Is je URL geïndexeerd?

Is je URL geindexeerd
Je bent hier: Home » Blog » SEO voor dienstverleners » Is je URL geïndexeerd?


Als je wilt weten of je URL geïndexeerd is, dan kun je hiervoor het beste kijken in Google Search Console.

Zorg eerst dat je site verbonden is met Google Search Console. Daarna moet je een paar dagen wachten want Google kan ook niet heksen. Daarna zie je dat daar grafieken en tabellen komen en dan kun je ook kijken of je URL geïndexeerd is.


Is je URL geïndexeerd?

Benodigde tijd: 5 minuten.

Kijken of je URL geïndexeerd is:

  1. Ga naar de buitenkant van je website

    De buitenkant van je website de kant die je bezoekers zien.

  2. Kopieer de URL van de pagina waarvan je wilt weten of hij in de index staat

    Als je hier niet zo handig mee bent, log dan eerst uit uit je website. Niet kijken via de preview van de pagina, want dan staat er van alles in de URL dat er eigenlijk niet bij hoort. En dan zul je zeker zien dat je URL niet geïndexeerd is.

  3. Kopieer de URL

    Let erop dat je URL er uitziet volgens dit format:

    https://jouwwebsite.nl/dit-is-mijn-blogpost

  4. Ga naar Google Search Console

    Klik in de zijbalk van Google Search Console op URL inspectie en plak je URL in het venster dat je dan ziet.

  5. Klik op Enter op je toetsenbord

    Google gaat dan even in de index kijken

  6. De URL is wel of niet geïndexeerd

    En dan zie je dat de URL in de index staat of niet.
    niet geindexeerd

Zoals je hierboven ziet is https://virtueelpresent.nl/dit-is-mijn-blogpost niet geindexeerd. En dat is ook in orde want dat is een voorbeeld en geen echte blogpost. Hij hoort dus ook niet in de index. Maar voor elke andere URL is zoiets bijzonder vervelend.

Indexering aanvragen

Je ziet ook staan: Pagina gewijzigd? Indexering aanvragen.

Dat kun je doen als je een pagina gewijzigd hebt. Google gaat het evengoed ontdekken als je een pagina wijzigt, maar zo gaat het een beetje sneller.


Hoe hoog staat je URL gemiddeld?

Als het meezit is je URL wel geïndexeerd en dan wil je natuurlijk graag weten hoe hoog hij gemiddeld staat. Dat kun je als volgt ontdekken:

  • Klik in de zijbalk op Prestaties en dan op Nieuw:
  • Kies voor: Pagina
  • En plak de URL in het venster dat je dan ziet.

Dan zie je het totaal aantal clicks in de afgelopen drie maanden, het totaal aantal vertoningen, de gemiddelde CTR en de gemiddelde positie.


Verder lezen

pijltje

Je website verbeteren is een prima idee. Maar een website alleen is zelden genoeg om klanten te werven. Er moet nog meer gebeuren. Wat er precies nog meer moet gebeuren vertel in het persoonlijke marketing programma Get Clients Now!™.

En ondertussen: zou je het leuk vinden om met me te linken op LinkedIn?

Betalen in WordPress Content marketing E-mailstrategie Google Analytics Google Panda Leads opvolgen Mailchimp account Mailchimp audiences Mailchimp automation Mailchimp betaald Mailchimp integraties Mailchimp merge tags Mailchimp nieuwsbrieven Mailchimp Specialist Mailchimp statistieken MailerLite Automation MailerLite nieuwsbrieven MailerLite Specialist Marketing voor diensten Niche kiezen Pijplijn vullen SEO verbeteren SEO voor dienstverleners Social media Uitgelicht Verkopen WordPress Zonder categorie


Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Ik help je met marketing: Mailchimp expert, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en SEO gecertificeerd.

Is je URL geïndexeerd? was last modified: by