbouwen van een mailinglijst gaat niet vanzelf. Mensen houden tegenwoordig niet meer zo heel erg van nieuwsbrieven dus ze schrijven zich niet spontaan in. Je moet ze verleiden. Daarom heb je een serie nieuwsbrieven nodig als trigger voor je mailinglijst. Een e-book mag ook. Als je een e-book wilt lees dan direct verder bij: Hoe in MailChimp de bijlage toevoegen.  Lees verder

Verlaten winkelwagentje

Wist je dat je met MailChimp heel gemakkelijk een verlaten winkelwagentje e-mail kunt maken die gaat versturen als iemand in je shop z’n aankoop niet voltooit?

Natuurlijk moet die persoon wel op je mailinglijst staan, want anders mag je niet mailen. Maar als die persoon op je mailinglijst staat, dan kun je dit wel doen. En als je dit doet neemt je omzet toe. Lees verder

Automation inbegrepen

Automation inbegrepen bij alle accounts. Op 2 mei 2017 heeft MailChimp laten weten dat alle accounts voortaan gratis de beschikking krijgen over Automation.

Ook als je de gratis versie van MailChimp gebruikt heb je dus de beschikking over MailChimp Automation. Dat is fijn, want met MailChimp Automation kun je een serie e-mails versturen, of een periodieke herinnering of iets anders terwijl je er niet aan hoeft te denken en helemaal niets hoeft te doen. Lees verder

Online adressen verzamelen

Online adressen verzamelen is een logische manier als je mensen wilt gaan mailen. Over adressen die je online verzamelt weet je zeker dat ze van mensen zijn die wel eens online zijn. Als je adressen offline verzamelt weet je dat niet zeker. En echt waar, er zijn mensen die niet van computers en mobiele telefoons houden waardoor online marketing geen goede manier is om deze mensen te bereiken. Lees verder

Aftersales voor dienstverleners

Aftersales: contact houden met je klant nadat je klant iets gekocht heeft. Nadat je klant een aankoop heeft gedaan kun je bijvoorbeeld een e-mail sturen waarin je vraagt of alles goed ontvangen en naar wens is. Hierdoor blijf je in beeld bij je klant.

Aftersales met Automation: als je iets verkocht hebt dan heb je een klant is het een goed idee die klant aandacht te blijven geven. Het is natuurlijk geen goed idee om een klant die net iets gekocht heeft vervolgens te negeren. Toch gebeurt dat soms wel. Lees verder

Problemen met MailChimp Automation

MailChimp Automation is een autoresponder die precies doet waar jij ‘m de opdracht toe geeft. Hij doet gewoon wat je zegt. Maar hij denkt veel logischer dan jij of ik en hierdoor kun je voor vreemde verrassingen komen te staan. In dit artikel beschrijf ik een praktijksituatie.

Zelfs logisch denkende mensen denken meestal net iets minder logisch dan Automation. En dan gaat het mis: Automation doet niet wat je gedacht had. Lees verder