MailChimp template maken

Workshop MailChimp template maken in een middag. Als je weer naar huis gaat heb je een goed template: mooi en technisch in orde zodat het de spamfilters niet triggert. Responsive zodat het goed leesbaar is op ieder device. We werken met een kleine groep van maximaal 6 deelnemers en we doen dit in het Willibrordus Business Centrum in Heiloo. Lees hier verder om de agenda te zien.

Deliverability

Deliverability gaat over de vraag of je nieuwsbrief wel aankomt in de mailbox en als hij aankomt: waar komt hij dan aan. Als er iets mis gaat met de aflevering van je nieuwsbrief dan komt dat vaak door de manier waarop de nieuwsbrief gemaakt is. En daar kun je dus iets aan doen. In deze serie benoem ik een aantal belangrijke valkuilen.

Graymail is geen spam

Graymail is geen spam, maar het wordt door ontvangers wel vaak als spam gezien en ook als spam aangemeld. Graymail is een term waar een speciaal soort e-mails mee bedoeld wordt. Het gaat hier om e-mails waar wel degelijk toestemming voor gegeven is, maar waar de ontvanger niet in geïnteresseerd is. Lees verder

Role based e-mailadressen in je bestand

Role based e-mailadressen zijn e-mailadressen die gewoonlijk van een bedrijf zijn. Je weet wel: info@jouwbedrijf.nl. Deze bedrijfsadressen lijken heel erg betrouwbaar, juist omdat het adressen van bedrijven zijn. Maar zijn deze adressen ook werkelijk zo betrouwbaar? Op deze vraag ga ik in dit artikel dieper in.

Role based e-mailadressen of roles zijn e-mailadressen als:

  • info@
  • admin@
  • contact@
  • webmaster@

Lees verder

MailChimp merge tag voornaam

MailChimp merge tag voornaam: op het inschrijfformulier van je nieuwsbrief kun je vragen om de voornaam. Als je dat doet kun je die voornaam ook in je nieuwsbrief gebruiken met behulp van de MailChimp merge tag voornaam.

Dan kun je een persoonlijke nieuwsbrief maken. Door het gebruik van de merge tag voornaam het lijkt net alsof je je nieuwsbrief speciaal voor die ene lezer geschreven hebt. Lees verder

Statistieken MailChimp rapporten

Statistieken MailChimp: MailChimp heeft uitgebreide statistieken waar je erg nuttige informatie uit kunt halen. In de statistieken van MailChimp kun je na verzending van je nieuwsbrief veel informatie vinden die je kan helpen je nieuwsbrief te verbeteren. De statistieken kun je vinden als je de volgende navigatie volgt: Lees verder

Spamval

Een mailinglijst heeft onderhoud nodig, want een heel gewoon e-mailadres dat met dubbele opt-in op je mailinglijst gekomen is kan zomaar ineens in een spamval veranderen. En het is zaak dat je dat bijtijds ontdekt. Lees hier wat je nog meer moet weten over spamvallen.

Het is verschrikkelijk belangrijk je mailinglijst schoon te houden. Als je dat niet doet kun je te goeder trouw in een spamval trappen. Een spamval is een e-mailadres dat er heel gewoon uitziet. Maar het is bedoeld om vast te kunnen stellen of jij spam verstuurt. Lees verder

Phishing elementen

Zonder dat je het beseft kun je phishing elementen in je nieuwsbrief verwerken. Dit veroorzaakt dat de servers je nieuwsbrief ook als een phishing nieuwsbrief gaan behandelen. Hoe dit precies zit kun je in dit artikel lezen.

Als je de plain-text versie van je nieuwsbrief bekijkt dan zie je dat de aanklikbare elementen in je nieuwsbrief allemaal een rare lange URL gekregen hebben. Lees verder

Spamfilters vermijden

Spamfilters vermijden: als je een nieuwsbrief rondstuurt kun je ontdekken dat je nieuwsbrief niet aan komt. Hier kun je lezen hoe dit waarschijnlijk komt en wat je kunt doen om dit te voorkomen.

Het is heel erg belangrijk om spamfilters te vermijden en niet gerapporteerd te worden als spammer. Als je door slechts een handjevol mensen gerapporteerd wordt als spammer, kan dit grote gevolgen hebben voor jouw marketing. Lees verder