Schrijven over gezondheid: als je je nieuwsbrief door mij laat maken kun je hier een juridische screening van je blogpost en je nieuwsbrief er bij inkopen. Om dit mogelijk te maken heb ik een informeel samenwerkingsverband met een jurist.
Niet voor iedere nieuwsbrief of voor ieder artikel op een blog is een juridische screening nodig. Voor sommige beroepsgroepen is een juridische screening echter wel heel erg zinvol. Dit geldt met name als je een alternatieve geneeswijze uitoefent of om een andere reden over gezondheid schrijft.
Juridische screening nieuwsbrieven
Als je een alternatieve geneeswijze uitoefent en je wilt daar iets over schrijven, dan heb je te maken met een lastige en ingewikkelde wetgeving, want je mag niet alles wat je zou willen publiceren.
Dit is met name een aandachtspunt voor mensen die een alternatieve geneeswijze uitoefenen, maar het is niet uitsluitend voor deze mensen van belang.
De wetgeving waar het om gaat geldt ook voor “wittere, gezondere tanden” en “fietsen is gezond”.
Juridische screening
Je kunt problemen met deze wetgeving voorkomen je nieuwsbrief voor publicatie juridisch te laten screenen. Daar hoef je zelf niets aan te doen, als je dat wilt regel ik dat voor je.
Hergebruiken
De gescreende teksten kun je uiteraard hergebruiken.
Als je bijvoorbeeld je nieuwsbrief laat screenen, kan die tekst ook voor een blogpost gebruikt worden en delen van de gescreende tekst kun je gebruiken om er tweets en statusupdates voor Facebook en LinkedIn van te maken.
Juridische screening: wat je krijgt
Door de samenwerking tussen deze jurist en mij krijg jij:
- de zekerheid dat je teksten aan de geldende wetgeving voldoen
- en zekerheid dat je (web)teksten je geen problemen en toestanden gaan opleveren
- hierdoor een professionele uitstraling
Bezuinig hier vooral niet op want de problemen die je kunt krijgen kunnen duur uitpakken.
Met juridische screening
Ik laat al jaren mijn nieuwsbrieven door Judith maken en ik laat mijn blog door Judith onderhouden. Hier heb ik de juridische screening bij ingekocht.
Dit bevalt me uitstekend want het geeft me rust doordat ik weet dat al mijn teksten netjes geplaatst worden en dat ze aan de wetgeving voldoen.

Kosten juridische screening
Een juridische screening van een nieuwsbrief is een extra optie. Deze extra optie kost je 50,00 euro excl. btw per pagina van maximaal 1000 woorden. Je kunt deze optie alleen inkopen per 10 pagina’s tegelijk.
Als je het hoofdartikel van je nieuwsbrief door plaatst op je blog hoeft het maar eenmaal gescreend te worden en ben je er dus ook maar eenmaal geld aan kwijt.
Voorwaarden
Een bedrag van 50,00 euro voor een pagina van 1000 woorden is natuurlijk niet erg veel, je zult moeilijk een jurist kunnen vinden die voor dit bedrag aan het werk wil gaan. Daarom moet er efficiënt gewerkt worden:
- Je koopt deze screening per 10 pagina’s tegelijk in en je betaalt de screening vooraf. Je kunt deze screening uitsluitend inkopen als extra optie als je je nieuwsbrieven door mij laat maken. Het maakt niet uit of je Mailchimp of MailerLite gebruikt.
- De factuur voor de screening krijg je vooraf rechtstreeks van de jurist.
- En de factuur voor het laten maken van je nieuwsbrieven krijg je per nieuwsbrief nadat je nieuwsbrief verzonden is.
Als je ook een e-book wilt laten screenen hangen de kosten o.a. af van het aantal pagina’s, je krijgt vooraf een prijsopgave.
Ook op het blog kun je e.e.a. vinden over de juridische kant van online marketing.
Wat Google zich afvraagt
Als het om SEO gaat dan is er zelfs een punt waar Google specifiek op let bij artikelen die over gezondheid gaan. Hij vraagt zich af:
Zou je de informatie op deze site vertrouwen als antwoord op een zoekopdracht van medische aard of over je gezondheid?
Google blogEn als Google denkt dat het antwoord op deze vraag “nee” is dan kun je je ranking vergeten. Maar de teksten die je hebt laten screenen kun je ook op je blog zetten.
Juridische screening: exclusief voor mijn klanten
De mogelijkheid om teksten juridisch te laten screenen is exclusief voor mijn klanten. Het heeft geen zin me te mailen met de vraag of je de juridische screening ook kunt inkopen zonder je nieuwsbrieven te willen laten maken.

MailerLite expert
Sinds november 2018 ben ik door MailerLite erkend als expert.
Je kunt hier lezen hoe ik jou met MailerLite kan helpen: coaching, strategie, automatiseren of uitbesteden.

Mailchimp laten doen
Mailchimp laten doen betekent het laten maken van je nieuwsbrieven.
Maar ook als je net start en alles goed wilt laten instellen. Of als je een RSS nieuwsbrief wilt of bijzondere extra’s.
Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing.
Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd.
En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.
Hier vind je mijn profiel op LinkedIn.
Je bent hier: Home » Mailexpert » Juridische screening nieuwsbrieven