Over Judith

Over Judith
Judith de Vries
Judith de Vries

Over Judith: ik vind het geweldig om ervoor te zorgen dat webpagina’s vindbaar worden. Zowel zoekmachineoptimalisatie als social media marketing en  e-mailmarketing zijn echt “mijn ding”.

Misschien vind ik dit zo leuk omdat ik me er bij “thuis voel”. Ik ben opgegroeid als dochter van een reclameman en in mijn jeugd gingen de gesprekken thuis aan tafel vaak over reclame en marketing. En ik heb jaren bij een grote krant gewerkt, op de advertentieafdeling natuurlijk.

Ik heb een brede interesse en ik ontwikkel me graag verder.

 

Meerwaarde

checkmarkIk neem deel aan het Expert Exchange Program van MailChimp, waardoor je zeker weet dat je te maken hebt met een door MailChimp goedgekeurde expert. MailChimp geeft je zelfs korting op je abonnement bij MailChimp als je mij inhuurt.

checkmarkOmdat ik het een sport vind om webpagina’s “naar boven te sturen” in de zoekresultaten volg ik hier cursussen over. Ik ben door Yoast gecertificeerd en door Karel Geenen gecertificeerd.

Over Judith

Ik wil mijn kennis graag inzetten om je te ondersteunen. Je kunt van mijn kennis gebruik maken door me in te huren en aan het werk te zetten.

Hieronder vind je verwijzingen naar overzichtspagina’s met cursussen die ik recentelijk heb gevolgd. En mocht je deze cursussen zelf ook willen volgen, je vindt bij de cursussen ook verwijzingen naar de aanbieders waar ik ze gevolgd heb. Ik heb het aantal cursussen bij ieder onderwerp vermeld.

MailChimp erkenningenE-mailmarketingSEOMarketingSocial media
MailChimp erkenningen

Ik vind het altijd fijn als dat wat ik doe ergens naartoe gaat. Doelen geven richting aan je keuzes en handelingen. MailChimp expert worden was een doel en het is gelukt.

16 januari 2015 werd ik erkende setup expert.

18 augustus 2015 erkende MailChimp me als template designer.

Let op: template design gaat bij e-mailmarketing over veel méér dan alleen “mooi”. Template design gaat er bij e-mailmarketing in de eerste plaats over: lukt het om de e-mail in de inbox te krijgen. En daarna: hoe gebruikersvriendelijk is de e-mail?

17 mei 2016 zijn mijn trainingen door MailChimp erkend als goede trainingen.

30 januari 2017 is e-mailstrategie aan dit lijstje toegevoegd

Toen dit laatste gebeurde liet MailChimp me weten dat ik niet meer dan 3 labels kan hebben. Ik moest dus kiezen en een label inleveren. Ik heb het label van template designer toen vrijwillig ingeleverd, want ik vind een account goed inrichten, of een training geven en e-mailstrategie leuker om te doen.

Ook een moeilijke workflow op Automation zetten vind een echte uitdaging.

E-mailmarketing

MailChimp expert ben ik natuurlijk niet “vanzelf” geworden. Ik heb hier heel hard voor gewerkt en ik heb ook cursussen gevolgd over e-mailmarketing.

Dit begon in 2013, ik heb toen de cursus Onweerstaanbare e-mailmarketing van Aartjan van Erkel van De Verwoording gevolgd en op 12 september 2013 heb ik hier een certificaat voor behaald. Deze cursus ging er met name over: hoe kun je ervoor zorgen dat je e-mail gelezen wordt?

Ik leer graag bij de Karel Geenen Academy en hier heb ik ook een cursus e-mailmarketing gevolgd. Dit certificaat heb ik behaald op 7 januari 2015. In deze cursus is behoorlijk diep ingegaan op de problemen die er zijn om een e-mail in de inbox te krijgen want dat is beslist niet vanzelfsprekend.

Daarna ben ik verder gegaan met een cursus e-mailmarketing van Hubspot.

In de cursus van Hubspot is diep ingegaan op alle aspecten van e-mailmarketing.

Bij cursussen van Hubspot doet het er niet toe wanneer je je certificaat behaald hebt, want hun certificaten en badges hebben een beperkte geldigheidsduur. Daarna moet je opnieuw gaan leren en opnieuw examen doen om een nieuwe badge te behalen. Mijn badge voor e-mailmarketing is geldig tot februari 2019.

SEO

SEO: het vindbaar maken van je website voor mensen die zoekmachines gebruiken.

Dat vind ik interessant, want mensen die zoekmachines gebruiken zoeken gewoon ergens naar, ongehinderd enige kennis over SEO.

En de zoekmachine hanteert een wiskundige formule die ervoor moet zorgen dat die mensen de beste antwoorden op hun zoekopdracht krijgen voorgeschoteld.

En wij als ondernemers willen graag dat onze websites bij die beste antwoorden staan. De vraag is dus hoe je hiervoor kunt zorgen.

Omdat ik dit weten wil ben ik hierover gaan leren.

Op 29-11-2012 haalde ik mijn eerste certificaat voor SEO bij de Karel Geenen Academy.

In deze cursus leerde ik de basis: dat waar het werkelijk om gaat.

Op 27 augustus 2014 behaalde ik een nieuw certificaat voor een update.

Updates zijn nodig want niets is vergankelijker dan het algoritme. Kennis over SEO veroudert snel.

Op 1 oktober 2016 kreeg dit een vervolg bij de Yoast Academy. Ik behaalde toen het certificaat voor de cursus SEO voor WordPress.

Daarna behaalde ik op 16 december 2016 het certificaat voor de cursus over site structuur.

Op 15 juni 2017 verdiende ik het certificaat over de basis van SEO.

Dat is natuurlijk geen logische volgorde, maar zo is het wel gegaan.

Ik ben hier nog lang niet klaar met leren: ik heb nog meer cursussen in de pen zitten.

Marketing

Mijn eerste lessen over marketing kreeg ik van mijn vader doordat hij over zijn werk vertelde. En later ben ik zelf gaan werken op de advertentieafdeling van een grote krant.

Online marketing gaat net zo, maar toch een beetje anders. Over online marketing heb ik de volgende cursussen gevolgd:

Inbound marketing bij Hubspot. Deze badge is geldig tot februari 2019.

In 7 stappen floreren van Laura Babeliowsky in januari 2015.

Het vinden van je hongerige markt van Linda Spaanbroek.

Social media

Hoewel ik van mening ben dat het niet handig is om je hele marketing te baseren op de social media (ze zijn niet van jou) vind ik ook dat ze niet meer zijn weg te denken en een goede ondersteuning kunnen zijn voor je andere vormen van marketing.

In de cursus Inbound marketing van Hubspot is daarom ook uitgebreid ingegaan op de mogelijkheden van socialmediamarketing.

Daarnaast heb ik ook cursussen gevolgd die specifiek over een platform gaan;

Cursus over Facebook bij de KG Academy.

En een cursus over Twitter bij de KG Academy.

Deze cursussen gingen niet alleen over “hoe het moet” met het platform, maar met name over hoe je een platform strategisch kunt inzetten voor je marketing.

 

Persoonlijk

Ik woon in Heiloo, een dorpje bij Alkmaar. Hier woon ik met man, kat en twee kippen.

Ik houd van wandelen en heb mezelf beloofd om dit jaar 2017 km te wandelen. Het gaat goed, mijn afstand is netjes volgens het schema. Daarnaast houd ik van quilten. Als je niet weet wat dat is: dekens maken van lapjes.

Over Judith was last modified: by