Mailchimp Social Profiles

Mailchimp social profiles: als ondernemer is het belangrijk voor je dat je je doelgroep kunt vinden op de social media. Want waar je doelgroep is, daar moet jij ook zijn.

Om uit te vinden op welke platforms je doelgroep precies te vinden is kun je algemene data gebruiken die gebaseerd is op enquêtes. Je kunt hier vinden op welk platform je de verschillende leeftijdsgroepen kunt vinden. Lees verder

Nieuwsbrief op Pinterest als lange afbeelding

Nieuwsbrief op Pinterest als lange afbeelding: met behulp van de Mailchimp Social Cards kun je regisseren welke afbeelding uit je nieuwsbrief je lezers delen op de social media.

Op 12 augustus 2015 is Pinterest toegevoegd aan de MailChimp Social Cards. Het is fijn dat je zelf kunt bepalen welke afbeelding getoond wordt,  maar een afbeelding die leuk is in je nieuwsbrief komt niet altijd mooi over op de Social Cards. Soms is staat hij er maar half op. Lees verder

Custom URL social share

Custom URL social share: als je social share buttons in je nieuwsbrief plaatst verwijzen deze buttons automatisch naar je nieuwsbrief. Maar als je dit anders wilt, dan kan dat.

Je kunt je social share buttons een andere URL meegeven. Bijvoorbeeld een URL op je website of een URL die naar je inschrijfformulier verwijst. Meer voordeel als je nieuwsbrief gedeeld wordt met een custom URL social share. Lees verder