Groepen en segmenten 28 september

Groepen en segmenten in MailChimp: waar dienen ze toe en hoe gebruik je ze? Daar gaan we deze middag op in. Voor dienstverleners die op dit moment meerdere lijsten in hun account hebben staan. Niet voor eigenaren van webshops.

Privé workshop MailChimp in Heiloo

Privé workshop MailChimp over het onderwerp dat jij kiest of als basiscursus. Jij bepaalt de inhoud, wanneer we dit doen bepalen we in overleg. Lees er hier meer over.

Lijsten opschonen en samenvoegen

Lijsten opschonen en samenvoegen kan je geld besparen. Met name als je dit doet vóór je een betaald abonnement moet nemen. Of als je dit doet vóór je in een hoger tarief valt bij MailChimp.

Lijsten opschonen en samenvoegen en je account opschonen kan belangrijk zijn als:

  • je overstapt naar maandabonnement
  • of als je bijna in een hoger tarief gaat vallen bij MailChimp

Lees verder

Graymail is geen spam

Graymail is geen spam, maar het wordt door ontvangers wel vaak als spam gezien en ook als spam aangemeld. Graymail is een term waar een speciaal soort e-mails mee bedoeld wordt. Het gaat hier om e-mails waar wel degelijk toestemming voor gegeven is, maar waar de ontvanger niet in geïnteresseerd is. Lees verder

Segmenten in MailChimp

Om segmenten te maken in MailChimp gebruik je de functies “Any” en “All”. En als die verkeerd gebruikt dan maak je een verkeerd segment. Hier kun je lezen hoe je Any & All instelt en je kunt hier een voorbeeld vinden.

Segmenten in MailCimp: Any & All, niet het gemakkelijkste deel.

Als je naar groepen of segmenten gaat versturen, dan ga je je nieuwsbrief naar een deel van je mailinglijst versturen. En een ander deel van je mailinglijst sluit je juist uit. Lees verder

Sterren op je mailinglijst

Als je MailChimp gebruikt en naar je mailinglijst kijkt, dan zie je bij iedere abonnee een aantal sterren staan. Die sterren vertellen je over iedere abonnee een verhaal.

Ook je mailinglijst krijgt sterren. De sterren van je mailinglijst vertellen iets over de kwaliteit van je mailinglijst en de activiteit van je abonnees. Lees verder

Inactieve abonnees selecteren en heractiveren

Inactieve abonnees kunnen problemen gaan geven. Daarom is het een goed idee als je probeert deze inactieve abonnees te heractiveren.

Ook als je heel erg leuke nieuwsbrieven schrijft waar je lezers heel erg veel aan hebben, ook dan zul je na verloop van tijd ontdekken dat er adressen op je lijst staan waar je nieuwsbrief al tijden niet geopend is.

inactieve abonnees

Lees verder

MailChimp merge tag voornaam

MailChimp merge tag voornaam: op het inschrijfformulier van je nieuwsbrief kun je vragen om de voornaam. Als je dat doet kun je die voornaam ook in je nieuwsbrief gebruiken met behulp van de MailChimp merge tag voornaam.

Dan kun je een persoonlijke nieuwsbrief maken. Door het gebruik van de merge tag voornaam het lijkt net alsof je je nieuwsbrief speciaal voor die ene lezer geschreven hebt. Lees verder

Testlijst maken

Als je iets nieuws wilt proberen met MailChimp, dan kan het een goed idee zijn om eerst een testlijst te maken. Maar maak die testlijst wel heel erg zorgvuldig, want als hij niet exact hetzelfde is als je gewone lijst dan kun je ontdekken dat je er bedrogen uitkomt als je vanaf je echte lijst gaat verzenden.

Als je een testlijst maakt lijkt het alsof je lekker kunt gaan uitproberen, maar dat ligt toch iets gecompliceerder. Want of een testlijst zich hetzelfde gedraagt als je echte lijst, hangt ervan af of je in je testlijst precies dezelfde velden hebt geplaatst als in je echt lijst. Lees verder